• Ju mer ju bättre

    Regeringens el-fiasko

    I fredags var elen 1600 procent dyrare i södra Sverige jämfört med norra.

    Enligt Löfvén har elöverskottet aldrig varit större. Vilken sopa. Nu kommer den elkris som oppositionen varnade för. Total oförmåga att se helheten.

  • Svar på tråden Regeringens el-fiasko
  • Tom Araya
    Padirac skrev 2024-05-11 20:58:03 följande:
    Självklart. Att jag inte godtar Riks, samnytt, RT, Sputnik och andra kända desinformationsspridare betyder självklart att jag bara godtar källor som stryker mig medhårs. Jag ställer till skillnad mot SDs apologeter krav på sanningsenlighet och vetenskaplighet. 

    Det du

    Prova det
    Som att allt som kommer från alternativ media är lögner och desinformation och allt som kommer från etablerad media är sann och vetenskapligt belagd fakta....
    Nädu, så svartvit är inte mediavärlden.
    Det är andra värderingar som styr vilka media du litar på och inte, det är uppenbart.
  • Padirac

    Försöker du tvätta Riks, samnytt, swebbTV, RT, Sputnik och andra kanaler som sprider desinformation och konspirationsteorier?  

    Jajamen! Jag har värderingar och tillräkligt med utbildning och bildning för att inte lita på media som sprider desinformation och konspirationsteorier. 

    Har inte du?


    Tom Araya skrev 2024-05-11 21:13:49 följande:
    Som att allt som kommer från alternativ media är lögner och desinformation och allt som kommer från etablerad media är sann och vetenskapligt belagd fakta....
    Nädu, så svartvit är inte mediavärlden.
    Det är andra värderingar som styr vilka media du litar på och inte, det är uppenbart.
  • klyban
    nattuw skrev 2024-05-11 20:37:29 följande:
    Du skulle säga att jag saknar trovärdighet oavsett källa om jag inte har en S märkt åsikt.
    Riks är en trollmedia styrd av SD, det var den "lilla" petitessen då :lol:
    nattuw skrev 2024-05-11 20:53:38 följande:
    Nej jag säger att du bara godtar källor som stryker dig medhårs.


    Men att de är en trollmedia styrd av SD är inget problem med den median menar du då eller.
    Eller vad menar du ens?


    Tom Araya skrev 2024-05-11 21:13:49 följande:
    Som att allt som kommer från alternativ media är lögner och desinformation och allt som kommer från etablerad media är sann och vetenskapligt belagd fakta....
    Nädu, så svartvit är inte mediavärlden.
    Det är andra värderingar som styr vilka media du litar på och inte, det är uppenbart.

    Du har lyft ett par av riks desinformation och vi vet idag att de är styrda av SD som trollfabrik.

    Vilken vetenskaplig fakta?
    Förstår du är ledsen och arg att riks lurar dig.
    Men det är inte vårt problem, börja med riktiga källor och de som kan konfimera det du säger.


    Eller är det något som är dig övermäktigt?


    Padirac skrev 2024-05-11 21:32:06 följande:

    Försöker du tvätta Riks, samnytt, swebbTV, RT, Sputnik och andra kanaler som sprider desinformation och konspirationsteorier?  

    Jajamen! Jag har värderingar och tillräkligt med utbildning och bildning för att inte lita på media som sprider desinformation och konspirationsteorier. 

    Har inte du?


    Jag misstänker att de inte är intresserad och har en konfirmationsbias som endast går finna där.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Tom Araya
    nattuw skrev 2024-05-11 20:33:22 följande:
    Det förutsätter att det finns ett intresse av att diskutera sakargument. För de som inte har ett intresse av att diskutera sakargument är det bättre att det tjafsas om budbäraren.
    Jag tror vi har kunnat konstatera vart intressefokus ligger...
  • klyban
    Tom Araya skrev 2024-05-12 12:13:18 följande:
    Jag tror vi har kunnat konstatera vart intressefokus ligger...

    Ja, vem mer stödjer denna person, och ser ut som ingen och att det bara finns på riks(Som vi redan vet är en trollerimedia styrd av SD.)


     


    Kanske du ska lära dig något av detta, och undvika trollerimedia?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Padirac

    Intresset verkar ligga i att försvara media och kanaler som sprider desinformation och konspirationsteorier.

    Ingenstans har jag sett att du i sak redogjort för vad Blomgren säger. 

    Istället länkar du till SDs trollfabrik och menar sedan att de inte saknar trovärdighet, inte heller har du gått med på att swebbTV, samnytt, RT eller Sputnik inte är trovärdiga medier. 

    Sen duger tydligen inte heller beskrivningen av vad som gör media inte trovärdigt för dig heller.


    Tom Araya skrev 2024-05-12 12:13:18 följande:
    Jag tror vi har kunnat konstatera vart intressefokus ligger...
  • nattuw
    Padirac skrev 2024-05-11 20:58:03 följande:
    Jag ställer till skillnad mot SDs apologeter krav på sanningsenlighet och vetenskaplighet.
    Synd att det inte syns i dina inlägg.
  • Padirac
    nattuw skrev 2024-05-13 19:12:37 följande:
    Synd att det inte syns i dina inlägg.
    Dålig skärm eller dåliga ögon?

