• Anonym (Ledsen)

    Hej

    Vi är en stor familj och ha hans 3 barn varje helg så egen tid med partnern finns inte för då har han fullt upp med sina barn även om vi bo i samma hus.

    Ett problem med min ena bouns sonen som kallar mig fula ord och lägger sig i mellan mig och hans pappa när vi samtala.

    Sist så slutade med att jag och min son fick lämna huset pga. Bouns grabben på 11 år  skrek och hotade att slå mig utan anledning. Han vill inte att vi ska vara där.  Vi ska inte behöva flyr ifrån hemmet bara för  vi bor där med.  Det är bara ena situationen som ha hänt . 
    Ibörjan var de inte alls så. Kommit nu efter jag förlovade med deras pappa som problemen uppstod. För 5 månader sen  Min sambo har gett upp och löser inte situationen så lämna han mig. Jag vill inte har några påhopp bara tips hur vi ska kunna lösa det så de blir bra för alla 4 barnen och hela situationen. 
    igen 

  • Svar på tråden Hej
  • Anonym (S)

    Prata med BUP om utredning och hjälp att hantera hans aggressioner. Prata med soc om att få gå föräldrakurs (t ex Komet) och att få hjälp med avlastningsfamilj. Vet inte om mamman finns i bilden men han lär väl inte bete sig bättre där, eller? För om han gör det så är det bara för pappan att säga att sonen hädanefter får bo hos henne och ha tillfälligt umgänge dagtid.

    Låter som en sån som riskerar att hamna i ungdomsfängelse om inget görs..!

  • Anonym (Ledsen)

    Han säger att vi separa om det inte kan lösas. 

    Känns mer som att det är mitt fel . Grabben har ingen respekt mot mig. 

    Mamman finns med . Jag vet inte hur situationen är där hos dem .

  • Anonym (S)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-04-28 20:42:27 följande:

    Han säger att vi separa om det inte kan lösas. 

    Känns mer som att det är mitt fel . Grabben har ingen respekt mot mig. 

    Mamman finns med . Jag vet inte hur situationen är där hos dem .


    Då tycker jag ni ska göra det så snart som möjligt, för det här kommer inte lösa sig i en handvändning. Att han dessutom verkar lägga detta på dig (!) är inte alls ok! Börja med att söka bostad omgående, det kan ta längre tid än du tror.
  • Anonym (S)

    Eller du kanske menar att du skuldbelägger dig själv? Tro mig, det är inte ditt fel att grabben har attitydproblem! Och pappan borde ha satt ner foten för länge sen.

Svar på tråden Hej