• mamma8212

    För oss 35+ som försöker bli gravida

    Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

    Vore kul om vi var fler!

  • Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Brallans
    DidoAeneis skrev 2024-05-14 09:00:19 följande:

    Är det ingen annan som går i väntans tider? Äl+7 idag. Tänkte testa på lördag, äl+11. Bävar för både pos och neg, av olika anledningar.

    Undrar hur det går för dig, Leah56? Hur har det utvecklat sig?


     


    Jag är med på äl+7 😊

  • DidoAeneis
    Brallans skrev 2024-05-14 10:26:31 följande:

     


    Jag är med på äl+7 😊


    Spännande. Jag är relativt ny i gruppen, men förstod det som att du haft besvär som ställt till det på andra plan också? Skönt att du är inne i barnalstrarsvängen igen nu 🙏  Tänker du testa före BIM?
  • Bunny s
    DidoAeneis skrev 2024-05-14 09:00:19 följande:

    Är det ingen annan som går i väntans tider? Äl+7 idag. Tänkte testa på lördag, äl+11. Bävar för både pos och neg, av olika anledningar.

    Undrar hur det går för dig, Leah56? Hur har det utvecklat sig?


    Jag gjorde det. Fram tills imorse 😅 Då kom mensen. 
    Spännande för dig med kommande test. 
    Några känningar?
  • Brallans
    DidoAeneis skrev 2024-05-14 10:35:32 följande:
    Spännande. Jag är relativt ny i gruppen, men förstod det som att du haft besvär som ställt till det på andra plan också? Skönt att du är inne i barnalstrarsvängen igen nu 🙏  Tänker du testa före BIM?

    Ja jag pausade verkstaden ett tag men nu är vi igång igen 😊

    Jag vet inte, haft så många plus som ändå inte blivit något så jag vet inte, får se om jag får någon feeling och testar.. är ju alltid spännande med test iof 😆

  • EFW

    Blev ingen bebis denna gång, tog ett digitalt testa tidigt i dag som sa inte gravid. 🙁 (Äl+12)


    Trodde att det skulle kännas bra att testa ut äl sprutan med vanliga tester, men denna gång satt sträcken i ända till äl+11 vilket är Ovitrelle +13. Sist var den ute då med testa tidigt äl+9 Ovitrelle +11. Så nu har ju tankarna gått i banor som att det kanske började gro men sedan slutade (kemisk)
    Läste att i min ålder så är det mer än vart annat ägg som har kromosofel och därför oftast börjar fästa men sedan dör. 
    Hoppas hoppas att någon av de två i frysen vill bli en bebis ❤️

  • Bunny s
    EFW skrev 2024-05-14 13:00:05 följande:

    Blev ingen bebis denna gång, tog ett digitalt testa tidigt i dag som sa inte gravid. 🙁 (Äl+12)


    Trodde att det skulle kännas bra att testa ut äl sprutan med vanliga tester, men denna gång satt sträcken i ända till äl+11 vilket är Ovitrelle +13. Sist var den ute då med testa tidigt äl+9 Ovitrelle +11. Så nu har ju tankarna gått i banor som att det kanske började gro men sedan slutade (kemisk)
    Läste att i min ålder så är det mer än vart annat ägg som har kromosofel och därför oftast börjar fästa men sedan dör. 
    Hoppas hoppas att någon av de två i frysen vill bli en bebis ❤️


    Vad tråkigt! 😟
    Jag skulle också gissa på det du tror. 
    Jag hade också blankt sagt 8 eller 9. 
    Hur gammal är du? 
    Jag blir 37 i sommar. 
    Jag var på äl+13 imorse och fick - och direkt efter mens
    Väldigt skönt att den kom så man kan börja om. 

    Du har tagit ovitrelle. Har du också pco:s och behandlat med Letrozol? 
    Jag gör inget av det ännu. Bara förösk 1. 
    Men har fått två barn med hjälp av det. 
    Nu, med stigande ålder, så tror jag allt kommit igång och fungerar någorlunda normalt så det blir att prova själv ett litet tag. 

    Lycka till i nästa cykel! 
  • Bunny s
    Anonym4848 skrev 2024-05-13 23:08:59 följande:
    Jaa, helst skulle man ju vilja kolla varje vecka, eller varför inte varje dag? Haha

    Det är verkligen mycket oro, först att det ska bli missfall, sen att de ska hitta nåt på kub/rul, sen minskade fosterrörelser och sen att nåt ska hända under förlossningen. Så jäkla kämpigt!! 

