• Anonym (Inga vänner.)

    Jag grät idag - Jag ä ensam - Inga vänner

    Komplimanger som jag brukar få höra och som jag gillar, men samtidigt gör det mig förvirrad, är: ''Du är snygg.'' ''Du är trevlig och ödmjuk.''.

    Men det gör verkligen ont i mig, över hela kroppen, över den ensamheten jag har. Jag har verkligen själv försökt ta tag i intiativen att vara med folk. Hämta ut och umgås med folk. Men aldrig blir den som blir medbjuden eller inbjuden. Snarare tvärtom, så känner jag att folk springer ifrån mig.

    Förra Gudstjänsten så fick jag bara konstig känsla ifrån en kompis. Jag vet inte riktigt vad jag gjort för fel. Det kanske låter löjligt, men det slog mig om hon kände svartsjuka gentemot mig och vad jag tog för uppdrag. Eller om det var någonting helt annat. Av någon märklig anledning, brukar hon i och för sig alltid vara ''kylig'' och pratar aldrig med mig i kyrkan, bara snabba hälsningsfraser. Men vid andra bemötningar, så som under umgänge, är hon mer öppen.

    Hursomhelst, denna Gudstjänst, så tog jag på mig uppdraget att fota. Det skedde dop för min tjejkompis.

    Jag brukar i övrigt sitta för mig själv, men denna gången innan gudstjänsten, så satt jag med vänner. Det kändes verkligen härligt att äntligen få sitta med folk.

    Min kompis som såg mig sitta med andra (innan Gudstjänsten började), hälsade relativt kallt och väldigt snabbt, sedan drog hon in.

    Jag tog på mig som sagt som uppdraget att fota. Min kompis som vi kan kalla för Sofia. Var något extra kall av sig.

    Även när jag vinkade hej då till henne, så stannade hon upp. Tittade på mig och sedan gick hon/sprang.

    Som om hon verkligen avskydde mig och ville visa det.

    Jag hade gjort mig extra fin, för den Gudstjänsten.

    Jag fick bara konstig känsla att min kompis, Sofia, bara kände svartsjuka eller någonting. Men jag är inte säker. Teorin om svartsjuka är bara en av andra.

    Jag vet inte hur jag överhuvudtaget kan ta upp detta på ett bra sätt. Utan att vara jobbig. Eller få henne känna sig obekväm. Någonting var det och det var inte inbillning. Jag blev så ledsen och fortfarande är ledsen. Av någon anledning, så grät jag idag på grund av min ensamhet. JAG har inte en enda vän.

  • Svar på tråden Jag grät idag - Jag ä ensam - Inga vänner
  • Anonym (Panta mera)

    Du har inte en enda vän, men skriver om din kompis Sofia??

  • Anonym (Inga vänner.)
    Anonym (Panta mera) skrev 2024-05-09 20:25:28 följande:

    Du har inte en enda vän, men skriver om din kompis Sofia??


    Jag är så mobbad och ensam. Inkl här. Denna plats har varit ett ställe där jag kunnat skriva av  mig. Men här är jag mobbad också, alltså?
  • Eurydike

    Hej! Vad trist att du mår dåligt och känner dig så ensam. Känner du dig ensam hela tiden eller är vissa dagar värre än andra? På det du skriver låter det som att du inte känner dig trygg i det sällskap/den omgivning där du befinner dig, plus att du verkar reagera starkt på saker som sker. Om man har varit med om liknande saker förut kan man bli reaktiv och reagera stort även på små saker eller saker som inte var så allvarligt menade. Man överreagerar på grund av att man har ett visst bagage. Nu säger jag såklart inte att det är så i ditt fall, utan det var bara en tanke. Det känns som att du är osäker och har dålig självkänsla. Om du är den jag tror att du är så kan vi gärna ha ett till möte på Zoom. Det var ju så trevligt senast! 😊

  • Anonym (Panta mera)
    Anonym (Inga vänner.) skrev 2024-05-09 21:19:14 följande:
    Jag är så mobbad och ensam. Inkl här. Denna plats har varit ett ställe där jag kunnat skriva av  mig. Men här är jag mobbad också, alltså?
    Utveckla? På vilket sätt är du mobbad?

    Du skriver ett inlägg om dina vänner där du skriver att du inte har en enda vän. Jag förstår faktiskt inte hur det går ihop.
  • Anonym (Lisa)

    Du har en vän som heter Sofia och du sitter med andra vänner i kyrkan. hur kan du då få för dig att du inte har vänner?

  • Eurydike
    Anonym (Panta mera) skrev 2024-05-09 21:41:43 följande:
    Utveckla? På vilket sätt är du mobbad?

    Du skriver ett inlägg om dina vänner där du skriver att du inte har en enda vän. Jag förstår faktiskt inte hur det går ihop.
    Jag tolkar det som att TS vill vara vän med dessa personer, men inte känner att det är besvarat och att det på så vis inte är några riktiga vänner. Fast det är bara min tolkning.
  • Anonym (Inga vänner.)
    Eurydike skrev 2024-05-09 21:52:22 följande:
    Jag tolkar det som att TS vill vara vän med dessa personer, men inte känner att det är besvarat och att det på så vis inte är några riktiga vänner. Fast det är bara min tolkning.
    Ja, precis så!
  • Anonym (Inga vänner.)

    Förlåt för min otydlighet!

Svar på tråden Jag grät idag - Jag ä ensam - Inga vänner