• Anonym (så jävla less)

    Varför kan dagens ungar inte leka utan att S K R I K A?

    Varför i helvete måste ungar idag skrika hela jävla tiden som de leker? Det är sinnessjukt och jag förstår inte vad deras jävla inkompetenta föräldrar sysslar med!

    Det är förbannat skönt med vinter. Då sitter alla ungar inne framför plattor, tv och dator eller kanske med mobilen i handen. Så närmar sig våren... Vad tror du händer? Jo ungjävlarna hittar ut. Det skulle väl vara okej om de uppförde sig som normala människor men det fixar inte många av dagens barn. De kan inte leka ute utan att S K R I K A. Hela jävla tiden skriks det. Om de åker madrass så skriker de. Om de leker tjuv och polis eller vad det nu heter idag så skriker de. Om de leker kurragömma så skriker de så fort de blir sedda. De står utanför min tomt och skriker så fort de visar sig ute.

    Vad hände med uppfostran?

    Vad säger du som förälder om JAG som DIN granne säger till dig att få kontroll över dina ungar och sluta störa mig som granne så fort de är ute?

  • Svar på tråden Varför kan dagens ungar inte leka utan att S K R I K A?
  • Bertram

    Du skrek nog också när du var barn, och även jag. Men då upplevde man det inte som jobbigt.


    Jag riktigt ryser när jag tex ser en skolklass som ska kliva på bussen jag sitter i. Men om jag färskar upp minnet så lät jag och min klass precis lika mycket i den åldern ;)


     


    Barn är barn. Men vill du inte ha dom skrikandes utanför din tomt så tycker jag att du snällt men bestämt ber dom att gå och skrika någon annan stans :)

  • Anton Chigurh
    Bertram skrev 2016-03-10 08:22:33 följande:

    Du skrek nog också när du var barn, och även jag. Men då upplevde man det inte som jobbigt.


    Jag riktigt ryser när jag tex ser en skolklass som ska kliva på bussen jag sitter i. Men om jag färskar upp minnet så lät jag och min klass precis lika mycket i den åldern ;)


     


    Barn är barn. Men vill du inte ha dom skrikandes utanför din tomt så tycker jag att du snällt men bestämt ber dom att gå och skrika någon annan stans :)


    Vore det inte mer effektivt att hota dom med stryk !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • IsDimma
    Drottningen70 skrev 2016-03-09 21:05:57 följande:

    För att de växt upp i enorma dagisgrupper där ljudnivån trissas upp för att de ska göra sig hörda.


    Det här tror jag det ligger väldigt mycket sanning i!
    Jag och många av mina kollegor har öronproppar inomhus för att ljudnivån är för hög för våra öron. Barnen har inte den möjligheten. Och det beror inte alltid på att barnen är väldigt högljudda utan pga att det är alldeles för många barn på för liten yta.
    Min sambo tycker att jag är konstig som ibland när han kommer hem tittar på tv med ljudet avstängt. Jag har pratat om det här på jobbet och det visade sig att det är många va mina kollegor som gör detsamma
  • IsDimma
    Anonym (så jävla less) skrev 2016-03-09 21:43:41 följande:
    Det är en minoritet av alla föräldrar, ensamstående eller par, som arbetar så mycket att barnen behöver vara på dagis 10 timmar per dag så jag förstår inte  ditt argument. Eller menar du att föräldrar sitter hemma och petar sig i naveln medan barnen är på dagis och lever i kaos?
    Nej, kanske inte tio timmar men majoriteten av barnen där jag jobbar är där nio timmar. Det beror mycket på i vilket område man har förskolan och hur lång resväg föräldrarna har till jobbet.
  • Anonym (så jävla less)
    IsDimma skrev 2016-03-10 08:48:20 följande:

    Nej, kanske inte tio timmar men majoriteten av barnen där jag jobbar är där nio timmar. Det beror mycket på i vilket område man har förskolan och hur lång resväg föräldrarna har till jobbet.


