• BubblanJ

    IVF/ICSI 2024

    Hej! 

    Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

  • Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Louieee
    Grunkemoj skrev 2024-05-12 13:27:10 följande:
    Vad roligt att höra! Grattis!

    jag har fortfarande inga fler symptom än trötthet och är nu i vecka 9. Var på UL i fredags och fick se det här
    Wow 😍 grattis! Hur känns det att vänta två? 💛
  • EmmyLO
    Sanavd skrev 2024-05-10 16:10:56 följande:

    Hej alla kämpar! 


    Jag är lite dålig med att läsa och uppdatera här, tycker det är lite bökigt att svara och blir det att jag struntar i det helt.

    MEN jag vill bara återkoppla att jag gjorde mitt allra första FET den 13/4. På min testdag den 29/4 var det positivt ❤️ Otroligt glädjande att det tog sig men har svårt att glädjas fullt ut. Kan inte riktigt slappna av och går runt med katastroftankar hela tiden om att jag kommer få missfall eller att det kommer visat sig att jag har fått ett MA när jag gör mitt första ultraljud den 22/5. Hjärnspöken deluxe men antar hela den här resan gör så med en.. 

    Så nu är jag i v.7 och har typ inga symptom. Lite upplåst i magen och somnar vid 21 om kvällarna men det är allt! 


    Åh, vad fint att höra - stort stort grattis! Hjärta 

    Förstår precis vad du menar med hjärnspöken deluxe. Jag (tjuv)testade den 1 maj och det var positivt. En sån enorm glädje sköljde över mig men sedan dess har jag haft väldigt svårt att slappna av. Oroar mig något enorm och har svårt att sova pga rädsla för allt möjligt, men framförallt MA eller utomkveds. Googlar i timmar nattetid...

    Vi får bara försöka tänka positivt och påminna oss om att det är störst sannolikhet att det ser bra ut därinne. 
  • EmmyLO
    Grunkemoj skrev 2024-05-12 13:27:10 följande:
    Vad roligt att höra! Grattis!

    jag har fortfarande inga fler symptom än trötthet och är nu i vecka 9. Var på UL i fredags och fick se det här
    Men WOW, dubbelgrattis! Hjärta 

    Vad skönt att ha fått se de små på ultraljudet, var det väntat eller en överraskning? Oavsett, så himla spännande!
  • Sanavd
    Jättetack för alla grattis, det värmer ❤️ jag hoppas också det går vägen. Det som gör att dagarna ändå rullar på fort är det fantastiska vädret. Så enkelt att sysselsätta sig den här tiden på året ☀️ 

     


    LinneaWookie: beklagar så om det inte tar sig. Så tråkigt att behöva bekosta alla syskonförsök själv, det är galet. Men er lilla bebis ligger där i frysen så fortsätt kämpa ????🏻


     


    Grunkemoj: men WOW dubbel kärlek, vad underbart! Stort grattis till två ❤️ vad det väntat eller inte?


     


    EmmyLo: ja det är så psykiskt påfrestande att vara så på spänn. Är orolig varje gång jag går på toa och torkar mig, eller varje gång det spänner till lite i magen. Och när man behöver som mest positivitet så känns det som att man bara läser om massa MA så nu är det nästan som att jag inbillar mig att inget kmr finnas där på ultraljudet den 22/5. Men så finns stunder där jag ändå lyckas tänka precis så som du säger: att det är störst sannolikhet att allt ser ut precis som det ska ❤️ 


  • LinneaWookie
    Sanavd skrev 2024-05-12 19:48:50 följande:
    Jättetack för alla grattis, det värmer ❤️ jag hoppas också det går vägen. Det som gör att dagarna ändå rullar på fort är det fantastiska vädret. Så enkelt att sysselsätta sig den här tiden på året ☀️ 

     


    LinneaWookie: beklagar så om det inte tar sig. Så tråkigt att behöva bekosta alla syskonförsök själv, det är galet. Men er lilla bebis ligger där i frysen så fortsätt kämpa ????🏻


     


    Grunkemoj: men WOW dubbel kärlek, vad underbart! Stort grattis till två ❤️ vad det väntat eller inte?


