• plommonstoppet

    Era bästa filmtips

    Hej!


    Jag är ingen filmfantast men tycker att det är mer och mer avkopplande att knäppa på en film på kvällskvisten,och undrar nu vilka era favoriter är?


    Jag är inte inne på sagan om ringen/star wars-liknande så mycket,inte heller splatter eller legal blond-stilen.


    Det jag eftersöker är drama,komedi (gärna),thrillers,lite skräck och apsolut min favoritkategori verklighetsbaserat.

    Skriv namnet på filmen och gärna lite om vad den handlar om.

    OM ni vill får ni även gärna rekommendera var man kan tanka den.


    En film jag VERKLIGEN rekommenderar är verklighetsbaserade "Den vita massajen" ( The white Masai )

    Hoppas fler får tips från denna tråd och inte bara jag.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Era bästa filmtips
  • maddelu

    nya beck, levande begravd. Bästa filmen på lääänge. Sket nästan i brallan när jag såg den.Tungan ute Rekommenderas verkligen!!!

  • Nyfiken gul

    "Paranormal activity" - en thriller/rysare från 2007.

    Filmad som en dokumentär och det gör det hela ännu mer kusligt.... En kvinna har spöken omkring sig och hon och sambon beslutar sig för att filma för att se vad som försiggår i huset där dom bor.... vilket dom inte skulle gjort...

    en film i sann Hitchkock-anda! 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • plommonstoppet

    låter som bra filmer,ska kolla upp dom. vad handlar the last song om loha88?

  • Loha88
    plommonstoppet skrev 2010-11-02 20:09:13 följande:
    låter som bra filmer,ska kolla upp dom. vad handlar the last song om loha88?
    det är hon miley cyrus som är huvudroll, hon och hennes lillebror åker till sin pappa över sommaren.. men ja skickar länk istället.. svårt att förklara utan att berätta hela filmen=)
    www.imdb.com/title/tt1294226/

    kolla där=) finns trailer med=)
  • Loha88
    plommonstoppet skrev 2010-11-02 20:09:13 följande:
    låter som bra filmer,ska kolla upp dom. vad handlar the last song om loha88?
    förresten det är en gråtfilm=) men sååå himla underbar=)
  • Loha88
    Annanym skrev 2010-11-02 20:17:03 följande:
    Little miss Sunshine
    ååhh den e mysig=)
  • Annanym

    Och nästan allt av Pedro Almodovar. "Allt om min mamma" och "Kvinnor på gränsen till nervsammanbrott" är två riktiga favoriter.

  • Suckardjupt

    "Donnie Darko", för komplicerad att förklara men kult! I den spelar en ung Jake Gyllenhaal och Seth Rogen har en liten roll som mobbare.   "Spun", Helvriden och skön rulle om knäppa pundare, svensk regisör om jag minns rätt med ett bra gäng skådisar, Mickey Rourke, Brittany Murphy och Peter Stormare tror jag. En ny bra film som är aaaaawsome är "Scott Pilgrim vs the world", finns torrent på Piratebay. Så sjukt bra för det är en ny take på kärlek och ex. 500 days of summer är också bra, romantisk men faller inte i det värdelösa romantik träsket!

    Sen är ju alla animerade barnfilmer kanon. Planet 51 och how to train your dragon var två riktigt bra. Wall-e likaså. äh vafan, alla animerade är bra, förutom shreck, hata det gröna fettot!

Svar på tråden Era bästa filmtips