• thildusen90

    Letrozol 2024 - följas åt?

    Hej! 

    Tänkte starta en tråd för oss som försöker bli gravid med Letrozol 2024. Jag ska påbörja min tredje omgång nu. Blev gravid på min andra omgång med Letrozol men fick tyvärr missfall i vecka 12... Nu har vi fått återhämtat oss lite och bearbetat det så vi tänkte köra igång igen. Jag tog min första tablett på dag 3 av mensen som var i måndags 1/4. 

    Någon som vill följas åt? Glad

  • Svar på tråden Letrozol 2024 - följas åt?
  • littlewickewire
    Anonym (Elsa) skrev 2024-05-09 08:10:43 följande:
    Tack ❤
    TTCBf skrev 2024-05-08 19:13:49 följande:
    Jag vill försöka säga ?oroa dig inte?
    Jag hade en 10mm på cykeldag 13 och cykeldag 17 så var den 16mm och jag ägglossade cykeldag 20, blev gravid med den nu i vecka 3+4

    ❤️
    Så underbart att du blev gravid :) Jo får försöka tänka positivt. Känner mig dock lätt rätt "dålig" även om det inte är mitt fel. 
    Åh men så ska du inte känna ❤️ Finns inget du hade kunnat göra, och det är ju bara så det är att det inte alltid funkar, och att man kanske måste gå upp till dubbeldos.

    Nya tag inför nästa omgång ❤️❤️
  • Anonym (Elsa)
    littlewickewire skrev 2024-05-09 09:24:15 följande:
    Åh men så ska du inte känna ❤️ Finns inget du hade kunnat göra, och det är ju bara så det är att det inte alltid funkar, och att man kanske måste gå upp till dubbeldos.

    Nya tag inför nästa omgång ❤️❤️
  • littlewickewire
    Jagälskarsommaren skrev 2024-05-12 11:33:50 följande:

    Hej tjejer! 


    hur går det för alla? Själv är jag på CD 15, min andra omgång av Letrozol 😃


    Halloj!
    CD25, ÄL+8 här! Inga symptom att tala om. Kanske att det drar lite i ljumskarna typ. Hade dock vita "lotionflytningar" igår (sorry för detaljer 😅), och det har jag läst kan vara ett tidigt tecken på graviditet. Men jag har inte jättehöga förhoppningar. 
  • Jagälskarsommaren
    littlewickewire skrev 2024-05-12 12:20:49 följande:
    Halloj!
    CD25, ÄL+8 här! Inga symptom att tala om. Kanske att det drar lite i ljumskarna typ. Hade dock vita "lotionflytningar" igår (sorry för detaljer 😅), och det har jag läst kan vara ett tidigt tecken på graviditet. Men jag har inte jättehöga förhoppningar. 
    Spännande, det kan absolut vara ett graviditetssymtom! 
    var det din 2a Letrozolkur också? 
  • littlewickewire
    Jagälskarsommaren skrev 2024-05-12 18:33:44 följande:
    Spännande, det kan absolut vara ett graviditetssymtom! 
    var det din 2a Letrozolkur också? 
    Ja precis, och man är ju bra på att analysera allt, så blev väldigt hoppfull när det kom. Vi får se i veckan!

    Precis, andra Letrozol. Tog första i januari, blev gravid då, men det slutade i missfall (troligtvis kemisk graviditet) i slutet på februari.

    Det var andra för dig också? 
  • Jagälskarsommaren
    littlewickewire skrev 2024-05-12 18:41:17 följande:
    Ja precis, och man är ju bra på att analysera allt, så blev väldigt hoppfull när det kom. Vi får se i veckan!

    Precis, andra Letrozol. Tog första i januari, blev gravid då, men det slutade i missfall (troligtvis kemisk graviditet) i slutet på februari.

    Det var andra för dig också? 

    Beklagar ditt missfall. 🙏 
    Ja andra gången för mig med, så är ÄL +2. Har även gjort insemination i fredags och tog Ovitrell sprutan i onsdags.
    Hoppas det går vägen den här gången 😃🙏
    Uppdatera gärna kring dina symtom, tycker det är så kul att läsa!  


     

  • littlewickewire
    Jagälskarsommaren skrev 2024-05-12 19:39:57 följande:

    Beklagar ditt missfall. 🙏 
    Ja andra gången för mig med, så är ÄL +2. Har även gjort insemination i fredags och tog Ovitrell sprutan i onsdags.
    Hoppas det går vägen den här gången 😃🙏
    Uppdatera gärna kring dina symtom, tycker det är så kul att läsa!  


     


    Tack 🙏🏼 Det tog inte lika hårt som mitt första missfall, upptäckte i september ett MA i vecka 11 (fostret dött v 7), men det var trist att börja om allt igen.