    Allt går att lösa nattuw, var inte rädd för att be om hjälp <3
  • Padirac
    nattuw skrev 2024-05-13 19:12:37 följande:
    Synd att det inte syns i dina inlägg.
    att kritisera desinformation och konspirationsteorier i riks, swebbTV , Sputnik och RT i dina ögon inte ses som att ställa krav på vetenskaplighet och sanningsenligt säger allt.

    Skål
  • Tom Araya
    Padirac skrev 2024-05-12 18:29:12 följande:

    Intresset verkar ligga i att försvara media och kanaler som sprider desinformation och konspirationsteorier.


    Nu påstår du att media som du finner pålitliga aldrig sprider desinformation, dit vi kan räkna påståenden som är bristfälligt faktaunderbyggda. Den definition av desinformation som Kalla fakta använder omfattar även politisk satir, vilket diskvalificerar flertalet av etablerade media också.
    Det är upp till dig att styrka sannolikheten i ditt påstående.
    Padirac skrev 2024-05-12 18:29:12 följande:

    Ingenstans har jag sett att du i sak redogjort för vad Blomgren säger. 


    Jag har indirekt redogjort för detta genom att dela länkar till YT-videos och artiklar innehållande Blomgrens (bland andra) uttryck i aktuellt ämne.
    Det står dig fritt att ta del av dessa, precis som av det jag skriver här, eller att låta bli.


     
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2024-05-13 23:03:20 följande:
    Nu påstår du att media som du finner pålitliga aldrig sprider desinformation, dit vi kan räkna påståenden som är bristfälligt faktaunderbyggda. Den definition av desinformation som Kalla fakta använder omfattar även politisk satir, vilket diskvalificerar flertalet av etablerade media också.
    Det är upp till dig att styrka sannolikheten i ditt påstående.
    Padirac skrev 2024-05-12 18:29:12 följande:

    Ingenstans har jag sett att du i sak redogjort för vad Blomgren säger. 


    Jag har indirekt redogjort för detta genom att dela länkar till YT-videos och artiklar innehållande Blomgrens (bland andra) uttryck i aktuellt ämne.
    Det står dig fritt att ta del av dessa, precis som av det jag skriver här, eller att låta bli.


     
    Nu är det ju fler än jag som räknar riks, swebbTV, samnytt, RT och Sputnik som ej trovärdiga media. Även om du verkar försvara dem av ditt fulla hjärta.

    Och jag är fortfarande allvarlig då jag skriver att jag inte hittade referenser till, citat eller uttalande av Blomgren i det material du delade.  Sk*tkanalen RIKS som driver trollfabriker har jag inte tittat på då jag inte vill stödja dem genom reklamintäkter. De gör tillräckligt stor skada på samhället genom de skattepengar SD ger dem. Död
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2024-05-13 23:03:20 följande:
    Nu påstår du att media som du finner pålitliga aldrig sprider desinformation, dit vi kan räkna påståenden som är bristfälligt faktaunderbyggda. Den definition av desinformation som Kalla fakta använder omfattar även politisk satir, vilket diskvalificerar flertalet av etablerade media också.
    Det är upp till dig att styrka sannolikheten i ditt påstående.
    Padirac skrev 2024-05-12 18:29:12 följande:

    Ingenstans har jag sett att du i sak redogjort för vad Blomgren säger. 


    Jag har indirekt redogjort för detta genom att dela länkar till YT-videos och artiklar innehållande Blomgrens (bland andra) uttryck i aktuellt ämne.
    Det står dig fritt att ta del av dessa, precis som av det jag skriver här, eller att låta bli.


     
    Det var en märklig slutsats, drog du den ur ett ställe dit solen aldrig lyser?

    Jag rekommenderar studier av syllogism, så blir det inte lika fantasifulla slutsatser som bygger på egna känslor och fantasier <3

    Skärp dig nu Tom.
  • klyban
    Tom Araya skrev 2024-05-13 23:03:20 följande:
    Nu påstår du att media som du finner pålitliga aldrig sprider desinformation, dit vi kan räkna påståenden som är bristfälligt faktaunderbyggda. Den definition av desinformation som Kalla fakta använder omfattar även politisk satir, vilket diskvalificerar flertalet av etablerade media också.
    Det är upp till dig att styrka sannolikheten i ditt påstående.
    Padirac skrev 2024-05-12 18:29:12 följande:

    Ingenstans har jag sett att du i sak redogjort för vad Blomgren säger. 


    Jag har indirekt redogjort för detta genom att dela länkar till YT-videos och artiklar innehållande Blomgrens (bland andra) uttryck i aktuellt ämne.
    Det står dig fritt att ta del av dessa, precis som av det jag skriver här, eller att låta bli.


     

    Kalla fakta ger desinformation, den var roligt.
    Nä, kalla fakta har avslöjat SD för en massa trollkonton och där de sprider just desinformation.


     


    Du verkar upprörd över att vi vet din din media är trollmedia, du har aldrig tänkt istället varför håller dom på att lura mig.
    För det skulle göra mig upprörd istället.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Regeringens el-fiasko