• Linn929

    Är jag gravid??

    Hej,
    Jag behöver verkligen lite råd här. Jag är en ung student och har haft oskyddat sex. Förra torsdagen (2 maj) fick jag en blödning som jag aldrig tidigare upplevt. Normalt har jag aldrig mellanblödningar och min mens är alltid regelbunden. Det fick mig att fundera, så jag gjorde ett graviditetstest den 7 maj, och det visade positivt. Jag blev chockad eftersom det i så fall skulle vara väldigt tidigt.
    Men sedan gjorde jag ett test tidigt på morgonen förra onsdagen (den 8 maj) och det visade negativt. Jag gjorde ytterligare ett test idag den 10 maj, också negativt. Jag är förvirrad och undrar hur jag ska tolka det här. Var det första testet fel, eller finns det fortfarande en chans att jag är gravid?
    Tacksam för all hjälp och råd jag kan få.
  • Svar på tråden Är jag gravid??
  • Anonym (Qzå)

    Låter som en kemisk graviditet. Alltså väldigt tidigt missfall.

  • halvan

    Vilket datum var din senaste mens? När hade du ägglossning/hur lång är din cykel normalt sett? Vilket datum hade du oskyddat sex?

  • Linn929

    Min beräknade mens förra månaden var den 14 april, notera att min mens alltid varit regelbunden. Fick dock min mens den 18 april. När jag beräknar utifrån när min mens faktiskt kom så står det att min ägglossning var den 3 maj, vilket jag nu tänker inte kan stämma om jag nu blivit gravid? om jag beräknar utifrån min faktiskt beräknade mens dag (14) så står det att min ägglossning skulle ha skett den 27 april. Jag hade oskyddat sex den 27 april.

  • halvan
    Linn929 skrev 2024-05-10 11:01:02 följande: