• Mammssen

    Gravid och förvirrad

    Hej.. jag är gravid med min fjärde barn med en ny man och är helt förvirrad. 


    Vi har haft våra upp och nedgångar och nu har han flyttat till en större lägenhet som jag skulle flyttat med till, men pga en tidigare relation jag har haft där jag har blivit misshandlad strax efter har flyttat ihop- jag tvärvägrar. 


    Vi har kunnat samarbeta genom att vara hos mig mestadels och hos honom när han eller jag hade hos mig mina stora barn. Har har själv fyra stycken sen innan. 

    Ny kommer problemet : jag har inte kunnat sova på några dagar i rad i flera veckor nu så jag bad han att gå hem hos sig själv för några dagar för att kunna slappna av och ha egentid med både min stora mage och min två och halvt åriga dotter. Han tog inte det bra. Han verkar inte vilja acceptera att hormonerna är över tak och att jag behöver lugn och ro.. har en säng på 160 och han är en stor människa så jag vaknar lätt av allt rörelse- andetag- eller snarkning.
    Ville inte ha han på soffan heller för inte min dotter ska vara förvirrad samt att den är inte bekväm medan han bor några gator ifrån mig med en säng som är stor, därav tänkte han kan vara hemma där en stund. 


    Han verkar sur och inte stötter eller förstår mig som jag är förvånad över då han har redan fyra barn sen innan så måste väl förstått hur gravida kvinnor kan vara.. 

    Ifag försökte jag vara snäll och skrev sms med emoji medan ha svarar kort och utan emoji- det tolkade jag som att han är sur.
    Sen senare i sms pratet Så skriver han ?om du vill prata du vet var jag är?? 

    Jag är förvirrad för att jag trodde att vi kan väl hålla normal oh bra kontakt även om vi är särbo som verkar inte han vilja. Jag vet inte hur att tänka nu längre då han blir osäkert om jag säger att jag behöver vara själv lite och ber han att vara hemma hos sig själv i några dagar.. då blir han osäkert i oss som par som gör mig förvirrad. Aldrig vart särbo innan men verkar som särbo för honom betyder att han har sin lgh men ändå är hos mig jämt. Sen får man höra att han betalar lgh där borta i onödan? har alltid sagt att jag var obekväm med tanken att flytta ihop sen blev man indragen och har ändå flyttat över några grejer men jag är rädd och det känns inte bra. 


    Jag hade velat ha lite lugn och velat kunna sova medan det verkar att jag förlorar honom nånstans ? Vad gör man ens ? 

  • Svar på tråden Gravid och förvirrad
  • Anonym (M)

    Ok, du vågar inte flytta ihop med honom, men skaffa barn är ok?

  • Hjelm

    Jag fattar verkligen ingenting.

    Du beskriver en relation som inte verkar ha någon stabilitet överhuvudtaget, det låter mellan dina rader som att du överhuvudtaget inte ens har romantiska känslor för den här mannen och du vägrar bo ihop med honom...

    .... men ni ska snart ha barn ihop?

  • Mammssen
    Anonym (M) skrev 2024-05-12 20:10:41 följande:

    Ok, du vågar inte flytta ihop med honom, men skaffa barn är ok?


    Är allt du förstod av det jag skrev ? 


    dont even bother ?

  • Mammssen
    Hjelm skrev 2024-05-12 20:14:14 följande:

    Jag fattar verkligen ingenting.

    Du beskriver en relation som inte verkar ha någon stabilitet överhuvudtaget, det låter mellan dina rader som att du överhuvudtaget inte ens har romantiska känslor för den här mannen och du vägrar bo ihop med honom...

    .... men ni ska snart ha barn ihop?


    Våran relation har blivit ostbit mer efter jag blev gravid. Halvvägs in kunde jag väl inte ha abort bara för att det blev ostabilt ? Eller hur tänker ni ? 

  • Mammssen

    Förlåt kanske jag som har så röriga tankar? men ja det känns precis hur jag beskrev det.  
    Så blir det när två övertänkare med tidiga skador från tidigare relationer möts, antar jag ? 

  • Dimpen

    Men du kan pippa och göra barn med honom? Väx upp och ta ansvar. Varför patetiskt gråta ut på Familjeliv...? 

  • Mammssen
    Dimpen skrev 2024-05-12 21:18:48 följande:

    Men du kan pippa och göra barn med honom? Väx upp och ta ansvar. Varför patetiskt gråta ut på Familjeliv...? 


    Att prata ut problem är väl inget fel. 😑 oavsett vart. 
    Den som är patetisk är du. 
    Lät som om du har också något jobbigt i ditt liv och därav så ?sur? och bittsk. 


    Vill du prata om det istället ? 

Svar på tråden Gravid och förvirrad