• Buster88

    Tjejer som stirrar på än.

    visste inte i vilken kategori jag skulle lägga det i

    har vart med om flera gånger nu att tjejer verkligen stirrar på mig på gymmet. ofta yngre tjejer mellan 20-25. dom ser väldigt bra ut och jag blir också intresserad av att lära känna dom så brukar söka kontakt med dom. jag är runt 35 år och ser bra ut. men när jag sökt kontakt med dom och pratat med dom och det har känts att samtalet gick väldigt bra. och jag fått mer signaler på intresse. nervositet, leenden att dom försökt imponera på mig. skrattat åt dåliga skämt.

    Men sen nästa gång vi ses på gymmet så är det som dom inte vågar kolla på mig riktigt och knappt att dom säger hej. ibland håller dom sig mest på avstånd och man kan få någon blick snabbt av dom. eller så är dom i närheten men står med ryggen i mot mig och gör allt för att undvika att kolla på mig. det här gör mig väldigt frustrerad efter som jag vill hitta kärleken men blir så osäker på mig själv när tjejerna växlar så mycket i beteende. från att verka vara kära i mig till att ignorera mig.  jag vill inte vara för på heller men har börjat fundera på om det är det dom vill att jag ska vara. att jag ska ta för mig efter som jag är äldre och är attraktiv.

    är det för dom är osäkra på vad jag tyckte om dom och att dom väntar på att jag ska ge tecken på att jag trivdes med samtalet. eller är de för dom också gillade samtalet och mig så dom blir jätte nervösa nästa gång vi ses?

    varför håller tjejer på så här ? 

  • Svar på tråden Tjejer som stirrar på än.
  • Anonym (Kanske)

    Om denna tråd istället skrivits av en kvinna, så hade hon aldrig blivit lika ifrågasatt som TS.

  • Buster88
    Anonym (Kanske) skrev 2024-04-07 09:11:02 följande:

    Om denna tråd istället skrivits av en kvinna, så hade hon aldrig blivit lika ifrågasatt som TS.


    nej lite överraskad blev jag. det verkar se ut som att det inte finns en chans att dom skulle vart intresserade av en 10 år äldre herre när en tjej kollar på dig intensivt och ofta men verkar blyga då ska dom tydligen bara äcklade och fundera på att byta gym fast dom ofta är i närheten av dig. och visar dom sig glada och pratsamma när du väl tar mod att gå fram till dom så är det helt tvärt om. dom är bara sjukt obekväma och vill bara springa där ifrån.
    Anonym (P) skrev 2024-04-07 05:53:27 följande:
    Tittar gör man för att man vill titta. Det kan ibland betyda att man vill ha kontakt, men det behöver inte alls vara så. Tittgodis är inte synonymt med potentiell partner.

    Om en tjej visar att hon är obekväm med dig, efter att du tagit kontakt, så är det mest sannolikt för att hon inte vill ha mer med dig att göra. Kanske inser hon att hon inte tittade på dig så diskret som hon trodde att hon gjorde. 

    Det kan också vara så att hon stirrade ut i tomma intet och att du bara råkade befinna dig i blicklinjen. Lätt hänt när man fokuserar på träningen och inte tänker så mycket på människorna i ens omgivning.
    kan bara återgå till mig själv. skulle jag sitta och titta på en tjej regelbundet så skulle det öka mina känslor för denna person vilket skulle ha gjort mig nervös när den tjejen är i närheten efter som jag vill visa mitt bästa jag.

    nej det är inte diskret alls. vi fastnar ofta i varandras ögon och håller ögonkontakten tills vi passerat varandra. dom vrider huvud och kropp för att kolla mot mig.  andra personer på gymmet har märkt det. ja har också tänkt att dom känner sig obekväma därför jag tagit ett steg tillbaka själv också. men då börjar dom igen och fortsätter kolla på mig efter några gånger. så trappas det upp igen. 

    därför jag börjar tro att dom bara är osäkra och nervösa och att jag inte ska dra mig tillbaka utan fortsätta att bygga relation och så smånig om bjuda ut dom

    eller så får jag börja göra som en del damer i usa och smygfilma och hänga ut dom som creeps på tiktok å få massa likes. verkar som det på många i denna tråd iaf annars är jag själv ett creep om jag ens skulle våga titta tillbaka
  • Anonym (F)
    Buster88 skrev 2024-04-06 17:23:47 följande:
    subtila signaler som långvarig och intensiv ögonkontakt, många blickar, fixar till håret. kommer på mina tider och dagar till gymmet. stirrar och ler.
    Anonym (Min teori) skrev 2024-04-06 17:05:50 följande:
    Lustiga är ju att det skiljer lika mycket i ålder på dig och Agda 50 som det gör på dig och tjejerna....
    ja och ändå sitter dom och rå stirrar på mig vilket jag inte gör mot Agda. jag bryr mig bara inte om Agda hon får kolla hur mycket hon vill men tänker inte kolla tillbaka så hon förstår att jag inte är intresserad. förstår du skillnaden ?

