• Anonym (Sanna)

    När han väljer en annan..

    Han stötte på mig.
    Jag höll emot.
    Jag har pojkvän.

    Men kemin var så stark. Attraktionen vann. Han var så öm men kämpade emot. Han var så påverkad av att jag hade sambo. Han ogillade att så många män var intresserade. Han hade varit singel länge.

    Tillslut kysstes vi. Var i varandras famn. Allt var perfekt och han påtalade hur fantastisk jag var. Genuint.

    En månad senare går han in i relation med en tjej.

    Jag går sönder. Jag hade lämnat för honom. Lätt. Jag har varit ärlig från start mot honom.


    Varför gör han så här när det uppenbart finns känslor och kemi? Kan någon (gärna man) förklara varför han tar mig med på denna känslomässiga bergochdalbana för att sedan välja någon annan? För att han är orolig att inte leva upp till sina förväntningar om jag separerar? 

    Det var ju han som inledde detta!!

    Mitt hjärta blöder. Snälla kan någon analysera denna kille? Detta är INTE en player.

  • Svar på tråden När han väljer en annan..
  • Anonym (Jakten)

    -Beskriver en player.
    -Avslutar med: Han är inte en player.

  • Anonym (Girly)

    Han gillade utmaningen. Han lyckades o då var de inte roligt mer

  • Anonym (Deja)

    1. Du hade inte lännat för honom för då hade du redan gjort det.
    2. Du var otrogen och han fattar väl att då kan du vara det mot honom också.
    3. Du kan inte skylla dina snedsteg på någon annan.
    4. Du är i ett förhållande men han får inte?
    5. Ni inledde det båda två tillsammans, du hade pojkvän och skulle såklart sagt nej och gjort slut först

  • Anonym (Sanna)
    Anonym (M) skrev 2024-05-08 21:49:53 följande:

    Du lämnade inte för hans skull. Han gick vidare.


    Det hela var så oväntat. Relationen jag har är bra på alla sätt. Att lämna för någon man inte känner förutom starka känslor som uppstår är inte självklart.

    Men jag hade gjort det. Men jag ville inte lämna utan att veta att han var redo att satsa.

    Jag vet att det var fel att vara otrogen. jag säger inget annat. Men det skedde pga av starka känslor till någon jag faktiskt vill vara med. Och jag trodde i min enfald att han skulle vilja satsa när han uppenbart hade känslor.. istället gör han tvärtom. Väljer en annan. Varför valde han inte henne från start istället och besparade mig allt detta..? Fattar inte. Man raggar väl inte på en upptagen tjej om man inte har en plan?
  • Anonym (Ena)

    Det kan vara att han var sexuellt attraherad mest tyvärr.

  • Anonym (v)
    Anonym (Jakten) skrev 2024-05-08 21:53:47 följande:

    -Beskriver en player.
    -Avslutar med: Han är inte en player.


    hahahaha ja detta var hysteriskt korrekt!
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Deja) skrev 2024-05-08 22:10:12 följande:

    1. Du hade inte lännat för honom för då hade du redan gjort det.
    2. Du var otrogen och han fattar väl att då kan du vara det mot honom också.
    3. Du kan inte skylla dina snedsteg på någon annan.
    4. Du är i ett förhållande men han får inte?
    5. Ni inledde det båda två tillsammans, du hade pojkvän och skulle såklart sagt nej och gjort slut först


    Klar han får vara iben relation och välja en annan. Jag förstår bara inte varför han raggade på mig när han vet att jag var upptagen, yttrar känslor och tar mig med på denna resa när han kunde valt henne från start? 


    Han sa dessutom att han inte var redo för en relation så hade jag lämnat min sambo hade det nog uppfattas som skrämmande. samtidigt var det känslor från hans sida och stor irritation över min kille..

    varför varför allt detta?

  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Ena) skrev 2024-05-08 22:27:44 följande:

    Det kan vara att han var sexuellt attraherad mest tyvärr.


    Så kan det vara. Men vi låg inte.
  • Anonym (Deja)
    Anonym (Sanna) skrev 2024-05-08 22:30:18 följande:

    Klar han får vara iben relation och välja en annan. Jag förstår bara inte varför han raggade på mig när han vet att jag var upptagen, yttrar känslor och tar mig med på denna resa när han kunde valt henne från start? 


