• Anonym (Aj!)

    Byggt naglar. Ska det vara så här? (BILD)

    Hej!

    Jag har byggt naglar för första gången och kan inte säga att det var särskilt behagligt.
    Hon började med att ta ett verktyg som hon tryckte ner mina nagelband med, vilket gjorde lite ont men jag kunde stå ut. Sen använde hon en elektrisk nagelfil och lite annat för att förbereda. Dock till sist innan hon skulle bygga så klippte hon med sax av mina nagelband. Så pass långt in så jag började blöda på nästan samtliga fingrar. Detta gjorde riktigt ont. Nu har jag avlånga sår på de fingrarna jag började blöda. 
    Ska det vara så här? Hoppas ni kan se på bilden vad jag menar. 
    Jag vet... "Vill man vara fin får man lida pin". Men om det ska vara så här så är det inte värt det. Jag är väldigt öm runt nageln och har varit det nu i snart 2 veckor. Jag fick förvarningar om att det kunde bränna till när handen var under UV-lampan, vilket det gjorde men antar att detta är normalt. Men är detta med nagelbanden normalt??? Stormtrivs annars med byggda naglar så jag hoppas att detta är ett undantag och att jag bara kan byta salong...

  • Svar på tråden Byggt naglar. Ska det vara så här? (BILD)
  • Anonym (Nää)

    Jag har gjort naglar många gånger, att de trycker ner nagelbanden är helt normalt, och det gör lite ont, men att hon klippte nerså långt att du började blöda var inte bra, och du har haft ont i 2 veckor? Låter som att det kan vara inflammerat, lite öm kan man vara beroende på salong men du ska inte ha ont så länge!!

  • Anonym (Sandra)

    Nej, det är inte meningen. Byt salong skulle jag säga. 
    UV-lampan gör ont ibland ja, framförallt om man slagit i en nagel sedan tidigare (tycker jag). 

  • Anonym (Lis)

    Nej det ska inte göra ont. Möjligtvis om de råkar slinta med filen men det är ju ovanligt. Gå till nån annan nästa gång.

  • Anonym (B)

    Stämmer in med de övriga. De ska inte klippa så det blöder. Sen kan det göra lite ont när de pushar tillbaka nagelbanden men det brukar bli bättre när man gått några gånger, iaf för mig. Det gör aldrig ont längre 

Svar på tråden Byggt naglar. Ska det vara så här? (BILD)