    Nej du förstår nog inte definitionen av subtil. Det finns inget subtilt i att råstirra.

    Tycker hela historien låter märklig. Det finns snygga killar på gymmet jag går på men jag har aldrig sett tjejer råstirra på det sättet du beskriver, och flera dessutom. Om du mot förmodan skulle vara svinsnygg hade du varit medveten om det redan, och inte behövt undra vad tjejerna vill. Tror mer på som någon annan skrev att de blir obekväma av din påflugenhet.
  • Buster88
    Anonym (F) skrev 2024-04-07 22:47:16 följande:
    Nej du förstår nog inte definitionen av subtil. Det finns inget subtilt i att råstirra.

    Tycker hela historien låter märklig. Det finns snygga killar på gymmet jag går på men jag har aldrig sett tjejer råstirra på det sättet du beskriver, och flera dessutom. Om du mot förmodan skulle vara svinsnygg hade du varit medveten om det redan, och inte behövt undra vad tjejerna vill. Tror mer på som någon annan skrev att de blir obekväma av din påflugenhet.
    Ja jag vet att jag ser väldigt bra ut. Därför jag blir fundersam att tjejer beter sig konstigt runt mig.

    Det är så att jag har ändrat mitt liv dom senaste 3 åren. Så har inte vart van med denna uppmärksamhet. Är inte bara på gymmet tjejer beter sig märkligt runt mig.

    Men tack då är det de jag misstänkte att dom blir nervösa av mig.och att jag måste få dom att slappna och känna sig sedda. 

    Kan lägga till att min tjej kompis där på gymmet tror att jag är halva gymets crush.
  • Grönvarg
    Buster88 skrev 2024-04-08 09:05:21 följande:
    Ja jag vet att jag ser väldigt bra ut. Därför jag blir fundersam att tjejer beter sig konstigt runt mig.
    Anledningen till att du blir frustrerad är för att du drar ut på det för länge. 

    Istället för att spendera timmar eller dagar för att leta efter mera tecken på intresse, så går det snabbare om du lär dig hur det är man byter nummer och frågar ut personen lite senare.

    Nu letar du efter intresse, du ser ett tecken på intresse så som att hon blir glad och tycker det är trevligt att snacka med dig. Sedan går det några dagar och så letar du ännu mera tecken på intresse..

    Det är en konstant loop, där du ser minsta detalj som ett tecken på minskat eller höjt intresse. 

    Det lättaste sättet att komma förbi det här.. Det är att lära dig fråga ut henne.. 
    Låt säga att du får ett avslag.. Kvinnan som är fascinerad av dig råkar ha en kille.. Vad bra, då kan du släppa det, och behöver inte gå runt och känna dig konstig bland folk eller slösa någon tid på att fundera mer på henne.

    Du är för osäker på om någon är intresserad av dig. Detta löser du bäst igenom att agera på alla tecken på intresse. Sen kanske hälften av de skiter sig. Men det är så det går till när man frågar ut folk och vill lära känna någon. Och det är bättre att få ett rakt nej och veta att man hade fel än att leva i den där ovisheten. 
  • Buster88
    Grönvarg skrev 2024-04-08 09:29:13 följande:
    Anledningen till att du blir frustrerad är för att du drar ut på det för länge. 

    Istället för att spendera timmar eller dagar för att leta efter mera tecken på intresse, så går det snabbare om du lär dig hur det är man byter nummer och frågar ut personen lite senare.

    Nu letar du efter intresse, du ser ett tecken på intresse så som att hon blir glad och tycker det är trevligt att snacka med dig. Sedan går det några dagar och så letar du ännu mera tecken på intresse..

    Det är en konstant loop, där du ser minsta detalj som ett tecken på minskat eller höjt intresse. 

    Det lättaste sättet att komma förbi det här.. Det är att lära dig fråga ut henne.. 
    Låt säga att du får ett avslag.. Kvinnan som är fascinerad av dig råkar ha en kille.. Vad bra, då kan du släppa det, och behöver inte gå runt och känna dig konstig bland folk eller slösa någon tid på att fundera mer på henne.

