• Anonym (Ts)

    Är detta "normalt"?

    Har levt med en man ett par år. Mycket problem genom åren, misshandel och annat.
    Men det är nånting som jag aldrig tagit upp med någon vän eller liknande men som jag ofta har funderat på.
    Denna man har varit med om mycket tråkigt i sitt liv, han har även behandlat mig illa men det är jag klar med.
    Men - han är sjukligt och då menar jag verkligen SJUKLIGT fan av en 80 tals pop idol som är död sen flera år. På fyllan gråter han över denna person, kallar honom för hans pappa (uppväxt med ensamstående mamma, inga syskon) och säger ofta att denna idol är enda anledningen till att han ens lever, idolen räddar hans liv. Han har flera barn, men han skulle dumpa dem på stört om det gällde en valsituation, barn eller idolen.
    Han sitter relativt ofta hemma ensam toksuper, gråter och mass utskickar musikvideos på idolen till sina vänner och främst till mig. Har sagt miljoner ggr att jag aldrig ens öppnar filerna han skickar, blir bara förbannad och less.

    Vad är det för fel på en 50 + årig man som beter sig såhär? Friskt?

  • Svar på tråden Är detta "normalt"?
  • Anonym (Näe)

    Det är inte friskt. Ska jag teoretisera vilt så verkar han skicka ut stalker vibbar över kändisen. Nu uppfattar jag ert förhållande som ett avslutat kapitel men misshandlare i partnerrelationer vill gärna utöva kontroll, dessa verkar t ex vara kapabla att göra illa sina egna barn för att utöva makt över en kvinna som lämnat. (Förutom ren stalkning)


    Nu kanske kändisen har blivit föremål för hans besatthet i stället. Skulle nog välja att befinna mig långt borta från en sån. Han kan nog bli farlig. Bekymra dig egentligen med anledningen till att han är på det sättet. Betrakta det som att det inte är ditt bekymmer.

  • Anonym (Ts)
    Anonym (Näe) skrev 2024-04-25 17:54:24 följande:

    Det är inte friskt. Ska jag teoretisera vilt så verkar han skicka ut stalker vibbar över kändisen. Nu uppfattar jag ert förhållande som ett avslutat kapitel men misshandlare i partnerrelationer vill gärna utöva kontroll, dessa verkar t ex vara kapabla att göra illa sina egna barn för att utöva makt över en kvinna som lämnat. (Förutom ren stalkning)


    Nu kanske kändisen har blivit föremål för hans besatthet i stället. Skulle nog välja att befinna mig långt borta från en sån. Han kan nog bli farlig. Bekymra dig egentligen med anledningen till att han är på det sättet. Betrakta det som att det inte är ditt bekymmer.


    Han har varit såhär i minst 20 års tid innan vi träffades. Han kommer inte stalka mig, han vet att han har koll på sug ett bra tag till. Villkorligt frigiven.

    Jag köpte detta i början när jag var nykär, accepterade det länge när vår relation blev seriös men har förstått nu hur stört detta är.

    Jag eller hans barn och hans husdjur (inga gemensamma barn) kommer aldrig få samma kärlek, tid och uppmärksamhet som denna döda idol alltid kommer få. Tragiskt 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (p) skrev 2024-04-25 21:25:51 följande:
    Är detta "normalt"?

    Vem är idolen? George Michael? 


    En av dem, men nej det är michael jackson.  Går inte en enda dag utan poddradio, videos eller nåt om honom.
    Han har samma jacka, muggar, tröjor allt och han är 54 år
  • Anonym (p)
    Anonym (Ts) skrev 2024-04-25 22:03:42 följande:
    En av dem, men nej det är michael jackson.  Går inte en enda dag utan poddradio, videos eller nåt om honom.
    Han har samma jacka, muggar, tröjor allt och han är 54 år

  • Anonym (The Eff??)

    MJ skulle ha sagt åt den psykopaten att BEAT IT! JUST BEAT IT! 

Svar på tråden Är detta "normalt"?