• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Auditanne
    Anonym (Enigma) skrev 2024-05-12 09:00:22 följande:
    Så vad e tråden till för då ?
    Skriva sms vilket också står tydligt i trådstarten.
  • Anonym (Enigma)
    Auditanne skrev 2024-05-13 03:56:04 följande:
    Skriva sms vilket också står tydligt i trådstarten.
    Precis så vad finns de o diskutera då ???!
  • Anonym (Golfbruden)
    Anonym (PrivacyTerms) skrev 2024-05-10 22:37:45 följande:

    Jag förstår att du gjorde det valet du gjorde och jag uppmuntrade dig till det. Det har varit outhärdligt för mig, har ångrat allt jag bad dig om och istället längtat som att det inte fanns något annat alternativ,  men det börjar bli bättre nu. Tydligen är de distraktioner jag gör helt rätt och jag börjar inse återigen att vi inte är rätt för varandra. Jag börjar trivas i det nya. Samtidigt är jag besviken, men kanske mest på naiviteten hos mig. Tänk vad kärlek är ett märkligt och magiskt fenomen


    Det är ju så att dom beslut man fattar får konsekvenser man behöver vara helt klar över bortom tvivel när man gör dom. Det kan förvåna mig att man släpper människor utan att vara beredd att fixa saker som går att ändra eftersom det är definitivt och ingen väg finns tillbaka när steget väl är taget. Man kan resonera att det kommer nya, för det gör det ju hela tiden. Det är bara det att riktig kärlek och stark attraktion är sällsynt och det kan vara bra att testa det när det väl presenterar sig. Livet går dock vidare ändå som tur är.

    Visst är kärlek oerhört märkligt och rätt magiskt ja.
  • Anonym (dra åt h-vete!)
    Anonym (Golfbruden) skrev 2024-05-13 13:45:36 följande:
    Det är ju så att dom beslut man fattar får konsekvenser man behöver vara helt klar över bortom tvivel när man gör dom. Det kan förvåna mig att man släpper människor utan att vara beredd att fixa saker som går att ändra eftersom det är definitivt och ingen väg finns tillbaka när steget väl är taget. Man kan resonera att det kommer nya, för det gör det ju hela tiden. Det är bara det att riktig kärlek och stark attraktion är sällsynt och det kan vara bra att testa det när det väl presenterar sig. Livet går dock vidare ändå som tur är.

    Visst är kärlek oerhört märkligt och rätt magiskt ja.
    Fast hur långt ska man gå innan man släpper taget? Innan man inser att även om man ändrar allt så blir det inte bra? När det inte finns något kvar av ursprungspersonen? 

    Min relation skulle absolut gå att fixa men med resultatet att det som är "jag" inte finns kvar. Är det verkligen kärlek att vilja ändra på någon så pass?
  • Anonym (Golfbruden)
    Anonym (dra åt h-vete!) skrev 2024-05-13 18:50:14 följande:
    Fast hur långt ska man gå innan man släpper taget? Innan man inser att även om man ändrar allt så blir det inte bra? När det inte finns något kvar av ursprungspersonen? 

    Min relation skulle absolut gå att fixa men med resultatet att det som är "jag" inte finns kvar. Är det verkligen kärlek att vilja ändra på någon så pass?
    Inte särskilt långt säger jag. Men respekt för andra och vilja att kommunicera kommer man ändå att behöva ha i varje relation som är något värd, det tar en långt. Finns inte det hos båda så är det lika bra att lägga ner. Då bör man inte beklaga sig heller när man valt att inte ha en person i sitt liv längre. Behöver inte vara att man är den som avslutat utan att man uppfört sig så att beteendet i sig är ett avslut. Snacka är oerhört lätt, handlingar är vad som visar vad man verkligen tycker.
  • Auditanne
    Anonym (Enigma) skrev 2024-05-13 09:40:04 följande:
    Precis så vad finns de o diskutera då ???!
    Har jag nämnt något om att diskutera? Man kommer in här och skriver några rader till den person som finns i ens tankar. Som ett sms fast inte till någons mobil utan i tråden. Inte svårare än så.