    Du är för osäker på om någon är intresserad av dig. Detta löser du bäst igenom att agera på alla tecken på intresse. Sen kanske hälften av de skiter sig. Men det är så det går till när man frågar ut folk och vill lära känna någon. Och det är bättre att få ett rakt nej och veta att man hade fel än att leva i den där ovisheten. 
    Låter klokt.  Har vart för feg för det pga att det är just på gymmet. Och när man är där fokuserar man på träningen så tankarna kommer sen. Ska bjuda ut den jag är mest intresserad av. Tack för ett klokt svar efter 4 sidor.
  • Grönvarg
    Buster88 skrev 2024-04-08 09:38:04 följande:
    Låter klokt.  Har vart för feg för det pga att det är just på gymmet. Och när man är där fokuserar man på träningen så tankarna kommer sen. Ska bjuda ut den jag är mest intresserad av. Tack för ett klokt svar efter 4 sidor.
    Folk blir konstiga när det kommer till sånt här, dom tror inte att kvinnor brukar gå runt och stirra på en, eller gör allt för att vara runt en om dom finner sig intresserade.

    Men ett hett tips är att försöka göra mindre och inte mer. 

    Det vill säga, du försöker inte få henne "att känna sig sedd på gymmet", eller vad du skrev nu här precis. 
    Detta sker ju automatiskt om du vågar försöka fråga ut henne. 

    Det här är en fälla för folk som är lite osäkra eller såkallade "people pleasers". Dom tror att dom behöver göra mer. 

    Men är en kvinna intresserad av dig, så kommer hon fråga även dig vad du heter. Är hon inte intresserad så kommer hon inte undra vad du heter. Vad du behöver göra då är att fråga om du kan få norpa hennes nummer så att ni kan skriva lite senare.

    Där bär det eller brister förr eller senare. Sen är det antingen början eller the ending of the story. 
  • Buster88
    Grönvarg skrev 2024-04-08 09:48:04 följande:
    Folk blir konstiga när det kommer till sånt här, dom tror inte att kvinnor brukar gå runt och stirra på en, eller gör allt för att vara runt en om dom finner sig intresserade.

    Men ett hett tips är att försöka göra mindre och inte mer. 

    Det vill säga, du försöker inte få henne "att känna sig sedd på gymmet", eller vad du skrev nu här precis. 
    Detta sker ju automatiskt om du vågar försöka fråga ut henne. 

    Det här är en fälla för folk som är lite osäkra eller såkallade "people pleasers". Dom tror att dom behöver göra mer. 

    Men är en kvinna intresserad av dig, så kommer hon fråga även dig vad du heter. Är hon inte intresserad så kommer hon inte undra vad du heter. Vad du behöver göra då är att fråga om du kan få norpa hennes nummer så att ni kan skriva lite senare.

    Där bär det eller brister förr eller senare. Sen är det antingen början eller the ending of the story. 
    Ja jag har inte kollat så mycket på dom eller visat intresse. Dom har alltid fått ge mer. Som sagt är där för att träna.

    Men har märkt att tjejer som jag vet har kille kollar mycket på mig också. Vilket gör mig illa till mods och så är jag rädd för att bli nobbad. 

    Men ska köra på det du säger. Säger dom Nej så hoppas jag dom slutar stirra så mycket iaf . Och så får jag se det som jag utmanat mig själv växer på så sett. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Buster88 skrev 2024-04-08 10:11:44 följande:
    Ja jag har inte kollat så mycket på dom eller visat intresse. Dom har alltid fått ge mer. Som sagt är där för att träna.

    Men har märkt att tjejer som jag vet har kille kollar mycket på mig också. Vilket gör mig illa till mods och så är jag rädd för att bli nobbad. 

    Men ska köra på det du säger. Säger dom Nej så hoppas jag dom slutar stirra så mycket iaf . Och så får jag se det som jag utmanat mig själv växer på så sett. 
    De flesta är nog där för att träna. Men kan garantera att kvinnor som säger att de inte kollar på andra, faktiskt kollar på andra. Spelar ingen roll var man är. På ICA, på stranden, på gymmet, på jobbet...  Kvinnor kollar på män (eller kvinnor)
  • Grönvarg
    Buster88 skrev 2024-04-08 10:11:44 följande:
    Ja jag har inte kollat så mycket på dom eller visat intresse. Dom har alltid fått ge mer. Som sagt är där för att träna.

    Men har märkt att tjejer som jag vet har kille kollar mycket på mig också. Vilket gör mig illa till mods och så är jag rädd för att bli nobbad. 

    Men ska köra på det du säger. Säger dom Nej så hoppas jag dom slutar stirra så mycket iaf . Och så får jag se det som jag utmanat mig själv växer på så sett. 
    Härligt, det är nog rätt. 

    Men försök att göra mindre än du redan gör som sagt. Det blir konstigt om en försöker göra mer, speciellt om hon ej är intresserad av en, då blir bara varje försök från din sida ännu mera konstigt. 

    Göra mindre = Fråga ut lite fortare för att se om något händer. 
  • Buster88
    Grönvarg skrev 2024-04-08 10:16:05 följande:
    Härligt, det är nog rätt. 

