• Anonym (Teresa)

    Baby raindeer - jag blir bara förbannad

    Har ni sett den på Netflix? Vilken fruktansvärt mesig jävla karl jävel. Han tar  bara skit o gör ingenting åt sin situation öht.

    kan knappt se dem 

  • Svar på tråden Baby raindeer - jag blir bara förbannad
  • Anonym (Knas)

    om huvudpersonen var en kvinna hade detta aldrig blivit en serie. 

  • Anonym (Why)

    Varför titta på något som gör dig arg?

  • Anonym
    Anonym (Knas) skrev 2024-04-27 16:52:03 följande:

    om huvudpersonen var en kvinna hade detta aldrig blivit en serie. 


    Om det inte hade blivit en serie så hade det aldrig funnits någon huvudperson.
    Du känner kanske till att huvudpersonerna bara finns i serien?
  • Anonym (Tess)

    Jag tyckte den var bra. Men håller lite med dig ändå.

  • Anonym (Tess)
    Anonym skrev 2024-04-27 17:06:34 följande:
    Om det inte hade blivit en serie så hade det aldrig funnits någon huvudperson.
    Du känner kanske till att huvudpersonerna bara finns i serien?
    Va? Det har ju hänt på riktigt.
  • Anonym
    Anonym (Tess) skrev 2024-04-27 17:12:23 följande:
    Va? Det har ju hänt på riktigt.
    Men då på riktigt och inte som huvudperson i en serie.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Teresa) skrev 2024-04-27 16:43:16 följande:
    Baby raindeer - jag blir bara förbannad

    Har ni sett den på Netflix? Vilken fruktansvärt mesig jävla karl jävel. Han tar  bara skit o gör ingenting åt sin situation öht.

    kan knappt se dem 


    Håller med dig, men samtidigt ges så småningom en förklaring  till varför han inte agerar.


    Jag tycker nog serien är sevärd ändå, även om den stundvis var rätt jobbig. 

  • Pixxel

    Helt OK serie hittils (har sett 4 avsnitt) så spoila inte allt. Men ja han är jävligt dum som la till henne på Facebook från början och den tjejen hade skrämt skiten ur mig.

  • Anonym (B)
    Pixxel skrev 2024-04-27 21:20:40 följande:

    Helt OK serie hittils (har sett 4 avsnitt) så spoila inte allt. Men ja han är jävligt dum som la till henne på Facebook från början och den tjejen hade skrämt skiten ur mig.


    Läs inte en tråd om ämnet om du är rädd för spoilers. Det bestämmer inte du
  • Anonym (JK)

    Såg klart den idag ..har själv haft stalkers.. och vet att det inte alltid är så enkelt. Har haft några lite halvt stalkers pga mitt tidigare jobb (strippa, cam osv) men den värsta var en person jag kände privat och hade både varit vän med och dejtat litegrann innan.. han våldtog mig också en gång när han hade tagit sig in i lägenheten. Hade blåmärken från att han höll fast mig men polisen sa att det inte var någon mening att anmäla .. det här var längesen (2011) , det är säkert annorlunda nu.. det hoppas jag iallafall. Jag bad polisen om hjälp flera gånger men det som till slut fick honom att sluta var att en vän pratade med honom och sa att vi var tillsammans (och skrämde honom). Har träffat på honom senare också , en gång för några år sen när jag var på promenad med min dotter .. inget hände men blev rädd.. och ibland känner jag mig lite bitter över att han aldrig fick något straff.. men jag ville bara att det skulle ta slut. 

    Har aldrig varit med om nått så allvarligt efteråt men några gånger efteråt har jag blivit rädd att det ska eskalera till det. Och något som folk ofta säger om nån är jobbig är ?Varför blockar du inte bara personen??. Men gör man det så vet man inte hur arg personen är , om han kommer att komma hem till en istället ..

    En före detta granne började närma sig stalker -territoriet och då kändes det bättre att bara svara trevligt ,? jag har kille? (även när jag inte hade det) än att blocka. Är det någon som inte har någon aning om var man bor så visst, då kan man blocka nummer och blocka överallt. Men i Sverige går det tyvärr nästan alltid att hitta om man inte har skyddat identitet eller skyddade personuppgifter.
    Så hur man ska bete sig när man har en stalker är inte alltid självklart .. och man får tyvärr inte mycket hjälp av polisen. 


    Men visst , kan hålla med om att huvudpersonen i serien kunde gjort en del annorlunda. 

  • Anonym (Sweet but a psycho)

    Jag tycker serien är exempel på hur illa det kan gå när man har för mycket empati med andra. Många kvinnor skulle behöva ta till sig det, då hade de haft lättare att bli av med störda män på ett tidigt stadium.

  • Anonym (Teresa)
    Anonym (Sweet but a psycho) skrev 2024-04-28 14:27:19 följande:

    Jag tycker serien är exempel på hur illa det kan gå när man har för mycket empati med andra. Många kvinnor skulle behöva ta till sig det, då hade de haft lättare att bli av med störda män på ett tidigt stadium.


    Ja visst är de så. Men killen i filmen är ju fruktansvärt mesig alltså 
Svar på tråden Baby raindeer - jag blir bara förbannad