    Ska uppdatera om symptom, gör gärna det du också 😊 Sist fick jag tydliga gravid-symptom första gången, men nästan inaäga alls nu senast, så misstänkte nästan direkt att något var fel..

    Hoppas på att vakna upp med ömma bröst och ett rejält illamående här snart 😅 Första graviditeten fick jag också aversion mot allt vad alkohol hette, och även sånna där goda San Pelligrino-läsker (som vi hade köpt massor av för att jag skulle ha nåt kul alkoholfritt att dricka) fick jag rysningar av 😅
  • Smörblomma24
    Hej, ska börja min fjärde omgång av Letrozol nu i veckan. Nu undrar jag om ni äter några speciella vitaminer eller något annat ni fått rekommendation om? 
    Kliniken jag går hos rekommenderade bara Omega-3.
    Så har tagit det, d-vitamin och Folsyra 

    Efter varje cykel blir man lite sänkt men finns ju också oändliga saker man hör/läser om att människor testar så känns lite överväldigande 

    Önskar fin måndag 🌻
  • littlewickewire
    Smörblomma24 skrev 2024-05-13 14:01:23 följande:
    Hej, ska börja min fjärde omgång av Letrozol nu i veckan. Nu undrar jag om ni äter några speciella vitaminer eller något annat ni fått rekommendation om? 
    Kliniken jag går hos rekommenderade bara Omega-3.
    Så har tagit det, d-vitamin och Folsyra 

    Efter varje cykel blir man lite sänkt men finns ju också oändliga saker man hör/läser om att människor testar så känns lite överväldigande 

    Önskar fin måndag 🌻
    Hej!
    Jag äter Q10 (200 mg), Omega3, folsyra, d-vitamin.
    Sen även magnesium (får märkliga nervryckningar vid ögonen annars, så ej pga vill bli gravid.

    Skickat styrkekram till dig, känner igen känslan av att bli sänkt ju mer tiden och cyklerna går 😪❤️
  • Jagälskarsommaren
    littlewickewire skrev 2024-05-12 20:07:22 följande:
    Tack 🙏🏼 Det tog inte lika hårt som mitt första missfall, upptäckte i september ett MA i vecka 11 (fostret dött v 7), men det var trist att börja om allt igen.

    Ska uppdatera om symptom, gör gärna det du också 😊 Sist fick jag tydliga gravid-symptom första gången, men nästan inaäga alls nu senast, så misstänkte nästan direkt att något var fel..

    Hoppas på att vakna upp med ömma bröst och ett rejält illamående här snart 😅 Första graviditeten fick jag också aversion mot allt vad alkohol hette, och även sånna där goda San Pelligrino-läsker (som vi hade köpt massor av för att jag skulle ha nåt kul alkoholfritt att dricka) fick jag rysningar av 😅

    Usch, ja missfall är verkligen inget som man önskar att genomgå flera gånger. Vad stark du är som har orkat att ta dig samman och fortsätta kämpa! Heja dig!


    Jag fick missfall i augusti och det tog jättehårt på både mig och sambon. Det är bara nu i mars när jag började må bättre och se ljuset i mörkret. 


    Förra gången jag var gravid, så reagerade jag starkt på lukter- särkilt cigaretter och parfym, samt hade ömma och på något sätt tunga bröst, hade svårt att sova på nätterna och vaknade varje gång jag skulle vända mig i sängen 😃 Så förstår vad du menar med att man letar efter symtom hela tiden.

  • Jagälskarsommaren
    Smörblomma24 skrev 2024-05-13 14:01:23 följande:
    Hej, ska börja min fjärde omgång av Letrozol nu i veckan. Nu undrar jag om ni äter några speciella vitaminer eller något annat ni fått rekommendation om? 
    Kliniken jag går hos rekommenderade bara Omega-3.
    Så har tagit det, d-vitamin och Folsyra 

    Efter varje cykel blir man lite sänkt men finns ju också oändliga saker man hör/läser om att människor testar så känns lite överväldigande 

    Önskar fin måndag 🌻

    Hej, 

    jag kör enbart Omega 3 och Folsyra. Har försökt att bli gravid i snart 2 år och har testat en del- Bisolvonmetoden, Munkpeppar, rosenrot, men inget har hjälpt, så har landat i  att jag jag äter enbart dessa två ovannämnda. 


    kände också att det blir för mycket för psyket, när man läser om andra som har testat massa grejer och har fått sitt plus. och såklart vill man testa den med för tänk om ? Det hjälper mig också!!?

    Kram! ❤️

Svar på tråden Letrozol 2024 - följas åt?