• hyacinthum

    Minns någon denna TV-serie?

    Jag söker en TV-serie (barn/ungdom) som gick på SVT runt 1990. Det var en svensk serie, namnet kan ha varit något med 'himlen'. Signaturmelodin var en svensk text till 'My way', som gick (ungefär)
    "Det var
    en gång en man
    han var som vi
    hans liv var smärta"

    Någon som minns vad serien hette?

  • Svar på tråden Minns någon denna TV-serie?
  • Lilithsnyatjej

    Vad handlar den om? Vad är det för typ av serie?


    Inte ger man fan i politiken - för att man är konventionell!
  • hyacinthum

    Jag minns faktiskt inte vad serien egentligen handlade om. Jag tror det var något om en man som hade problem och fick hjälp av en annan man, som eventuellt kan ha varit någon form av "ängel". 

  • Lilithsnyatjej

    Den är inte från 1990 eller där omkring? Den är inte för barn och ungdom? Den har inte låten "My way" med svensk text som ledmotiv? Det är en komediserie från 2001 och ledmotivet är "Han har öppnat pärleporten"? Svarar vi i olika trådar du och jag eller vad menar du? 


    Mortiscia80 skrev 2023-06-25 20:31:53 följande:

    En ängels tålamod med Peter Settman? www.imdb.com/title/tt0277537/


    Inte ger man fan i politiken - för att man är konventionell!
  • Lilithsnyatjej
    Mortiscia80 skrev 2023-06-25 20:31:53 följande:

    En ängels tålamod med Peter Settman? www.imdb.com/title/tt0277537/


    Dessutom sändes den i tv4? Förlåt men vad är grejen med att skita i att läsa det man svarar på? 
    Lilithsnyatjej skrev 2023-06-25 20:38:52 följande:

    Den är inte från 1990 eller där omkring? Den är inte för barn och ungdom? Den har inte låten "My way" med svensk text som ledmotiv? Det är en komediserie från 2001 och ledmotivet är "Han har öppnat pärleporten"? Svarar vi i olika trådar du och jag eller vad menar du? 




    Inte ger man fan i politiken - för att man är konventionell!
  • Mortiscia80
    Lilithsnyatjej skrev 2023-06-25 20:43:57 följande:
    Dessutom sändes den i tv4? Förlåt men vad är grejen med att skita i att läsa det man svarar på? 
    Lilithsnyatjej skrev 2023-06-25 20:38:52 följande:

    Den är inte från 1990 eller där omkring? Den är inte för barn och ungdom? Den har inte låten "My way" med svensk text som ledmotiv? Det är en komediserie från 2001 och ledmotivet är "Han har öppnat pärleporten"? Svarar vi i olika trådar du och jag eller vad menar du? 




    Eh nej, jag förlåter inte en så sur ton! Ursäkta att man försöker hjälpa till!
  • Lilithsnyatjej
    Mortiscia80 skrev 2023-06-25 20:53:31 följande:
    Eh nej, jag förlåter inte en så sur ton! Ursäkta att man försöker hjälpa till!
    På vilket sätt är det hjälpsamt art länka till en komediserie från tv4 år 2001, när TS frågar efter en serie för barn ungdom i SVT kring 1990? Ursäkta själv men jag fattar faktiskt inte det. Jag tycker att det är otrevligt att inte ens orka läsa det man svarar på. 
    Inte ger man fan i politiken - för att man är konventionell!
  • Lilithsnyatjej
    hyacinthum skrev 2023-06-25 20:30:51 följande:

    Jag minns faktiskt inte vad serien egentligen handlade om. Jag tror det var något om en man som hade problem och fick hjälp av en annan man, som eventuellt kan ha varit någon form av "ängel". 


    Kan du berätta nånting mer? Vad var det du gillade med den om du inte ens kommer ihåg vad den handlade om? Du kanske minns nån liten detalj som kan leda oss på spåren? Jag har många förslag men svårt när det finns så lite att gå på... 
    Inte ger man fan i politiken - för att man är konventionell!
  • Lilithsnyatjej
    TheNam skrev 2023-06-26 04:39:25 följande:
    sv.wikipedia.org/wiki/Kategori:Svenska_TV-serier_fr%C3%A5n_1990-talet
    Ja? Vilken tänker du på? Hittar ingen med svensk version av My way som ledmotiv...? Annars hade jag kommit med massor av förslag. Och googla på 90-talsserier kan nog de flesta klara av... 
    Inte ger man fan i politiken - för att man är konventionell!
  • hyacinthum
    Mr Obvious skrev 2023-06-26 19:21:21 följande:

    TV-serien heter "Nils Olof Andersson"


    Nils Olof Andersson var det jag sökte! Stort tack för hjälpen!
Svar på tråden Minns någon denna TV-serie?