     


    EmmyLo: ja det är så psykiskt påfrestande att vara så på spänn. Är orolig varje gång jag går på toa och torkar mig, eller varje gång det spänner till lite i magen. Och när man behöver som mest positivitet så känns det som att man bara läser om massa MA så nu är det nästan som att jag inbillar mig att inget kmr finnas där på ultraljudet den 22/5. Men så finns stunder där jag ändå lyckas tänka precis så som du säger: att det är störst sannolikhet att allt ser ut precis som det ska ❤️ 


    Så glad för din skull❤️❤️🥹Håller alla tummar att allt går bra nu! Heja lilla pyret❤️❤️🌱

    Testade med CB idag och det var också negativt. Så nu känns det helkört. Kan nästan känna mensen komma men vågar inte sluta med progesteronet än så det skjuter väl på det lite...Känns tungt just nu...Men hade detta varit det sista embryot hade jag mått 100 gånger sämre så det är ju alltid något.
  • Sola13
    LinneaWookie skrev 2024-05-12 22:37:03 följande:
    Så glad för din skull❤️❤️🥹Håller alla tummar att allt går bra nu! Heja lilla pyret❤️❤️🌱

    Testade med CB idag och det var också negativt. Så nu känns det helkört. Kan nästan känna mensen komma men vågar inte sluta med progesteronet än så det skjuter väl på det lite...Känns tungt just nu...Men hade detta varit det sista embryot hade jag mått 100 gånger sämre så det är ju alltid något.
    Åh, så tråkigt! Men precis, du har en i frysen som bara väntar på dig ❤️ tror du att du kommer vilja köra så
    snabbt som möjligt eller ta en liten paus mellan?
  • theremustbeabetterway
    J000ssan skrev 2024-05-01 14:15:17 följande:

    Beklagar verkligen💔vet hur det känns! Har mina senaste haft 2 kemiska och en MA! 


    har de sagt något till dig om utredning el att prova något annat? Tänker på dig ❤️


    Tack <3 Det känns tungt men egentligen mindre tungt denna gång än de två andra jag haft eftersom denna graviditet blev till ett negativt test redan på testdagen och då kändes det som att det gick snabbare att liksom gå vidare på nåt vis. De andra två missfallen har varit mycket mer utdragna alternativt skapat mer hopp innan de tog slut. 

    Vi kommer göra nästa insättning i stimulerad cykel (har bara gjort FET i naturlig cykel hittills, 3 st FET och en färskåterföring). Så det känns skönt - att någonting ändras denna gång. Kommer gå på progynon (vid graviditet till typ vecka 10) och samma dos progesteron som förra försöket, dubbel dos cyklogest. Är ca 10 dagar från min mens och då påbörjar vi det försöket, så antar att nästa insättning blir om ca 1 månad. 

    Samtidigt har jag möjlighet att starta en missfallsutredning, men då måste jag pausa försöken tills resultaten är tillbaka så det kommer vi nog göra efter detta försök utifall att det inte funkar. Jag har redan gjort hysteroskopi så det kommer jag inte göra, men koagulationsutredning och kromosomanalys är de nästa stegen som kliniken erbjuder. 

    Hur har din klinik gjort och vad har ni testat? Ledsen att du också varit med om upprepade missfall, det är verkligen förjävla jobbigt. 
  • LinneaWookie
    Sola13 skrev 2024-05-13 06:25:43 följande:
    Åh, så tråkigt! Men precis, du har en i frysen som bara väntar på dig ❤️ tror du att du kommer vilja köra så
    snabbt som möjligt eller ta en liten paus mellan?
    Definitivt så snart som möjligt.