    Sluta tjata nu för det finns inget mer att säga, oss emellan. Vänd dig till den person du inte vågar eller har möjlighet att kontakta istället. 
  • Anonym (Enigma)
    Auditanne skrev 2024-05-14 02:15:37 följande:
    Har jag nämnt något om att diskutera? Man kommer in här och skriver några rader till den person som finns i ens tankar. Som ett sms fast inte till någons mobil utan i tråden. Inte svårare än så.

    Sluta tjata nu för det finns inget mer att säga, oss emellan. Vänd dig till den person du inte vågar eller har möjlighet att kontakta istället. 
    Jo jag gjorde de men du började gnälla o sa att dehär var ett diskussionsforum . Du verkar inte ha så bra koll på vad du säger. Låt folk uttrycka sej hur dom vill. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym ($$)
    Anonym (Enigma) skrev 2024-05-14 07:39:01 följande:
    Jo jag gjorde de men du började gnälla o sa att dehär var ett diskussionsforum . Du verkar inte ha så bra koll på vad du säger. Låt folk uttrycka sej hur dom vill. 
    Jag tycker om dina låtar, kikar ofta på dem och tycker det är romantiskt. Önskar lite ibland att det var min crush som skrev dem till mig Cool så mig stör du inte i a f
  • 1omtänksam
    Till en "vän" 
    (Som denna gång inte är den jag ibland skriver till och om här utan en annan men behöve ) 
     
    Hej,,, 
     
    Jag kommer ihåg hur du svek mig. Inte bara en gång, utan flera gånger gjorde du det. Lovade att komma förbi, men dyker aldrig upp och jag fixat och gjort fint hemma. Du skulle hämta mig från tåget när jag varit bortrest, och väl framme är du inte där och har heller inte hört av dig. Du sa vi ska göra si och så tillsammans, för att sen inte vilja eller göra nånting av det. 
     
    Nu gav jag dig en chans till. Utan att förhäva mig själv så borde du ha varit jävligt glad för att jag tar "dig tillbaka" som min vän. Men vad gör du? Du gör samma sak. I princip. Drar upp samma gamla saker. Vi ska göra si och så. Men när jag frågar (vilket för mig och mina andra vänner och andra också) om datum för att spika det och ses, svarar du mig inte. Hur fan ska jag då kunna lita på dig eller boka något rolig att göra ihop med dig? 
     
    Du svarar bara på sånt du känner för och ger fan i resten. Det inkluderar att någon (jag) vill planera saker. 
     
    Det går inte att ha dig som en riktig vän. En människa att lita på och känna ett äkta förtroende för.  Alltid dyker något bättre upp för dig, eller så lovar du saker som betyder inget för dig. Du pratar även illa om andra då och då, så vad säger du då egentligen om mig bakom min rygg?  Du lindar in en och gör en glad, för att sen skita i en. Som nån jävla lek. 
     
    Jag kan inte ha dig som vän. Jag gillar inte opålitliga människor som vänder kappan efter vinden och som behöver  ha ständig bekräftelse från allt och alla. 
     
    Så jävla besviken. Men nu visade du igen ditt rätta ansikte. Ingen riktig vän beter sig som du. 
     
    Jag  vet inte vem jag är för dig, men jag känner nu  olust och ibland obehag i magen. Jag har ingen lust att träffa dig mer. Om vi ses blir det nog sista gången. Du är ibland trevlig och rolig att hänga med, men denna gången räcker inte det för mig. Tillit och respekt  väger tyngre för mig. Gäller i alla relationer för mig. 
  • 1omtänksam

    Varför bråkas det om att någon (i detta fall Enigma) lägger in låttexter här då och då? Musik är också en kanal för att uttrycka sig själv och förmedla känslor.. Jag tycker det är kul med lite låtar och musik :) Så mig stör du inte heller. Att bråka här om det känns löjligt och förstör en fin tråd tycker jag. Allt gott till er alla här ❤️

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!