    Självklart är det så men jag pratade generellt om hur de genom ittliga familjerna har det.
  • Anonym (Hanna)
    Anton Chigurh skrev 2016-03-10 08:32:02 följande:

    Vore det inte mer effektivt att hota dom med stryk !!!


    Jo, absolut, men i mitt fall så är det fröknar inblandade, så jag vet inte om det är lämpligt, hahaha bra tips annars :)
  • Quintus

    Jag undrar detsamma.
    Flyttat ut på landet från staden då jag är hjärntrött.
    I staden skriker barnen helt hejdlöst. Bad grannarna men de har ingen förståelse för att de behöver visa hänsyn.
    Vi tog tag i det och flyttade därifrån. 10 mille investerata i en ny kåk.
    Nu visar det sig givetvis att huset 200 meter bort har 3 gallskrikandes ungar som verkligen gapar 3-4 timmar per dag. Det är inte normalt. Att föräldrarna inte inser att deras barn blir stressade och att de stör omgivbingen är en gåta.

  • OlleSQ

    Dom har gått på dagis. Jämför man med barn som varit hos dagmamma är det extrem skillnad.

  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (så jävla less) skrev 2016-03-09 20:41:57 följande:
    Varför kan dagens ungar inte leka utan att S K R I K A?

    Varför i helvete måste ungar idag skrika hela jävla tiden som de leker? Det är sinnessjukt och jag förstår inte vad deras jävla inkompetenta föräldrar sysslar med!

    Det är förbannat skönt med vinter. Då sitter alla ungar inne framför plattor, tv och dator eller kanske med mobilen i handen. Så närmar sig våren... Vad tror du händer? Jo ungjävlarna hittar ut. Det skulle väl vara okej om de uppförde sig som normala människor men det fixar inte många av dagens barn. De kan inte leka ute utan att S K R I K A. Hela jävla tiden skriks det. Om de åker madrass så skriker de. Om de leker tjuv och polis eller vad det nu heter idag så skriker de. Om de leker kurragömma så skriker de så fort de blir sedda. De står utanför min tomt och skriker så fort de visar sig ute.

    Vad hände med uppfostran?

    Vad säger du som förälder om JAG som DIN granne säger till dig att få kontroll över dina ungar och sluta störa mig som granne så fort de är ute?


    Mina barn har aldrig skrikit då de lekt, så känner inte igen mig. Men om någon tyckt att de var högljudda.då de lekte ute trots att de faktiskt höll sig inom rimliga gränser hade jag nog bara avvisat vederbörande. 
  • Quintus

    Föräldrarna verkar inte bry sig. De låter barnen skrika hejdlöst. En del verkar vara uppfostran och att dålig respekt till omgivningen.
    Ska ta hjälp av jurist och stämma skiten ur dem. Jag har inte kunnat jobba på tre år. Sommaren med hög musik och högljudda barn är terror.

  • Anonym (Hin håle)
    Quintus skrev 2024-04-28 18:25:42 följande:

    Föräldrarna verkar inte bry sig. De låter barnen skrika hejdlöst. En del verkar vara uppfostran och att dålig respekt till omgivningen.
    Ska ta hjälp av jurist och stämma skiten ur dem. Jag har inte kunnat jobba på tre år. Sommaren med hög musik och högljudda barn är terror.


    Gör så, good luck Chuck 
  • Pelkonen

    Helt enkelt därför att de alltförmycket sitter med hörlurar och glor på andra idioter som sitter och skriker på någon sajt på internet. Man hittar dem snart visandes sina bröst på Only fans eller skickande dickpics på Tinder. Så enkelt är det. 

  • Anonym (Urless)

    Jag är också urless på alla skrikande barn utomhus. De står framför varandra, men skriker i alla fall. Om det är 10 barn ute så låter det som 50. Stod på balkongen och lyssnade, och inte ett enda barn pratade - alla skrek. Kan inte ha fönsterna öppna eftersom jag är så trött på alla gapande barn.