    Skönt att du fått en lugn graviditet iaf då! Hehe hur gamla är barnen nu?

    Fick tvärnej på sjukhuset, de tyckte det gått för länge sen mitt MA och att jag fått barn emellan. Så har bokat privat nu!
    Haha ja! Så hade jah velat göra också. Ultraljud en gång i veckan. Kanske 2 🤣🤣🙌

    Jag förstår det du skriver med oron. Bar på väg att börja rabbla den där listan du nu skrev, i mitt senaste svar till dig, men jag raderade för jag kände att jag inte kunde stressa upp dig mer över alla nojor man kan ha 🙈
    Kommer ha det jobbigt som gravid den här gången, när det väl blir. Bara för min ålder nu. 
    Blir 37 i sommar så det är inte jättegammalt men sist jag föröskte bli med barn, och blev det, så var jag 27. Det är en enorm skillnad. 

    Mina barne 9 och snart 11.
    Har jag frågat om dina? Ber om ursäkt i så fall.bär svårt när man skriver med flera och i olika grupper 🙈

    Okej, vilket datum har du bokat ditt privata? 
    Ang privat så har jag redan planerat in att boka in privat nipt-test i vecka 10+ I Stockholm, ett ställe med expressleverans till labb så man får snabbt svar 😅😅
    Då ingår även ett ul.
  • DidoAeneis
    Bunny s skrev 2024-05-14 11:28:25 följande:
    Jag gjorde det. Fram tills imorse 😅 Då kom mensen. 
    Spännande för dig med kommande test. 
    Några känningar?
    Fan vad trist! Men men, nya tag.

    Nä, ingenting. Har inte känt nåt speciellt de två andra gångerna jag fått pos nu i vår (eller med mina två barn), så jag vilar lugn i ovissheten.
  • DidoAeneis
    EFW skrev 2024-05-14 13:00:05 följande:

    Blev ingen bebis denna gång, tog ett digitalt testa tidigt i dag som sa inte gravid. 🙁 (Äl+12)


    Trodde att det skulle kännas bra att testa ut äl sprutan med vanliga tester, men denna gång satt sträcken i ända till äl+11 vilket är Ovitrelle +13. Sist var den ute då med testa tidigt äl+9 Ovitrelle +11. Så nu har ju tankarna gått i banor som att det kanske började gro men sedan slutade (kemisk)
    Läste att i min ålder så är det mer än vart annat ägg som har kromosofel och därför oftast börjar fästa men sedan dör. 
    Hoppas hoppas att någon av de två i frysen vill bli en bebis ❤️


    Väldigt tråkigt. Ja jag som aldrig haft mf förut har nu plötsligt haft två stycken tidiga inom 4 månader, så tror åldern absolut spelar in i sånt.
  • DidoAeneis
    Brallans skrev 2024-05-14 12:23:10 följande:

    Ja jag pausade verkstaden ett tag men nu är vi igång igen 😊

    Jag vet inte, haft så många plus som ändå inte blivit något så jag vet inte, får se om jag får någon feeling och testar.. är ju alltid spännande med test iof 😆


    Okej, hur länge har du försökt? Och hur många plus?
  • Bunny s
    DidoAeneis skrev 2024-05-14 13:39:37 följande:
    Väldigt tråkigt. Ja jag som aldrig haft mf förut har nu plötsligt haft två stycken tidiga inom 4 månader, så tror åldern absolut spelar in i sånt.
    Vad tråkigt med missfallen 😔
    Hur gammal är du? 

    Jag hade ett ma, som blev ett missfall av sig självt, när jag var 24 och försökte med första barnet. 
    Nästa barn gick utan problem, vaf 27 år då. 

    Har ingen aning om vad som ska ske nu, snart 37 år gammal.  Bara ett, halvdant, förösk än. 
    Får hålla tummarna att jag slipper missfall igen och även du, som redan behövt ha två. I vilka veckor?
  • Bunny s
    DidoAeneis skrev 2024-05-14 13:38:04 följande:
    Fan vad trist! Men men, nya tag.

    Nä, ingenting. Har inte känt nåt speciellt de två andra gångerna jag fått pos nu i vår (eller med mina två barn), så jag vilar lugn i ovissheten.
    Då är det bara att vänta och se. Spännande 😀
  • EFW
    Bunny s skrev 2024-05-14 13:07:52 följande:
    Vad tråkigt! 😟
    Jag skulle också gissa på det du tror. 
    Jag hade också blankt sagt 8 eller 9. 
    Hur gammal är du? 
    Jag blir 37 i sommar. 
    Jag var på äl+13 imorse och fick - och direkt efter mens
    Väldigt skönt att den kom så man kan börja om. 

