• Anonym (Paff)

    Granne snor pant

    Har rensat förrådet och jag skäms över att ens tänka på hur mycket pant jag hittade. fyllde flera sopsäckar, fick gå upp och ner flera gånger, kunde inte ta allt på en gång. När jag kom ner sista vändan, då med en kartong, så var mina säckar plötsligt borta!? De hade stått några få minuter. Jag är mest paff, vem gör sånt? Och så jäkla snabbt? jag anar vem det är, och överväger om jag ska göra något, är ju ändå värt några hundra.....

    Vad gör man?

  • Svar på tråden Granne snor pant
  • Anonym (HmJ)

    Ring på och fråga, personen kanske trodde att någon ställt ut det för att bli av med säckarna.

  • Anonym (Mia)

    Just pantflaskor är knepigt eftersom de kan ses antingen som sopor man bara vill bli av med eller en ekonomisk tillgång, beroende på hur bra ställt man har det.

    Det är rätt vanligt att folk lämnar pant, både enstaka flaskor och hela säckar, på ställen där de hoppas att någon tar hand om det. Många tänker att det bara är att ta när det står i trapphuset - för ofta är det ju det.

  • Anonym (Anonym 666)

    Du kan inte göra någonting. Säg att du ringer på hos personen du misstänker, hen säger att näää hen har naturligtvis iiiinte tagit din pant! Vad gör du sen, ringer polisen...? De kommer inte ens bemöda sig om att kontakta personen och ärligt talat ser jag hellre att de utreder mord och våldtäkter än din stulna pant....

  • Anonym (?)

    Är du rädd om din pant så ser du till att ha koll på den. Folk idag snor att som inte sitter fast ... eller, jo det också.

Svar på tråden Granne snor pant