• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Anonym (.)
    Theresesundstrom skrev 2024-05-13 10:35:02 följande:

    Vågar knappt säga tack men jag säger de ändå!* hjärnan är verkligen inte med mig 😂 chock! 


    Det är en sån härlig lycka 😍 
  • Anonym (M)


    vet att dessa tester är opålitliga men de var de ända ja hade hemma. Vad gör jag nu?!!! 


    Fattar ingenting. Digitala visade ej gravid i fredags, tänkte ok avvaktar.. ÄL tester super positivt hela tiden.


    skulle haft mens för 2-6 dagar sedan, molvärk och ömma bröst

  • Anonym (.)
    Anonym (M) skrev 2024-05-13 11:01:11 följande:

     


    vet att dessa tester är opålitliga men de var de ända ja hade hemma. Vad gör jag nu?!!! 


    Fattar ingenting. Digitala visade ej gravid i fredags, tänkte ok avvaktar.. ÄL tester super positivt hela tiden.


    skulle haft mens för 2-6 dagar sedan, molvärk och ömma bröst


    Köp en annan sort, beror skuggan här på hcg så kommer andra test visa imorgon bitti 🤞
  • Anonym (Anoca)
    Anonym (M) skrev 2024-05-13 11:30:27 följande:

    Bättre bilder 


    Ser inget definitivt här
    Är du 2-6 dgr efter BIM så tycker man att ett tidigt test ska snappa upp hcg nu 
    Men testa ett annat test om CB early inte visar ngt alls 
  • Anonym (M)
    Anonym (Anoca) skrev 2024-05-13 13:12:45 följande:
    Ser inget definitivt här
    Är du 2-6 dgr efter BIM så tycker man att ett tidigt test ska snappa upp hcg nu 
    Men testa ett annat test om CB early inte visar ngt alls 
    Tack för svar! Fick tid hos gynekologen på onsdag så avvaktar tills dess istället 
  • Theresesundstrom

    Håller tummarna för dig! tog du direkt på morgonen? Prova apotekets. Jag tog ett nytt CB early nu (BIM 3) idag. Visserligen så här på eftermiddagen efter för mycket kaffe men nyfiken som man är (och kanske lite korkad) helt negativt. Mina två andra är tagna på morgonen men borde det verkligen inte synas liiiite? Tappade hoppet nu 😂

  • Anonym (Anoca)
    Theresesundstrom skrev 2024-05-13 16:02:59 följande:

    Håller tummarna för dig! tog du direkt på morgonen? Prova apotekets. Jag tog ett nytt CB early nu (BIM 3) idag. Visserligen så här på eftermiddagen efter för mycket kaffe men nyfiken som man är (och kanske lite korkad) helt negativt. Mina två andra är tagna på morgonen men borde det verkligen inte synas liiiite? Tappade hoppet nu 😂


    Vad apotekets test avläst inom tiden ? 


    isf kan det ju bara va att du hade utspädd urin nu 

  • Theresesundstrom

    Ja alltså jag kollade när tiden var slut och då var det ett svagt streck där som jag typ trodde var ett spökstreck men det fortsatte att bli starkare när tiden var över. 


    Suck, får prova på morgonen imorgon igen! 

  • Anonym (Anoca)
    Theresesundstrom skrev 2024-05-13 17:01:20 följande:

    Ja alltså jag kollade när tiden var slut och då var det ett svagt streck där som jag typ trodde var ett spökstreck men det fortsatte att bli starkare när tiden var över. 


    Suck, får prova på morgonen imorgon igen! 


    Okej 
    man blir ju lite fundersam om det då inte är ett giltigt streck hm 
    för en hel del test blir positiva efter en tid 

    dock ser apotekets väldigt positivt ut men kankse blir de så efter tiden gått ? 


    ja testa imorrn 

    jag får alltid starkast test på eftermiddagen 

  • Theresesundstrom
    Anonym (Anoca) skrev 2024-05-13 17:34:18 följande:

    Okej 
    man blir ju lite fundersam om det då inte är ett giltigt streck hm 
    för en hel del test blir positiva efter en tid 

    dock ser apotekets väldigt positivt ut men kankse blir de så efter tiden gått ? 


    ja testa imorrn 

    jag får alltid starkast test på eftermiddagen 


    Har sett här i forumet att en del fått positivt efter tiden gått ut men tycker inte strecken borde vara så starka som mina var? Någon här som råkat ut för detta? dvs starka streck när tiden passerat 

    Bägge testen var extremt svaga när tiden hade gått ut men dom var där 🙈 
    Men de från apotekets var så svagt så jag tänkte typ att de var spökstreck och la ifrån mig det och 5 eller 10 minuter senare, kan inte säga säkert så var de supertydligt. 


