• Anonym (Hm)

    Ingen av oss vågar ta steget, vad göra?

    Jag och en tjej har gillat varandra ett tag nu. Men ingen av oss vågar ta första steget. Hela tiden ett steg fram, två bak osv.
    Min fundering är nu om det jag ska försöka mer eller om det bara är att lägga ner då det förmodligen inte kommer bli något då vi båda är för blyga, samt att det känns som det gått för länge nu och hamnat i ett konstigt läge? 

    Mvh

  • Svar på tråden Ingen av oss vågar ta steget, vad göra?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Oj) skrev 2024-05-29 18:26:45 följande:

    Måste de vara kära i dig innan du tar initiativ? 


    Om du är intresserad så ta kontakt. Är hon också intresserad svarar hon ja, annars nej. Sedan ta det därifrån. Man måste inte var jättekära på första träffen. 


    Pls, jag jagar inte någon som inte visar intresse för mig. 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-29 18:31:33 följande:
    Pls, jag jagar inte någon som inte visar intresse för mig. 
    Jagar? Ok.

    Ja, då ska du inte kontakta henne på Tinder, eftersom du redan konstaterat att hon inte är kär i dig och nu går vidare.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Oj) skrev 2024-05-29 18:26:45 följande:

    Måste de vara kära i dig innan du tar initiativ? 


    Om du är intresserad så ta kontakt. Är hon också intresserad svarar hon ja, annars nej. Sedan ta det därifrån. Man måste inte var jättekära på första träffen. 


    Vet inte vad ni tror hon är för typ som jag tänker springa efter.

    Jag känner såhär på grund av våran speciella kontakt, vare sig den är äkta eller inte. Så för mig har det betydelse vad hon känner, eller om jag har inbillat mig.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-29 18:54:02 följande:
    Vet inte vad ni tror hon är för typ som jag tänker springa efter.

    Jag känner såhär på grund av våran speciella kontakt, vare sig den är äkta eller inte. Så för mig har det betydelse vad hon känner, eller om jag har inbillat mig.
    Låter ju bara löjligt att du ska jaga henne. Du håller ju på att svimma när du ska prata med henne. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Oj) skrev 2024-05-29 19:05:54 följande:
    Låter ju bara löjligt att du ska jaga henne. Du håller ju på att svimma när du ska prata med henne. 

    Jo, men som en annan skrev att hon trodde en kille var jättekär i henne men egentligen var han bara nyfiken.
    Det kan vara något sånt.

    Det är ganska normalt att man blir besviken då, på sig själv 

  • Anonym (Hm)
    Anonym (Oj) skrev 2024-05-29 18:53:10 följande:
    Jagar? Ok.

    Ja, då ska du inte kontakta henne på Tinder, eftersom du redan konstaterat att hon inte är kär i dig och nu går vidare.
    Som sagt, jag skulle inte ens planera att försöka ta kontakt med en tjej om jag inte kände och trodde att det fanns ömsesidigt intresse. Spelar ingen roll vad ni skriver att jag inte kan veta vad hon känner. Det är min känsla pga signaler och saker. 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-29 19:58:25 följande:
    Som sagt, jag skulle inte ens planera att försöka ta kontakt med en tjej om jag inte kände och trodde att det fanns ömsesidigt intresse. Spelar ingen roll vad ni skriver att jag inte kan veta vad hon känner. Det är min känsla pga signaler och saker. 

    Fast nu tog du inte kontakt trots din känsla och signaler. 


     

  • Anonym (Sluta analysera)

    TS, du borde skriva boken ?100 ursäkter för en man att inte ta första kontakten med en kvinna?

  • Anonym (Hm)
    Anonym (Sluta analysera) skrev 2024-05-29 20:11:06 följande:

    TS, du borde skriva boken ?100 ursäkter för en man att inte ta första kontakten med en kvinna?


    Jag kan ta kontakt med kvinnor.
    jag skulle kunna gå ut nu och ta kontakt med flera stycken och få flera ja. 
    Men ingen av dom skulle betyda något för mig och bara vara en i mängden. Men jag kan ta kontakt. Det är annat med denna tjej.

    Skulle inte bli förvånad om det är dessa killar som har kommit fram och raggat på er.
  • Anonym (Mes)

    Men om ni knappt pratat så är det väl inte så konstigt att om hon inte skulle vara kär utan vara lite nyfiken? De flesta blir inte kära bara av någons utseende och ett hej någon gång då och då.

  • Anonym (Hm)
    Anonym (Mes) skrev 2024-05-29 20:28:30 följande:

    Men om ni knappt pratat så är det väl inte så konstigt att om hon inte skulle vara kär utan vara lite nyfiken? De flesta blir inte kära bara av någons utseende och ett hej någon gång då och då.


    Det här handlar inte om utseende heller. 
    Det är inte hennes utseende Jag gillar, det är något annat, kemi troligtvis. Men samtidigt Har jag aldrig sett någon snyggare heller. 
    Jag får aldrig nog av att kolla på henne, ibland tänker jag ; var hon verkligen sådär snygg. Ja tydligen, så vill jag kolla igen och igen, så smälter man när man får ett leende. 
    Så fort jag kommer in i rummet så ser jag henne direkt och blir svag, och som att bara hon existerar, minns inte ens vilka andra som befunnit sig där när jag går ut därifrån. 
    I början försökte jag vara cool, men kände mig avslöjad när hon kollade på mig en gång, efter det försökte jag inte dölja det längre heller. 

    Men jag accepterar ifall hon inte skulle känna som mig, men man måste ha rätt få bli besviken en stund pga all förväntan och saker.
    Men jag tänker försöka matcha med henne, men ändå vara beredd och ha inställningen att matchar hon inte tillbaka så betyder det att hon inte har samma intresse, hur ska jag annars tolka det. Finns ingen mening gå runt hoppas längre då. 

    Tänker inte börja tänka att hon kanske inte vågar osv och att det finns massa anledningar till att hon inte vill matcha, matchar hon inte så ger jag upp och tar det som att det inte finns intresse tillbaka, som sagt tänker inte jaga om hon visar ointresse.

    Är hon intresserad så får hon matcha med mig eller så får hon ta initiativ irl. Men jag tycker jag gör vad jag kan iallafall genom att skapa en dejtingsida bara för hennes skull och likear henne där. 

    Hon vet ändå med störta sannolikhet att jag är intresserad, är hon bara lite nyfiken men inte tillräckligt för att matcha med mig så finns det inte så mycket mer jag kan göra. 


    Ja Alternativet som finns är att ta initiativ irl isåfall , men det kan hon också göra. och jag gör iallafall det jag känner att jag kan göra för att försöka ta det vidare.

    och som någon skrev att jag skulle vara någon incel för att jag inte vågar ta kontakt med henne. 
    Så är det absolut inte.

    Självklart önskar jag att jag kunde traska fram till henne och fråga om en dejt, men det skulle också betyda att jag inte gillar henne, eftersom jag funkar så.
    Därför tänkte jag ju också att hon kanske var blyg av samma anledning, men så kanske det inte är utan hon vill bara jag ska ta initiativ ändå även fast hon vågar, eller så vill hon inte, svårt veta. Men jag tänker chansa att matcha iallafall.  

    Och vi har pratat lite, inte så mycket personligt dock, utan mest om kursen. 

Svar på tråden Ingen av oss vågar ta steget, vad göra?