• Maja1306

    Omvårdnadsbidrag

    Hej. 
    Jag har beviljat omvårdnadsbidrag,som utbetalas den 19 varje månad. 
    14 dagar i förväg brukar man kunna se det under utbetalningar på mina sidor.
    Jag kan inte se det.
    Ringde fk igår som sa att nästa utbetalning är 19 feb,men att dom också har ett bryt här i dagarna. Jag sa att det brukar alltid synas 14 dagar i förväg samt att jag får en smsavisering.
    Är det någon mer som inte kan se sin kommande utbetalning via deras sida än?

  • Svar på tråden Omvårdnadsbidrag
  • Fjäril kär

    Alla mina utbetalningar från Fk syns aldrig tidigare än max 2-3 dagar före . Sms kan komna en vecka före. 

    Enda gången jag får besked tidigare är just denna tid på året då jag får ett meddelande om vilka dagar mina ersättningar betalas ut under året. Alternativt om något ändras tex om ersättning räknas om .

  • Maja1306

    Hej. Tack för svar.
    Jag har valt att få sms avisering och brukar få det ganska tidigt i månaden. 
    Men har du även omvårdnadsbidrag? Tänker det är olika beroende på vilken erättning eller bidrag man får.

  • Fjäril kär
    Maja1306 skrev 2024-02-10 10:51:29 följande:

    Hej. Tack för svar.
    Jag har valt att få sms avisering och brukar få det ganska tidigt i månaden. 
    Men har du även omvårdnadsbidrag? Tänker det är olika beroende på vilken erättning eller bidrag man får.


    Nej men sjukersättning och bostadstillägg vilket är samma datum som omvårdnadsbidrag. Och det har jag haft i flera år

    Samma mönster har jag för bostadsbidrag som kommer den 26:e  vilket jag också haft i många år. 

    Jag får avisering via Kivra och sms . 
  • Maja1306

    Tack snälla för svar. 
    Gick in på fk igen nu, och precis nu stod det kommande utbetalning omvårdnadsbidrag. Tycker det är så konstigt bara att det står att man ska se 14 dagar i förväg,det stämmer ju inte riktigt då.

Svar på tråden Omvårdnadsbidrag