• Peter1975

    Problem med dejting

    Hej! Jag är en man som uppskattar humor och trivs oftast i mitt eget sällskap men ibland sköljer känslan av ensamhet över mig och mitt dejtingliv de senaste två åren jag har vart singel har inte vart lyckade. Jag kan berätta om min senaste dejt. 

    Förra helgen så fixade min kollega ihop mig med hennes bekant som är i samma ålder som mig, bor inte för långt ifrån samt har barn, precis som mig. So far so good. Vi började med att äta ute och beställde in varsin måltid. Vi hade det trevligt och jag skojade mycket, jag drog några gamla klassiker. När stämningen var som bäst så tänkte jag liva upp det lite grann så jag ursäktade mig och uppsökte herrarnas. Jag ville skoja till det så jag smed lite planer där inne på toan och medan jag kollade mig i spegeln fick jag idén im qtr platta till mitt hår så jag blötte ned det så det blev dyngsurt och sen strök jag ned luggen så den blev platt och nästan gick ned över ögonen. Jag stoppade in skjortan och drog upp byxorna så jag såg ut som en annan person. Jag smög sen bakom henne och när jag var några cm ifrån så stirrade jag bara och gapade, precis som man gör när man tycker någon är jättesnygg. Min tanke var att jag skulle flörta och sen skulle jag gå tillbaks in för att byta karaktär och sen då på skoj säga att "ingen raggar på min tjej!" Och leta reda på personen (som då var jag själv vilket var uppenbart och roligt löjligt liksom) men problemet är att jag aldrig hann komma dit. När hon vände sig om så skrek hon till rätt högt och jag kom av mig lite vilket är störande. Jag satte mig ned igen och förklarade men hon verkade inte förstå mitt skämt. Resten av middagen var inte lika trevlig och hon skrattade inte längre åt mina skämt i samma utsträckning. Vi avrundade kvällen rätt tidigt för hennes barn vart sjuk så jag erbjöd mig att betala 70 % iallafall. Jag lade fram 300 kr i kontanter så fick hon ta resten på kortet. Tycker inte det är mer än rätt att jag betalar lite extra. 

    Hon var fin och så och jag har frågat om hon vill gå på en till dejt men inte fått något svar än. Ska jag fråga min kollega om hon kan bjuda ut henne igen så att man går via den vägen? Det enda jag är osäker på är om hon har humor. Det är viktigt att man skrattar tycker jag sen vet jag inte varför hon skrek till men jag kan ju försöka ha en inövad plan nästa gång, jag är lite väl spontan ibland. 

    Lycka till allihopa med att hitta kärleken där ute! Tips och tankar mottages gärna!

  • Svar på tråden Problem med dejting
  • Anonym

    Men det var väl märkligt att det inte gick bättre ändå.

    Jag skäms fan på ett personligt plan. Att läsa detta är som när man var fem och satt uppe och kollade på film med föräldrarna och det blev sexscener.

  • Anonym (Majken)

    Skämskudde här....

    Är du dum på riktigt eller låtsas du bara? 

  • Peter1975

    Hej! Nu svarar jag alla här eftersom alla säger ungefär samma sak. Vad exakt menar ni? Var det dumt med så spontant skämt? Jag kunde ju inte rå för att hon blev rädd och inte förstod. Nästa gång så har jag planerat mitt spex bättre men tänker att det är lite så jag är. Jag älskar att få folk att skratta! :)

    Menar ni att jag borde ha splittat på notan istället? Borde jag ha frågat om en andra dejt på en gång? Är det kört nu? 

    Som sagt så har jag haft det svårt med dejtandet så all tips mottages gladligen. 

  • Anonym (Mannen)

    Den typen av skämt ska man nog inte göra på första dejten. Ta det lugnt istället. När man kommer närmare varandra och upptäcker varandras humor så märker man vad den andra gillar.

  • Peter1975

    En dejt jag var på för några månader sen var på en bowlinghall. Jag tycker det är kul att inte bara prata utan att man fysiskt kan göra någonting också. Iallafall tog jag och denna kvinna kontakt med varandra via en dejtingsajt. Rätt snabbt blev det en dejt då hon verkade rolig och var nyseparerad. Hon kanske inte föll mig i smaken utseendemässigt men hon var definitivt inte ful. Jag tänkte ge det en chans så vi bestämde träff då då på bowlinghallen och det flöt på bra. Jag köpte in en öl som jag och hon delade på och som vi turades om att dricka från medan vi turades om att kasta. Jag försökte vara givmild så när ölen var slut beställde jag in en till som vi delade på. Jag har inte bacillskräck (då hade man inte suttit på sig bowlingskorna heller isåfall haha). Jag försökte ändå att spexa och få fram lite skratt hos henne när jag kastade. Jag låtsades att klotet var jättetungt så jag stonkade medan jag höll i det och puttade iväg det med båda armarna. En annan gång så backade jag hela vägen och nästan gick ut på banan haha. Det viktigaste var såklart inte att vinna utan att ha roligt. När vi hade druckit 3 öl så kände jag att det var dags för karaoke. De har en sådan maskin i anslutning till bowlingen. Det var massor av folk där inne men ingen körde på kareokimaskinen så då kände jag att vi var tvungna att sjunga lite. Jag försökte få med henne upp men tyvärr ville hon inte. Jag gick upp själv för att bjuda på mig själv och jag sjöng två låtar: Sommartider och den där svängiga med Sarek. Jag fick med mig några applåder från de som spelade bowling vilket var kul. Det var jättekul att sjunga och självklart dansade jag uppe på scen också. Försökte återigen få med henne upp men hon var lite blyg. Vi gick sen hemåt för hon var tvungen att mata sina katter och tyvärr så träffade jag inte henne igen. Jag hade väl önskat att gå på en till dejt och då kanske köra karaoke tillsammans men hon sade att det var för mycket på jobbet och även om jag skrev till henne några veckor efter så sade hon bara att det fortfarande var mycket på jobbet. Hon kanske inte var den rätta för mig ?

  • Peter1975
    Anonym (Mannen) skrev 2024-02-25 00:17:57 följande:

    Den typen av skämt ska man nog inte göra på första dejten. Ta det lugnt istället. När man kommer närmare varandra och upptäcker varandras humor så märker man vad den andra gillar.


    Tack för tipset ! Men tänk om hon hade tyckt jag vore tråkig ? Det är lite Det jag är rädd för 
  • Anonym (Jösses)

    Jag kan bara åtgå från mig, men för min del verkar du vara lite för mycket. Jag hade tyckt att du var jätte irriterande så mycket som du spexar.

    Om någon tycker att du är tråkig så är den människan helt fel för dig. 

  • Peter1975
    Anonym (Jösses) skrev 2024-02-25 00:39:35 följande:

    Jag kan bara åtgå från mig, men för min del verkar du vara lite för mycket. Jag hade tyckt att du var jätte irriterande så mycket som du spexar.

    Om någon tycker att du är tråkig så är den människan helt fel för dig. 


    Oj, okej. Ja, alla gillar ju inte när man bjuder på sig själv men så du tror att det var det som var problemet ? Att de två kvinnorna inte ville ha en man som bjuder på sig själv?
Svar på tråden Problem med dejting