• Anonym (Övertänkaren nr. 1)

    Är det jag som övertänker att han inte är intresserad?

    Har dejtat en kille nu sen typ januari och gillar verkligen honom. Han är rolig, omhändertagande och enkel. Enkel i den mån att det är väldigt lätt att vara med honom och vi har kul tillsammans. Till en början när vi sågs så pratade vi bara för jag var tydlig med att jag inte ville göra något fastän jag inte sa det ordagrant. Men sen när vi väl började ligga med varandra så är det som att relationen blev bättre men samtidigt sämre. Förut skickade vi saker till varandra som vi ville dela med oss av men nu senaste två veckorna har det varit som att man inte har funnits. Vi sågs för två veckor sen på helgen och låg. Men precis när vi var klara så va han så tydlig med att jag typ skulle gå och kände mig så himla utnyttjad typ. Vi hade inte pratat om vad för typ av relation vi har men han skrev när jag hade gått och sa förlåt om det verkade som att han lite la upp det som om att jag skulle gå. Frågade då om han träffade mig i huvudsyfte för att ligga men då sa han att i huvudsak träffar mig för att umgås men får det så svårt att tro på det. Varför är det som att kvällen tar slut när han kommit? Dessutom har kontakten blivit sämre. Förut skrev båda lite när vi kände för det. Men nu kan det gå 5-6 dagar utan ett LJUD från honom. Då har ju jag känt att det gått för lång tid och då skrivit och snackat lite. Men varje gång skriver han alltid ?hade varit kul att ses!?. Men varför då utstrålar han en sån stark känsla av att han inte vill veta av mig? Han svarar alltid jättesnabbt när jag väl skriver och tror typ att han har lite koll på mig genom snapkartan där man kan se var den andra är. Men varför vill han bara veta var jag är men inte skriva och snacka? Går liksom inte ihop i mitt huvud. Dessutom, om nån vill påpeka att det kanske skulle vara att vi inte har nån kemi i sängen. Det har vi så det knakar. Eller känns som det. Han är som upp över öronen om mig när vi ses och dylikt. Men varför tar han då aldrig kontakten? Vet att vissa människor är i betydligt mindre beroende av att prata med folk ofta. Han har Add tror jag? Kan det finnas något där? Som sagt, vill leta lite svar. Vet att han har haft mycket i skolan men ett sms finns det väl tid för? Eller nu när jag frågade om att ses i fredags och jag bad honom att återkomma om han kunde ses eller inte. Han sa att han eventuellt skulle ut med sina vänner men då hade han ju kunnat skriva ?hej, kan inte fredag men vi ses nån annan gång? nu var det mer som att han knappt tänkte på mig alls utan bara gjorde som han ville. Tror att det är det som skaver för mig, att jag har känslan av att jag tänker på honom mindre än vad han tänker på mig. Men samtidigt, jag är den enda han hållit på med på senaste? Äee är lite lost. Kan ju också vara som att jag försöker hitta saker som skulle göra honom mindre intresserad av mig fastän han är det.
  • Svar på tråden Är det jag som övertänker att han inte är intresserad?
  • Eurydike

    Jag tror tyvärr att du har rätt i dina känslor. Det känns som att han vill att du ska gå efter att han har kommit, eftersom han vill det. Det känns inte som att han tänker på dig, eftersom han inte gör det. Det känns som att han inte är så intresserad av att skriva längre, eftersom han inte är det. Om jag var intresserad av honom så skulle mitt intresse svalna. Lägg dig på hans nivå ett tag och se vad som händer 🤔

  • Anonym (fdPåJakt)

    TS, av det du skriver så tycker jag att det låter som att han vill ha en kk, men inte mera.

    Hade han varit intresserad av en relation med dig, hade du fått känna dig som en prinsessa, ofta fått små romantiska meddelanden från honom många gånger dagligen, han hade velat att ni skulle sova tillsammans, spendera tid tillsammans så mycket som möjligt, gett dig små gåvor, blommor och annat som hör till när man uppvaktar en tjej som kille.

    Det kan ju hända att han är världens sämsta gentleman, men jag tror mest på teorin om kk eller att han bara vill tömma sig ibland.

  • Anonym (Jag)

    Sitter i samma situation med en kille, men vi har träffats lite längre än er. Han är otroligt fin när vi ses, men emellan hörs vi knappt alls och han läser sms men svarar inte. I mitt fall vet jag däremot att han är sjukt upptagen som förklarar en hel del. Ändå undrar jag hur jäkla svårt det ska vara att skicka ett sms som bara tar max en minut. Kan man inte lägga den tiden på någon som man verkar kär i liksom?

    Har tyvärr inget rakt svar till dig, men försöker iaf lita på min intuition om hur han är mot mig när vi ses. Det finns verkligen inget som känns kk då, bara pojkvän :)

  • Anonym (Övertänkaren nr. 1)
    Anonym (Jag) skrev 2024-04-29 14:48:16 följande:

    Sitter i samma situation med en kille, men vi har träffats lite längre än er. Han är otroligt fin när vi ses, men emellan hörs vi knappt alls och han läser sms men svarar inte. I mitt fall vet jag däremot att han är sjukt upptagen som förklarar en hel del. Ändå undrar jag hur jäkla svårt det ska vara att skicka ett sms som bara tar max en minut. Kan man inte lägga den tiden på någon som man verkar kär i liksom?

    Har tyvärr inget rakt svar till dig, men försöker iaf lita på min intuition om hur han är mot mig när vi ses. Det finns verkligen inget som känns kk då, bara pojkvän :)


    Ja han förklarar också att han har mycket för sig osv men känner likadant, ett sms hade inte skadat! Undrar om det är ett personlighetsdrag eller om det bara är ett rent tecken på att han inte är intresserad. Man hoppas ju på personlighetsdrag men har svårt att se det så. Han är också, precis som din, väldigt härlig och mysig när man träffar honom men sen när kvällen tagit sitt slut så hörs vi inte på 4-5 dagar. Sorgligt tycker jag.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Övertänkaren nr. 1) skrev 2024-04-29 15:27:25 följande:
    Ja han förklarar också att han har mycket för sig osv men känner likadant, ett sms hade inte skadat! Undrar om det är ett personlighetsdrag eller om det bara är ett rent tecken på att han inte är intresserad. Man hoppas ju på personlighetsdrag men har svårt att se det så. Han är också, precis som din, väldigt härlig och mysig när man träffar honom men sen när kvällen tagit sitt slut så hörs vi inte på 4-5 dagar. Sorgligt tycker jag.
    För min kille är det ett personlighetsdrag, han verkar nästan ledsen över att han är så dålig på att höra av sig. Vet dessutom själv hur det är att vara så stressad som han är just nu, vissa dagar orkar man knappt andas liksom när det är så där.

    Just efter träffar har jag insett att 1) det är ingen vits jag hör av mig för jag får inget svar ändå och 2) han behöver återhämta sig känslomässigt som många andra killar gör. Vissa killar vill/orkar höras dagligen, andra inte.
Svar på tråden Är det jag som övertänker att han inte är intresserad?