• SweeneyTodd

    Om ni fick bestämma, vad skulle ni göra annorlunda med Harry Potter?

    Tråden är inlagd i delforumet böcker, men gäller även filmerna.

    Detta skulle göra annorlunda: Jakten på horrokruxerna. Jag är JÄTTEBESVIKEN på jakten av horrokruxerna. Jag förväntade mig ett episkt äventyr. 
    När det kommer till filmen Harry potter och halvblodsprinsen, så skulle jag inkludera striden vid hogwarts(ja, i boken finns det en strid vid hogwarts i halvblodsprinsen). 

    Samt en liten grej till. En kanske nitpicky grej. Att slutet av kapitlet på den sista boken, när Harry ser Draco, ger Draco Harry en ''curt'' nod. VARFÖR MÅSTE DET VARA ''CURT''.

    Varför kunde inte han bara ge Harry en nod, varför måste det vara en CURT nod? 

  • Svar på tråden Om ni fick bestämma, vad skulle ni göra annorlunda med Harry Potter?
  • Tom Araya
    SweeneyTodd skrev 2024-04-27 20:52:49 följande:
    Om ni fick bestämma, vad skulle ni göra annorlunda med Harry Potter?
    Döpa om till 'Porry Hatter' och så skulle det vara mer naket. Skrattande
  • Disa35

    I filmen (den sista) skulle jag ha låtit Harry "gjuta in" superstaven i Dumbledores grav som i boken. Känns som att den ligger mycket säkrare där än i två bitar på marken.

  • Disa35

    Just det, skulle också ha med det där klassrummet som förvandlas till en skog när den där kentauren blir lärare i spådomskonst. Jag vill se det!

  • SweeneyTodd
    AndreaBD skrev 2024-04-30 18:03:12 följande:

    Lupin borde inte ha dött, jag gillade honom. 


    Håller med. 

    Samt så skulle inte Harrys gudfar dött, Sirius. Jättesorgligt att Harry förlorade sin gudfar, så tidigt dessutom, i femte boken. 
  • AndreaBD
    SweeneyTodd skrev 2024-05-01 22:45:31 följande:
    Håller med. 

    Samt så skulle inte Harrys gudfar dött, Sirius. Jättesorgligt att Harry förlorade sin gudfar, så tidigt dessutom, i femte boken. 
    Jo, det också. 
  • Anonym (Sara)

    Att Fred dog .. så sorgligt. Förstår att några måste dö men det var verkligen hemskt. Och så tycker jag Draco och hans pappa kom för lindrigt undan? Har däremot inte läst sista boken , bara sett filmen. Har läst fram till bok 6 tror jag det var när jag var liten. Tycker Harry Potter borde blivit tillsammans med någon annan än Ginny också egentligen. Vet däremot inte vem. Tycker Hermione och Ron passade bra ihop så inte Hermione iallafall :) 

  • Mimosa86

    Att Draco skulle blivit förälskad i Hermione.

    Att det skulle dyka upp en minotaur

    Att Fred skulle överlevt

  • Anonym (Enhörning)

    Dobby skulle inte blivit dödad. Sirius skulle inte blivit dödad. Snapes story skulle varit lite större i sista boken. Han har visat hat mot Harry i 7 böcker och hans story är typ en sida.

Svar på tråden Om ni fick bestämma, vad skulle ni göra annorlunda med Harry Potter?