• Anonym (så jävla less)

    Varför kan dagens ungar inte leka utan att S K R I K A?

    Varför i helvete måste ungar idag skrika hela jävla tiden som de leker? Det är sinnessjukt och jag förstår inte vad deras jävla inkompetenta föräldrar sysslar med!

    Det är förbannat skönt med vinter. Då sitter alla ungar inne framför plattor, tv och dator eller kanske med mobilen i handen. Så närmar sig våren... Vad tror du händer? Jo ungjävlarna hittar ut. Det skulle väl vara okej om de uppförde sig som normala människor men det fixar inte många av dagens barn. De kan inte leka ute utan att S K R I K A. Hela jävla tiden skriks det. Om de åker madrass så skriker de. Om de leker tjuv och polis eller vad det nu heter idag så skriker de. Om de leker kurragömma så skriker de så fort de blir sedda. De står utanför min tomt och skriker så fort de visar sig ute.

    Vad hände med uppfostran?

    Vad säger du som förälder om JAG som DIN granne säger till dig att få kontroll över dina ungar och sluta störa mig som granne så fort de är ute?

  • Svar på tråden Varför kan dagens ungar inte leka utan att S K R I K A?
  • Drottningen70

    För att de växt upp i enorma dagisgrupper där ljudnivån trissas upp för att de ska göra sig hörda.

  • Anonym (så jävla less)
    Drottningen70 skrev 2016-03-09 21:05:57 följande:

    För att de växt upp i enorma dagisgrupper där ljudnivån trissas upp för att de ska göra sig hörda.


    Okej. Så du menar att föräldrarna inte kan påverka sina barns beteenden hemma öht utan allt är dagis och dagispersonalens fel?
  • Anonym (fritt)

    För att ungarna idag får fri uppfostran i sann feministisk "låt gå"-anda. Samt att flickorna uppmuntras ta efter pojkarna.

  • Drottningen70
    Anonym (så jävla less) skrev 2016-03-09 21:08:54 följande:

    Okej. Så du menar att föräldrarna inte kan påverka sina barns beteenden hemma öht utan allt är dagis och dagispersonalens fel?


    Inte nåns "fel" utan en helt förväntad följd av att ungarna tillbringar 10 timmar om dagen i en miljö där hög volym blir det normala pga alldeles för stora barngrupper.
  • Aniiee

    1 Som om det vore något nytt

    2: Som Drottningen skrev.

    Tänk dig själv. Ett barn som har tur, TUR, så har barnet 6 timmar om dagen vakentid med sina föräldrar. Max 2 timmar på morgonen, då de ska vakna och bli människor, äta frukost, göra sin morgontoalett och få på sig kläder. Under denna tid "bråkar" väldigt många med ett eller fler syskon om uppmärksamheten = den som hörs mest får mest uppmärksamhet. Sedan går de 6-12 timmar på dagis i stora grupper i (i nutid) dåligt utformade lokaler, med lite personal. Ljudnivån på många förskolor är direkt oacceptabel, inte för att barnen egentligen är högljudda (det är de också ibland) utan för att förskolorna är utformade som de är, med mycket färre barn per rum i åtanke. Tänk dig 15 ungar som ska försöka prata med varandra och personal samtidigt, även i normal samtalston. Många röster på liten yta = högljutt. Det finns barn som får tinnitus på dagis, inte för att varje enskilt barn är högljutt, utan för att miljön i sig gör att det blir mycket ljud. Då gäller det också att höja rösten så man hörs, både när man leker och när man behöver något. Sedan kommer barnen hem, och då är de inte högljudda, utan utslagna, och föräldrar kan inte göra något åt något som inte existerar, dvs högljuddhet hemma, i leksitutationer. 


    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Anonym (Ond feminist)
    Anonym (fritt) skrev 2016-03-09 21:12:59 följande:

    För att ungarna idag får fri uppfostran i sann feministisk "låt gå"-anda. Samt att flickorna uppmuntras ta efter pojkarna.


    Jajahensan! Allt är de onda feministernas fel!
  • Anonym (fritt)
    Anonym (Ond feminist) skrev 2016-03-09 21:35:03 följande:
    Jajahensan! Allt är de onda feministernas fel!
    Varför anser du att feministerna är onda? Mot barn? Utveckla!
  • Anonym (så jävla less)
    Drottningen70 skrev 2016-03-09 21:16:51 följande:
    Inte nåns "fel" utan en helt förväntad följd av att ungarna tillbringar 10 timmar om dagen i en miljö där hög volym blir det normala pga alldeles för stora barngrupper.
    Det är en minoritet av alla föräldrar, ensamstående eller par, som arbetar så mycket att barnen behöver vara på dagis 10 timmar per dag så jag förstår inte  ditt argument. Eller menar du att föräldrar sitter hemma och petar sig i naveln medan barnen är på dagis och lever i kaos?
  • Ego Lovers

    Jag vet faktiskt inte men tror som en skribent ovanför skrivit att de beror på att de måste hävda sig pga de allt för stora barngrupperna på förskolan. 1977 var det 6-10 barn på småbarnsavdelningen (1-3 år) och 8-12 barn på storabarnsavdelningen (4-6 år) tänk då att förskoleklasserna inte fanns då utan man gick på dagis tills man började ettan.
    Idag är det 16-18, 1-3 åringar på lilla avdelning och 22-24, 4-5 åringar på stora avdelningen. Ändå är det samma personalstyrka. Min äldsta är 21år och min yngsta är 1år och det är en stor skillnad på förskolan idag och det är bara sämre tyvärr sedan daghemmen blev en skolform och kallas förskola.

Svar på tråden Varför kan dagens ungar inte leka utan att S K R I K A?