• djurtoken

    Resa ensam vart?

    Till våren är det tänkt att jag och en vän ska åka till Grekland tillsammans. Verkar dock osäkert om hon kommer kunna åka nånstans. Då funderar jag på att åka på min första soloresa istället då jag ändå vill komma iväg. 


    Tänkt att jag håller mig inom Europa, har tidigare varit i Spanien, Cypern, Turkiet. Vart rekommenderar ni att man åker om man åker själv för första gången som blond, blåögd kvinna? Ser ung ut för min ålder också.


    Jag tänker att jag mest vill kunna ta det lugnt, så ett bra hotell med pool, frukost och middag är ett krav. Men det ska finnas aktiviteter att göra, så som TUI kan ordna ibland och är lätt att boka via hotellet eller redan innan avresa. Är ute efter framförallt fin natur och fina byggnader. Gillar att fotografera. 

    Behöver inte vara en hel vecka, kan räcka med 5 nätter.

  • Svar på tråden Resa ensam vart?
  • Anonym (Nk)

    Hej TS,

    Varför vill du bo på en resort med middag? Är det inte roligare att gå in till en närliggande stad/by och prova olika restauranger? 


    Grekland är ett perfekt land att åka ensam till, finns massvis med öar att välja på. Grekland har i regel många fler mindre mysiga familjeägda hotell med pool och frukost samt en enklare restaurang vid poolen för lunch/ middag.  

    Ex Skiathos, Airtours har charter dit som du kan även kan boka utflykter via. 

  • djurtoken
    Anonym (Nk) skrev 2023-12-14 06:55:37 följande:

    Hej TS,

    Varför vill du bo på en resort med middag? Är det inte roligare att gå in till en närliggande stad/by och prova olika restauranger? 


    Grekland är ett perfekt land att åka ensam till, finns massvis med öar att välja på. Grekland har i regel många fler mindre mysiga familjeägda hotell med pool och frukost samt en enklare restaurang vid poolen för lunch/ middag.  

    Ex Skiathos, Airtours har charter dit som du kan även kan boka utflykter via. 


    Hej! Tänker att jag inte vill tvingas ut varje kväll när det är mörkt och så. Men kan äta lunch ute är tanken. Tack för tipset, ska kolla upp det!
Svar på tråden Resa ensam vart?