• Anonym (XXX)

    Bara medföljande i simhall - betala?

    Mitt barn vill gå till simhallen i veckan. Hen är under 12 och behöver då ha medföljande vuxen med. Jag kan tyvärr inte vara med och bada. Brukar man behöva betala också som medföljande vuxen som bara sitter på kanten? Badet har stängt idag, så jag kan inte fråga.

  • Svar på tråden Bara medföljande i simhall - betala?
  • Anonym (Hin håle)

    På vissa bad får du inte ens lov att sitta på kanten med kläder på utan måste byta om. 
    Hur ska du rädda ditt barn om något händer? 

  • Anonym (XXX)
    Anonym (Hin håle) skrev 2024-04-28 10:20:29 följande:

    På vissa bad får du inte ens lov att sitta på kanten med kläder på utan måste byta om. 
    Hur ska du rädda ditt barn om något händer? 


    Här får man sitta med vid kanten. Det saknas dock information om kostnad. 


    Barnet är simkunnigt, men under 12. 

  • Anonym (E)

    Ja det känns rätt självklart att man betalar för inträde. Personalen lägger sig inte i om du badar, plaskar med fötterna vid kanten eller väljer att sitta bredvid.

  • mammatill6

    ja det brukar man behöva. Du tar ju fortfarande upp en plats i simhallen, dessutom har ju ingen koll på om du badar eller inte.

  • Anonym (Ankan)

    Det är olika. har inte alla simhallar badvakter som räddar?

  • Meddelande borttaget
  • Anonym (E)
    Anonym (Ankan) skrev 2024-04-28 10:49:49 följande:

    Det är olika. har inte alla simhallar badvakter som räddar?


    I värsta fall, ja, men det ligger stort eget ansvar på föräldrarna eftersom badvakter inte ser allt. De tillkallar man främst om det behövs och de kan också ge HLR om man fått vatten i lungorna t ex. Det är inte ens säkert att de sitter i en sån där hög stol och bevakar bassängen, många går runt och patrullerar istället.
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (Ankan) skrev 2024-04-28 10:49:49 följande:

    Det är olika. har inte alla simhallar badvakter som räddar?


    Jo men badvakterna och simhallen ansvarar inte för barnen det måste förälder, vårdnadshavare eller annan vuxen som följer med själv göra. 

    Alltså kan man inte ta för givet att man som vuxen kan sitta ned kläder på och en telefon i näven när barnet eller barnen leker i vattnet. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Hin håle) skrev 2024-04-28 11:09:08 följande:
    Jo men badvakterna och simhallen ansvarar inte för barnen det måste förälder, vårdnadshavare eller annan vuxen som följer med själv göra. 

    Alltså kan man inte ta för givet att man som vuxen kan sitta ned kläder på och en telefon i näven när barnet eller barnen leker i vattnet. 
    Fast nu ska jag inte sitta med en telefon i handen.
  • Anonym (Vanligast att man får betala)
    Anonym (XXX) skrev 2024-04-28 11:20:39 följande:
    Fast nu ska jag inte sitta med en telefon i handen.
    Är meningen att följer med att du ska kunna ingripa om det händer något ska du vara ombytt och betala. Så är det i i alla fall i många badhus ( vet inte  dit ni ska gå) om man ska sitta med vid simskola och det finns simlärare och man inte behöver byta om betalar man inte. 
    Så har det varit på dom simhallarna mina barn varit på.
Svar på tråden Bara medföljande i simhall - betala?