    Han sa dessutom att han inte var redo för en relation så hade jag lämnat min sambo hade det nog uppfattas som skrämmande. samtidigt var det känslor från hans sida och stor irritation över min kille..

    varför varför allt detta?


    För att han kunde?
    För att han är en idiot?
    Nu vet du och ändå kan du inte släppa? 
    Ska du berätta för din kille? Vad denna kille gjort mot dig är ju en piss i havet mot vad du gjort mot din pojkvän. Han raggade på en upptagen men du ÄR upptagen! Det är i mina ögon tusen gånger värre. Du kunde sagt nej, skyll inte på nån jävla kemi. 

  • Core
    Anonym (Sanna) skrev 2024-05-08 22:25:42 följande:
    Det hela var så oväntat. Relationen jag har är bra på alla sätt. Att lämna för någon man inte känner förutom starka känslor som uppstår är inte självklart.

    Men jag hade gjort det. Men jag ville inte lämna utan att veta att han var redo att satsa.

    Jag vet att det var fel att vara otrogen. jag säger inget annat. Men det skedde pga av starka känslor till någon jag faktiskt vill vara med. Och jag trodde i min enfald att han skulle vilja satsa när han uppenbart hade känslor.. istället gör han tvärtom. Väljer en annan. Varför valde han inte henne från start istället och besparade mig allt detta..? Fattar inte. Man raggar väl inte på en upptagen tjej om man inte har en plan?

    Hade jag varit singel och börjat träffa en kvinna som var inett förhållande, hade det garanterat blivit en turn off på sikt. Visst, han kanske fick fjärilar i magen och blev medsvept i början, men vem vill binda sig med någon som smutsar på sidan av? 


    Illojala människor med dålig karaktär är inga man vill ha en långsiktig relation med. 


     

  • Anonym (Sanna)
    Core skrev 2024-05-09 19:48:08 följande:

    Hade jag varit singel och börjat träffa en kvinna som var inett förhållande, hade det garanterat blivit en turn off på sikt. Visst, han kanske fick fjärilar i magen och blev medsvept i början, men vem vill binda sig med någon som smutsar på sidan av? 


    Illojala människor med dålig karaktär är inga man vill ha en långsiktig relation med. 


     


    Sant, så kan det vara. Men det är inte ovanligt att man råkar träffa någon som känns helt rätt, att det råkar ske när man är i relation med någon annan är olyckligt.

    Men jag köper resonemanget..

  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Deja) skrev 2024-05-08 22:33:56 följande:

    För att han kunde?
    För att han är en idiot?
    Nu vet du och ändå kan du inte släppa? 
    Ska du berätta för din kille? Vad denna kille gjort mot dig är ju en piss i havet mot vad du gjort mot din pojkvän. Han raggade på en upptagen men du ÄR upptagen! Det är i mina ögon tusen gånger värre. Du kunde sagt nej, skyll inte på nån jävla kemi. 


    Klart jag ska berätta. Och oavsett så vet jag inte om jag skulle kunna fortsätta den här relationen även om han skulle vilja. Inte när man känner så starkt för någon annan.

    Förstår ditt resonemang , men har du själv aldrig upplevt den sortens förälskelse där mattan bara rycks undan dina fötter och du vet inte hur du ens ska kunna sova och äta av längtan till någon?

    så var det. fel absolut. Men hur Ofta får man chansen att uppleva det? Även om det var fel och inte blev något så ångrar jag det faktiskt inte. Men jag känner sorg över att såra min pojkvän. Det hände vid fel tillfälle i livet 
  • Anonym (Hur tänker du?)

    Den enda som har gjort fel här är du. Skäms...

  • Anonym (orion)

    Han verkar vara en player som kör den ömma känslosamma stilen. Varför stöta på någon och samtidigt kämpa för att stå emot? 

    Och bara för att det finns 'kemi' en kväll behöver det väl inte betyda att han vill att ni skall bli ett par.

Svar på tråden När han väljer en annan..