    Du har tagit ovitrelle. Har du också pco:s och behandlat med Letrozol? 
    Jag gör inget av det ännu. Bara förösk 1. 
    Men har fått två barn med hjälp av det. 
    Nu, med stigande ålder, så tror jag allt kommit igång och fungerar någorlunda normalt så det blir att prova själv ett litet tag. 

    Lycka till i nästa cykel! 
    Tack så jättemycket ❤️

     Jag är nyss fyllda 40 😊 Ja det är skönt att mensen kommer när det blir minus. Man vill ju vara försöka igen 😅 

    Vi gör ivf, var egentligen tänkt med återföring i naturlig cykel men på grund av helgdagarna så ville det styrs upp det med en trigger, Detta var andra insättningen, den första gjorde vi i mars efter äggplock. Jag har barn sedan tidigar, men nu med ny man gick det inte. Visade sig vara manlig faktor (få spermier) men känns ändå som det är delvis jag också då jag är äldre 😊

    Jag har läst att PCO kan bli bättre med åldern, hoppas det funkar för er snart 😍
  • EFW
    DidoAeneis skrev 2024-05-14 13:39:37 följande:
    Väldigt tråkigt. Ja jag som aldrig haft mf förut har nu plötsligt haft två stycken tidiga inom 4 månader, så tror åldern absolut spelar in i sånt.
    Beklagar verkligen ❤️ Vi håller tummarna att det snart är våran tur 😊🤞
  • DidoAeneis
    Bunny s skrev 2024-05-14 13:59:05 följande:
    Vad tråkigt med missfallen 😔
    Hur gammal är du? 

    Jag hade ett ma, som blev ett missfall av sig självt, när jag var 24 och försökte med första barnet. 
    Nästa barn gick utan problem, vaf 27 år då. 

    Har ingen aning om vad som ska ske nu, snart 37 år gammal.  Bara ett, halvdant, förösk än. 
    Får hålla tummarna att jag slipper missfall igen och även du, som redan behövt ha två. I vilka veckor?
    35. Jag har två barn sen innan. Första blev jag gravid som 29-åring på första riktiga försöket, andra blev jag gravid som 33-åring (nästan 34). Det var inte planerat utan råkade bara bli till. Så jag tänker väl att såååå mkt borde inte äggen ha försämrats, men kanske då... Eller så är det för tätt inpå förra barnet nu (hon är nyss fyllda ett).

    Missfallen skedde i 4+0 och 6+0. Första var en kemisk graviditet, fick mensen på BIM, men hade fått positivt på äl+10. Men mkt tråkigt oavsett. Jaaa hoppas vi slipper sliten.
  • Alvedon83
    EFW skrev 2024-05-14 13:00:05 följande:

    Blev ingen bebis denna gång, tog ett digitalt testa tidigt i dag som sa inte gravid. 🙁 (Äl+12)


    Trodde att det skulle kännas bra att testa ut äl sprutan med vanliga tester, men denna gång satt sträcken i ända till äl+11 vilket är Ovitrelle +13. Sist var den ute då med testa tidigt äl+9 Ovitrelle +11. Så nu har ju tankarna gått i banor som att det kanske började gro men sedan slutade (kemisk)
    Läste att i min ålder så är det mer än vart annat ägg som har kromosofel och därför oftast börjar fästa men sedan dör. 
    Hoppas hoppas att någon av de två i frysen vill bli en bebis ❤️


    Nej va tråkigt😓
  • fancyr
    EFW skrev 2024-05-14 13:00:05 följande:

    Blev ingen bebis denna gång, tog ett digitalt testa tidigt i dag som sa inte gravid. 🙁 (Äl+12)


    Trodde att det skulle kännas bra att testa ut äl sprutan med vanliga tester, men denna gång satt sträcken i ända till äl+11 vilket är Ovitrelle +13. Sist var den ute då med testa tidigt äl+9 Ovitrelle +11. Så nu har ju tankarna gått i banor som att det kanske började gro men sedan slutade (kemisk)
    Läste att i min ålder så är det mer än vart annat ägg som har kromosofel och därför oftast börjar fästa men sedan dör. 
    Hoppas hoppas att någon av de två i frysen vill bli en bebis ❤️


    Va tråkigt EFW ❤️ de där digitala är som en käftsmäll. inget man vill se även om man vet att det är negativt 😔
    vad händer nu? Vänta på mens? Hur blir nästa ivf försök? 
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida