• Anonym (Janne Max)

    Omanligt och avtändande

    Vad tycker du om det här att män som inte vågar ta första steget, som är nervösa när han ska träffa en ny kvinna, som är blyga, rädda att få nej av kvinnan om han skulle våga försöka, anses vara omanliga och att det är avtändande, men att kvinnor som är likadana inte är okvinnliga och att det inte är avtändande?

  • Svar på tråden Omanligt och avtändande
  • Anonym (Suck)

    Du spammar forumet med samma frågor hela tiden. Varför? Sluta leva i det förflutna och skapa nya erfarenheter.

    ja jag tycker nog det är rätt avtändande om han är nervös så det syns och märks på dejten. Både en vuxen man och kvinna borde ha kommit längre i sin personliga utveckling till att kunna hantera en första dejt normalt. Man möter ju nya människor i vardagen hela tiden utan att bli vettskrämd. Sen om han inte vågar möta flört eller ta initiativ till något alls så blir det ju givetvis inget. få personer går igång på NOLL gensvar och driv.

  • Anonym (Janne Max)
    Anonym (Suck) skrev 2024-05-10 13:20:40 följande:

    Du spammar forumet med samma frågor hela tiden. Varför? Sluta leva i det förflutna och skapa nya erfarenheter.

    ja jag tycker nog det är rätt avtändande om han är nervös så det syns och märks på dejten. Både en vuxen man och kvinna borde ha kommit längre i sin personliga utveckling till att kunna hantera en första dejt normalt. Man möter ju nya människor i vardagen hela tiden utan att bli vettskrämd. Sen om han inte vågar möta flört eller ta initiativ till något alls så blir det ju givetvis inget. få personer går igång på NOLL gensvar och driv.


    Varför utgår du från att jag menar att männen är vettskrämda?
  • Anonym (Avtändande)
    Anonym (Suck) skrev 2024-05-10 13:20:40 följande:

    Du spammar forumet med samma frågor hela tiden. Varför? Sluta leva i det förflutna och skapa nya erfarenheter.

    ja jag tycker nog det är rätt avtändande om han är nervös så det syns och märks på dejten. Både en vuxen man och kvinna borde ha kommit längre i sin personliga utveckling till att kunna hantera en första dejt normalt. Man möter ju nya människor i vardagen hela tiden utan att bli vettskrämd. Sen om han inte vågar möta flört eller ta initiativ till något alls så blir det ju givetvis inget. få personer går igång på NOLL gensvar och driv.


    Det är avtändande då när kvinnor har ont i slidan och kan inte ha sex. 
  • Anonym (Mon gooo)
    Anonym (Avtändande) skrev 2024-05-10 14:30:28 följande:
    Det är avtändande då när kvinnor har ont i slidan och kan inte ha sex. 
    Inte lika avtändande som män som inte kan ha sex för att dom är efterblivna i huvudet. En kvinna som har ont i slidan kan fortfarande avvisa män med defekta hjärnor. 
  • Anonym (Gape)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-10 13:09:35 följande:
    Omanligt och avtändande

    Vad tycker du om det här att män som inte vågar ta första steget, som är nervösa när han ska träffa en ny kvinna, som är blyga, rädda att få nej av kvinnan om han skulle våga försöka, anses vara omanliga och att det är avtändande, men att kvinnor som är likadana inte är okvinnliga och att det inte är avtändande?


    Jag trot att det är passiviteten och kvinnoföraktet (allt är så orättvist och kvinnor har det så bra) som gör det omöjligt för en sån kille att träffa någon. Obehagligt är vad det är. Antagligen avtändande också. Vem gillar att bli avskydd som kvinna?

  • Anonym (Janne Max)
    Anonym (Gape) skrev 2024-05-10 14:47:36 följande:

    Jag trot att det är passiviteten och kvinnoföraktet (allt är så orättvist och kvinnor har det så bra) som gör det omöjligt för en sån kille att träffa någon. Obehagligt är vad det är. Antagligen avtändande också. Vem gillar att bli avskydd som kvinna?


    Män som vågar och inte föraktar kvinnor blir ändå kallade för omanliga. Räcker att han säger han är lite nervös inför en dejt.
  • Anonym (Avtändande)
    Anonym (Gape) skrev 2024-05-10 14:47:36 följande:

    Jag trot att det är passiviteten och kvinnoföraktet (allt är så orättvist och kvinnor har det så bra) som gör det omöjligt för en sån kille att träffa någon. Obehagligt är vad det är. Antagligen avtändande också. Vem gillar att bli avskydd som kvinna?


    Egentligen borde det inte kallas kvinnoförakt om man anser att allt är så orättvist och att kvinnor har det så bra. 
  • Anonym (Avtändande)
    Anonym (Gape) skrev 2024-05-10 14:47:36 följande:

    Jag trot att det är passiviteten och kvinnoföraktet (allt är så orättvist och kvinnor har det så bra) som gör det omöjligt för en sån kille att träffa någon. Obehagligt är vad det är. Antagligen avtändande också. Vem gillar att bli avskydd som kvinna?


    Det är socialt accepterat att som kvinna att få klaga på samhället och på männen 
  • Anonym (Janne Max)

    Att vara osäker ibland, nervös ibland, blyg ibland, är mänskligt. Så varför får inte män vara det utan att kallas för omanliga och att det är avtändande?

  • Anonym (Avtändande)
    Anonym (Gape) skrev 2024-05-10 14:47:36 följande:

    Jag trot att det är passiviteten och kvinnoföraktet (allt är så orättvist och kvinnor har det så bra) som gör det omöjligt för en sån kille att träffa någon. Obehagligt är vad det är. Antagligen avtändande också. Vem gillar att bli avskydd som kvinna?


    Orättvist har inte med kvinnoförakt att göra, annars skulle det kallas mansförakt när kvinnor klagar 
Svar på tråden Omanligt och avtändande