• Anonym (Rt)

    Rätt att bli besviken

    Jag och några andra skulle iväg på en liten utflykt. Vi skulle från början  åka i 2 bilar varav 1 är den jag skulle köra.
    I allafall så fick jag problem med bilen och därmed meddelade jag de andra om det. Hade kollat upp hur bussen till den staden gick och hur långt det var att gå till där man skulle. Det var gångavstånd. 

    Hon som skulle åka med mig frågade direkt om hon kunde åka i den andra och därmed så var den bilen full. Hade ju hoppats på att om inte hon att ev någon annan ville ta sällskap med mig. Men nej det var det ingen som ville. 
    Själv hade jag erbjudit mig att åka med om någon annars hade fått åka själv.

    Tycker ni jag hade rätt att bli besviken över detta? 


     

  • Svar på tråden Rätt att bli besviken
  • Anonym (Latryggar)
    Anonym (Rt) skrev 2024-05-01 09:30:03 följande:

    Det är många gånger jag fått offra mig och nu kunde ingen av de offra sig för mig. Istället tyckte de att jag skulle kolla om jag kunde låna bil av någon annan. Nu fanns det buss som passade och gick men bara för att man måste gå en liten bit så blir det så jobbigt.  


     


    Är dina vänner alltid så lata att de inte orkar med en promenad?
    Hade jag varit din vän så hade jag självklart åkt buss med dej! 
  • Anonym (Wilma)
    Anonym (Rt) skrev 2024-05-02 07:54:55 följande:

    Sen visade det sig att en utav dem skulle gå betydligt längre sen när vi väl kom hem. I vissa lägen går det bra och i vissa inte.


    Det kan ju i och för sig vara just därför den personen inte ville gå ännu mer.

    Har du pratat med dem om att du blev besviken? 
  • EpicF
    Anonym (Rt) skrev 2024-05-01 08:58:32 följande:
    Rätt att bli besviken

    Jag och några andra skulle iväg på en liten utflykt. Vi skulle från början  åka i 2 bilar varav 1 är den jag skulle köra.
    I allafall så fick jag problem med bilen och därmed meddelade jag de andra om det. Hade kollat upp hur bussen till den staden gick och hur långt det var att gå till där man skulle. Det var gångavstånd. 

    Hon som skulle åka med mig frågade direkt om hon kunde åka i den andra och därmed så var den bilen full. Hade ju hoppats på att om inte hon att ev någon annan ville ta sällskap med mig. Men nej det var det ingen som ville. 
    Själv hade jag erbjudit mig att åka med om någon annars hade fått åka själv.

    Tycker ni jag hade rätt att bli besviken över detta? 


     


    Klart du har rätt att bli besviken men om man inte frågar om någon vill hålla en sällskap på bussen så kan inte förvänta sig det. 
  • Agda90
    Anonym (Rt) skrev 2024-05-01 21:43:05 följande:
    runt 15-20 min promenad. Så det är ju inte speciellt lång sträcka. Hade det vart dubbelt så långt så hade jag förstått  mer att de tyckt det var långt att gå,
    15-20 min är vad jag går till och från bussen.... Min man lämnar mig på busstationen på morgonen så det blir 3 * 15-20 min promenad. 

    Vilka latmaskar till kompisar!
  • EpicF
    Agda90 skrev 2024-05-02 12:05:27 följande:
    15-20 min är vad jag går till och från bussen.... Min man lämnar mig på busstationen på morgonen så det blir 3 * 15-20 min promenad. 

    Vilka latmaskar till kompisar!
    Så för att du inte tycker det är långt så ska ingen annan heller tycka det är långt. 

    Nu kan det faktiskt vara längre om kompisarna får långsammare. 
  • Agda90
    EpicF skrev 2024-05-02 13:33:02 följande:
    Så för att du inte tycker det är långt så ska ingen annan heller tycka det är långt. 

    Nu kan det faktiskt vara längre om kompisarna får långsammare. 
    Då är det bättre att exkludera en vän istället för att ta en för laget? 

    De dör inte av att gå den promenaden en gång i sitt liv sen kan de parkera röven i bilen och köra vart de än ska. 
  • Anonym (Milla)
    EpicF skrev 2024-05-02 11:27:13 följande:
    Klart du har rätt att bli besviken men om man inte frågar om någon vill hålla en sällskap på bussen så kan inte förvänta sig det. 
    Om man är ett gäng på 6 personer och 5 st bestämmer sig för att åka i samma bil, ska man då behöva fråga om att någon ska göra en sällskap för att slippa åka själv?

    I ett bra kompisgäng skulle ju ingen tillåta att någon blir utanför, oavsett om personen frågar eller inte.
  • EpicF
    Anonym (Milla) skrev 2024-05-02 18:58:08 följande:
    Om man är ett gäng på 6 personer och 5 st bestämmer sig för att åka i samma bil, ska man då behöva fråga om att någon ska göra en sällskap för att slippa åka själv?

    I ett bra kompisgäng skulle ju ingen tillåta att någon blir utanför, oavsett om personen frågar eller inte.
    I endel vännskapskretsar behöver man vara tydlig med vad man vill. 
  • Anonym (Milla)
    EpicF skrev 2024-05-02 23:36:23 följande:
    I endel vännskapskretsar behöver man vara tydlig med vad man vill. 
    Då är det ju ingen riktig vänskap. Man ska väl inte behöva vara tydlig med att man inte vill bli utanför och bortvald?
  • Bergegardh
    Anonym (Milla) skrev 2024-05-03 08:22:23 följande:
    Då är det ju ingen riktig vänskap. Man ska väl inte behöva vara tydlig med att man inte vill bli utanför och bortvald?
    Egentligen stämmer det vad EpicF säger. Det finns en hel del människor som behöver tydliga instruktioner för att behandla andra rätt och då gör de det. 

    Det finns oxå personer som inte ger tydliga instruktioner eftersom de ser ett gott beteende som en självklarhet. 

    Jag tillhör nr 2 och blir alltid sårad av nr 1 även om de kanske inte menade något egentligen. Så då är det bättre att skaffa vänner som är mer lik mig. 

    Sen finns nr 3 oxå som varken med eller utan instruktioner behandlar andra rätt. Vet inte om TS kompisar är nr 1 eller 3. 
  • EpicF
    Anonym (Milla) skrev 2024-05-03 08:22:23 följande:
    Då är det ju ingen riktig vänskap. Man ska väl inte behöva vara tydlig med att man inte vill bli utanför och bortvald?
    Nej, det håller jag med om. Men så är det tyvärr i endel vänskapskretsar. 
Svar på tråden Rätt att bli besviken