     

  • Anonym (Anoca)
    Theresesundstrom skrev 2024-05-13 18:01:10 följande:

    Har sett här i forumet att en del fått positivt efter tiden gått ut men tycker inte strecken borde vara så starka som mina var? Någon här som råkat ut för detta? dvs starka streck när tiden passerat 

    Bägge testen var extremt svaga när tiden hade gått ut men dom var där 🙈 
    Men de från apotekets var så svagt så jag tänkte typ att de var spökstreck och la ifrån mig det och 5 eller 10 minuter senare, kan inte säga säkert så var de supertydligt. 


     


    Tyvärr kan man få positivt efter avläsningstiden
    och CB brukar va svåra att lita på om de inte har breda blå streck 
    men jag håller tummarna!!! 
  • fancyr
    Theresesundstrom skrev 2024-05-13 18:01:10 följande:

    Har sett här i forumet att en del fått positivt efter tiden gått ut men tycker inte strecken borde vara så starka som mina var? Någon här som råkat ut för detta? dvs starka streck när tiden passerat 

    Bägge testen var extremt svaga när tiden hade gått ut men dom var där 🙈 
    Men de från apotekets var så svagt så jag tänkte typ att de var spökstreck och la ifrån mig det och 5 eller 10 minuter senare, kan inte säga säkert så var de supertydligt. 


     


    Svaga test är oxå positiva. de måste inte vara starka för att vara positiva. Dock Ska man aldrig läsa av efter tiden om inte strecket var där redan innan tiden gick ut. 


    CB är känt för att lämna tunna torkstreck 

  • Anonym (SAS)

    Hej! Igår tog jag ett RFSU testa tidigt och fick ett svagt svagt streck. Imorse tog jag ett test från graviditetskollen som var helt blankt? Brukar RFSUs testa tidigt ge spökstreck? 


    bild på testa tidigt. 


  • fancyr
    Anonym (SAS) skrev 2024-05-14 07:16:29 följande:

    Hej! Igår tog jag ett RFSU testa tidigt och fick ett svagt svagt streck. Imorse tog jag ett test från graviditetskollen som var helt blankt? Brukar RFSUs testa tidigt ge spökstreck? 


    bild på testa tidigt. 


     


    har hört att RFSU testa tidigt ska vara riktigt bra. Det kan vara så att testet från gravidkollen läser av från den högre nivåen? 

    jag tog nämligen ett RFSU testa tidigt och fick ett starkt streck. Tog sedan på kvällen ett RFSU som läser från 25mIu och fick då ett svaagt streck. 
  • Anywho
    Hej. 
    Jag har på mindre än 9 månader haft 3 tidiga missfall. När jag fått positiva tester har jag sedan inom 1 vecka börjat blöda mycket. Nu hade jag mitt tredje missfall för ca 1 månad sedan. I söndags kom en liten blödning och tänkte att nu är mensen på G, lite tidig bara (har oregelbunden mens men mellan 30-35 dagar oftast). Jag har känt mig konstig, huvudvärk, molande mensvärk, mycket flytningar och det sticker i brösten de senaste två dagarna. Tänkte då är det ägglossningens som kommer nu? Tog ett ägglossningstest som var negativt, tog ett graviditetstest också och kan se ett andra streck. Extremt ljust, är det ett spökstreck/skugga? Eller kan bara jag se den? 
  • Anywho
    Anonym (M) skrev 2024-05-13 11:01:11 följande:

    //


    vet att dessa tester är opålitliga men de var de ända ja hade hemma. Vad gör jag nu?!!! 


    Fattar ingenting. Digitala visade ej gravid i fredags, tänkte ok avvaktar.. ÄL tester super positivt hela tiden.


    skulle haft mens för 2-6 dagar sedan, molvärk och ömma bröst


    Du hade inte ägglossning senare än du trott då? Jag har haft det så några gånger, trott att mensen ska komma så kommer den inte, negativa tester men efter 7-10 dagar får jag svagt positivt. Tänkt då att det beror på sen ägglossning.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester