• Anonym (Ögonaböj)

    Ögoninflammation

    Hej, 

    Hur snabbt har ni gått tillbaka till arbetet efter att ha drabbats av en ögoninflammation? 😊 Fick symptom igårkväll och sjukanmälde mig idag. Arbetar som förskollärare så vill absolut inte smitta barn och kollegor. 😅 Väntade ni tills sekretet slutade rinna helt eller hur har ni andra tänkt? 

  • Svar på tråden Ögoninflammation
  • Anonym (Dsk)

    Har du konstaterad öroninflammation? I så fall behöver du antibiotika som vuxen. Sök vc så får de titta i dina öron och göra en bedömning. 


    Jag skulle vara hemma tills jag mådde bra. 

  • Anonym (464651jh)
    Anonym (Dsk) skrev 2024-04-30 08:54:49 följande:

    Har du konstaterad öroninflammation? I så fall behöver du antibiotika som vuxen. Sök vc så får de titta i dina öron och göra en bedömning. 


    Jag skulle vara hemma tills jag mådde bra. 


    Ja om det är ihärdigt, inte från dag ett

    Fick detta för nån vecka sen, höll i en v + nån dag
    Var på jobbet dag tre när jag kunde se igen, men jobbat inte med barn och sitter i mitt kontor. Spritade händer när jag gick till kollegor för fika/lunch 
  • Anonym (Pia)
    Anonym (Dsk) skrev 2024-04-30 08:54:49 följande:

    Har du konstaterad öroninflammation? I så fall behöver du antibiotika som vuxen. Sök vc så får de titta i dina öron och göra en bedömning. 


    Jag skulle vara hemma tills jag mådde bra. 


    Nej, man behöver inte antibiotika för en ögoninflammation. Läs på 1177.se.

    TS, jag hade kollat med chefen. När jag haft ögoninflammation har jag jobbat som vanligt men varit extra noga med handhygienen. Men jag har kontorsjobb. 
  • Anonym (P)

    Jag har inte varit hemma med ögoninflammation, men så jobbar jag inte heller med barn. Jag tänker att ni borde ha rutiner för smittsamma sjukdomar?

    Ögoninflammation smittar förvisso lätt, men ingen i min familj smittades de gånger jag haft det. Vuxna har en annan handhygien och annat risktänk än barn.

  • Anonym (Dsk)