    Men försök att göra mindre än du redan gör som sagt. Det blir konstigt om en försöker göra mer, speciellt om hon ej är intresserad av en, då blir bara varje försök från din sida ännu mera konstigt. 

    Göra mindre = Fråga ut lite fortare för att se om något händer. 
    Jag brukar säga hej till dom mär vi möts iaf. Sen fokuserar jag på min träning. Kommer dom och ställer sig breve så kan jag små prata lite med dom. Känns bara konstigt att inte säga nått alls när dom kollar på mig så ofta.

    Är lite chockerande av all den uppmärksamhet jag fått dom senaste åren. Och inte vetat vad jag ska göra med den. Speciellt när det är dom finaste tjejerna som alla andra killar spanar på som ger mig den. Känns overkligt på nått sätt ... 
  • Anonym (Våga)
    Buster88 skrev 2024-04-08 10:26:41 följande:
    Jag brukar säga hej till dom mär vi möts iaf. Sen fokuserar jag på min träning. Kommer dom och ställer sig breve så kan jag små prata lite med dom. Känns bara konstigt att inte säga nått alls när dom kollar på mig så ofta.

    Är lite chockerande av all den uppmärksamhet jag fått dom senaste åren. Och inte vetat vad jag ska göra med den. Speciellt när det är dom finaste tjejerna som alla andra killar spanar på som ger mig den. Känns overkligt på nått sätt ... 
    Testa någon gång:
    "Jag ska ta en fika/öl efter passet. Ska du hänga med?"
  • Grönvarg
    Buster88 skrev 2024-04-08 10:26:41 följande:
    Jag brukar säga hej till dom mär vi möts iaf. Sen fokuserar jag på min träning. Kommer dom och ställer sig breve så kan jag små prata lite med dom. Känns bara konstigt att inte säga nått alls när dom kollar på mig så ofta.

    Är lite chockerande av all den uppmärksamhet jag fått dom senaste åren. Och inte vetat vad jag ska göra med den. Speciellt när det är dom finaste tjejerna som alla andra killar spanar på som ger mig den. Känns overkligt på nått sätt ... 
    Hehe, det måste vara jobbigt för dig. ;) 

    Du ser du gör ju redan undermedvetet rätt. Tjejer kommer och ställer sig och tränar med dig för att dom redan är bekväm med dig. Så varför göra mer? 
  • AdolfHektor

    Därför att tjejer idag förlorar i regel inte oskulden förrän 18-25 som för 30 år sedan kring 12-18, så de är hormonstinna, och vad passar då bättre än en vältränad man att lägga ögonen på? 


    har själv råkat ut för samma situation och även dragit på en 20 åring, hon ljög dock och var 18, det skiter ju jag i. Är 43 själv. 

  • Buster88
    Anonym (Våga) skrev 2024-04-08 10:27:55 följande:
    Testa någon gång:
    "Jag ska ta en fika/öl efter passet. Ska du hänga med?"
    ja får testa det.
    Grönvarg skrev 2024-04-08 10:28:27 följande:
    Hehe, det måste vara jobbigt för dig. ;) 

    Du ser du gör ju redan undermedvetet rätt. Tjejer kommer och ställer sig och tränar med dig för att dom redan är bekväm med dig. Så varför göra mer? 
    både och faktist. dom säger aldrig nått till mig. dom hälsar inte förens jag hälsat först. och är dom nära mig kollar dom inte alls på mig. får känslan av att dom är nervösa. men verkar vara konsensus i sverige att man inte får ragga på gymmet. kanske satt sig i tjejernas huvud också och dom väntar på att jag ska ta tag i det.
    för så där som dom beter sig är inte hej jag vill bara vara trevlig mot dig.
    AdolfHektor skrev 2024-04-08 16:14:47 följande:

    Därför att tjejer idag förlorar i regel inte oskulden förrän 18-25 som för 30 år sedan kring 12-18, så de är hormonstinna, och vad passar då bättre än en vältränad man att lägga ögonen på? 


    har själv råkat ut för samma situation och även dragit på en 20 åring, hon ljög dock och var 18, det skiter ju jag i. Är 43 själv. 



    jaså ? det hade jag inte en aning om men det skulle kunna förklara en del. ja en del blickar jag fått är inte att leka med. sen att dom verkar vilja visa upp sig precis framför än från sina bästa vinklar.

    från gymmet ? hur betedde hon sig mot dig ? var hon nervös och du fick ta tag i allt ? 
  • AdolfHektor

    Fick styra det mesta. Men kvinnor gillar män som styr utan att de själva behöver ta för mkt beslut. 

Svar på tråden Tjejer som stirrar på än.