• Chajsa

    Varför kommer inte cykeln igång?

    Kan ni snälla hjälpa mig reda i detta. är så ledsen och börjar få panik av otålighet. 
    Fick ett MA som missfallsbehandlades 12/9. Blödde en del under några dagar men inte så mycket och sen allt mer sparsamt under tre veckors tid, lite varje gång jag gick på toaletten i princip. på efterkontroll sa de att det fanns små rester kvar. Efter 24 dagar (min cykel är vanligtvis typ 25 dagar) fick jag SJUKA smärtor i magen och sen kom en blödning igång som var riklig och pågick dygnet runt i fem dagar. Tänkte att det var mens och rester kombinerat. Efter det har jag slutat blöda helt och testar med clearblue ägglossningstest. Efter någon vecka fick jag blinkande smiley som pågick varje dag i 8 dagar, men ingen stegring kom. Haft lite ägglossningsflytningar i två omgångar. idag var det en rund ring. Fattar ingenting. Vad tror ni händer? Blev det ingen ägglossning? Vad händer med mensen nu? Ni som varit med om samma där missfallet liksom kommit i två omgångar, när kom cykeln igång igen? 


    Är så ledsen, allt känns orättvist. Bara gråter. Denna graviditet var spontan efter att ha kämpat massor och gjort IVF tidigare. Nu planerar vi för ny IVF som vi ska betala själva och som kostar massor. 

  • Svar på tråden Varför kommer inte cykeln igång?
  • Anonym (H)

    Beklagar din situation. Vet inte vad rund ring betyder, men det kan nog ta några månader innan kroppen kommer igång med ägglossning efter en graviditet.

Svar på tråden Varför kommer inte cykeln igång?