  • Anonym (?)
    Anonym (Urless) skrev 2024-04-28 23:26:35 följande:

    Jag är också urless på alla skrikande barn utomhus. De står framför varandra, men skriker i alla fall. Om det är 10 barn ute så låter det som 50. Stod på balkongen och lyssnade, och inte ett enda barn pratade - alla skrek. Kan inte ha fönsterna öppna eftersom jag är så trött på alla gapande barn.


    Mina barn har aldrig gapat eller var högljudda. Någonsin!
    Bonusdotter försökte en gång men då tog jag henne under armen och satte oss i bilen.
    Hände ingen gång mer efter det. Var kanske ett test från hennes sida??
    Ska väl tillägga att hennes mamma var helt på min sida och vi var helt överens.
  • Anonym (Barnvakten)

    Jag har varit barnvakt i en vecka till två barn. 5 resp 2,5 år gamla. Fy faaan vad de skriker. Helt sjukt. Spelar ingen roll att man försöker få dem leka tystare. Då tittar de bara oförstående på en o h fortsätter skrika. De är båda förskolebarn. Min teori är att de blivit såna på grund av ljudnivån på förskolan. Där verkar alla barn skrika. Hursomhelst är det enormt tröttande. Jag har full förståelse för TS. 

  • Tom Araya

    Jag har inga belägg för att mitt svar är 100%-igt, men kan vara en delförklaring.

    Jag växte upp under en tid då inte alla barn gick på dagis (som det hette då), utan en del var hemma med någon av föräldrarna eller gick hos dagmamma. På de tiden märkte man en rätt så påtaglig skillnad i att dagisbarnen ofta var mer gapiga, vilket nog kan komma från miljön på dagis med många barn, där det gäller att överrösta alla andra när man vill ha uppmärksamhet. Det har ju uppmärksammats som ett arbetsmiljöproblem att det är väldigt högljutt på förskolor.

    Men visst kan fostran också ha betydelse, kan man tänka. Men barn beter sig inte alltid lika i alla miljöer. Beteenden eller regler som gäller hemma efterlevs inte alltid där miljön är en annan och föräldrarna inte närvarar.

  • Anonym (AB)
    Anonym (så jävla less) skrev 2016-03-09 20:41:57 följande:
    Varför kan dagens ungar inte leka utan att S K R I K A?

    Varför i helvete måste ungar idag skrika hela jävla tiden som de leker? Det är sinnessjukt och jag förstår inte vad deras jävla inkompetenta föräldrar sysslar med!

    Det är förbannat skönt med vinter. Då sitter alla ungar inne framför plattor, tv och dator eller kanske med mobilen i handen. Så närmar sig våren... Vad tror du händer? Jo ungjävlarna hittar ut. Det skulle väl vara okej om de uppförde sig som normala människor men det fixar inte många av dagens barn. De kan inte leka ute utan att S K R I K A. Hela jävla tiden skriks det. Om de åker madrass så skriker de. Om de leker tjuv och polis eller vad det nu heter idag så skriker de. Om de leker kurragömma så skriker de så fort de blir sedda. De står utanför min tomt och skriker så fort de visar sig ute.

    Vad hände med uppfostran?

    Vad säger du som förälder om JAG som DIN granne säger till dig att få kontroll över dina ungar och sluta störa mig som granne så fort de är ute?


    Det är inte något nytt, det har alltid varit så sedan många många år tillbaka. Om du inte kan hantera det, kanske det är bättre att bosätta sig någonstans där det inte finns barn.

    Jag växte upp på 60- och 70-talet; det var precis samma då som nu.
  • Anonym (Sokrates)

    Barn av idag!!

    Herregud!

    (Så har det låtit i tusentals år)

Svar på tråden Varför kan dagens ungar inte leka utan att S K R I K A?