    Tack för stödet❤️❤️❤️

    Hur går det för dig?😍
  • Björkenli

     Grattis till er som plussat!!!

    Fick reda på att en kompis som är 39, det är yngre än mig,  fick positivt tar igår också. Hon har försökt med sin kille i 2 månader bara, och har väldigt lågt AMH som mig (0.2). Det var jag som informerade henne att fertiliteten går ner snabbt i denna ålder som fick henne att komma att hon ville börja försöka igen. 

    Igår hade jag nu konsultation med min klinik i Danmark. 
    Hon sa att mina ägg hade haft bra kvalitet vid förra ivf. Och hon sa att vid en ET av en 3 dagars så är det va 20% chans för graviditet vid 40 års ålder. Sen 50% risk för missfall. Så om jag får en 3 dagars- 10% chans för live birth. Enligt henne. 

    Det är mycket pengar med ca 60 000 för en 10% chans...

    Svåra beslut..

    Jo hon sa att vid inser är det va 10% chans för graviditet sen samma 50% risk for missfallsom sagt..... Så från mitt perspektiv vore det bättre att göra flera inseminationer... chansen adderas ju då... 

    Men visst ca 25 000 per insemination för 5% chans för live birth  känns ju spontant inte som ett smart väl.... Så extremt liten chans...

    Samtidigt är det svårt att sluta när hon säger att jag har bra ägg. Men vad betyder det eg:// bra men ändå så låg chans?? Hm..

  • Jagälskarsommaren
    Björkenli skrev 2024-05-14 08:15:03 följande:

     Grattis till er som plussat!!!

    Fick reda på att en kompis som är 39, det är yngre än mig,  fick positivt tar igår också. Hon har försökt med sin kille i 2 månader bara, och har väldigt lågt AMH som mig (0.2). Det var jag som informerade henne att fertiliteten går ner snabbt i denna ålder som fick henne att komma att hon ville börja försöka igen. 

    Igår hade jag nu konsultation med min klinik i Danmark. 
    Hon sa att mina ägg hade haft bra kvalitet vid förra ivf. Och hon sa att vid en ET av en 3 dagars så är det va 20% chans för graviditet vid 40 års ålder. Sen 50% risk för missfall. Så om jag får en 3 dagars- 10% chans för live birth. Enligt henne. 

    Det är mycket pengar med ca 60 000 för en 10% chans...

    Svåra beslut..

    Jo hon sa att vid inser är det va 10% chans för graviditet sen samma 50% risk for missfallsom sagt..... Så från mitt perspektiv vore det bättre att göra flera inseminationer... chansen adderas ju då... 

    Men visst ca 25 000 per insemination för 5% chans för live birth  känns ju spontant inte som ett smart väl.... Så extremt liten chans...

    Samtidigt är det svårt att sluta när hon säger att jag har bra ägg. Men vad betyder det eg:// bra men ändå så låg chans?? Hm..


    Hej, 

    vi betalade 8000 kr för insemination i Stockholm. Med det sagt, är inte insatt om det skiljer sig på något sätt från den i Danmark 😊
  • EFW

    Grattis alla ni som plussat!! Det ger hopp och man längtar så efter sitt egna så klart. 😍❤️


    Jag testade ut Ovitrellen denna gång (vanliga tester), trodde den skulle gå ur runt dag 10 då den gjorde det sist med testa tidigt stickor. Denna gång fick jag utslag ända till dag 12 😂 Var ju pest och pina att få streck men som inte ökade. Har fått spökstreck nu de två sista dagarna så tog ett digitalt testa tidigt på lunchen och det sa ju inte gravid. Så ingen bebis denna gång heller 🙁 Bim i morgon eller torsdag. Antagligen kommer mensen nån dag senare på grund av proggisarna. Testdag på söndag 😊

    Hoppas hoppas att nån av de två i frysen vill bli en bebis 🥰❤️

Svar på tråden IVF/ICSI 2024