• Anonym (Dennis)

    Göra faderskapstest utan mammas tillåtelse?

    Hej. Nu siter jag här och funderar på om jag ska nyttja mina faderskapstest jag köpte för ett par månader sen. 

    Jag och min sambo har 2 st barn, 2 år och den andre är 1 år.

    Hon har varit otrogen nu andra gången i vårat förhållande. Vad jag vet. Inte bara otrogen utan haft en affär med våra kollega, första gången dom var med varann höll dom på i 8 månader innan jag fick veta nånting om det. (hade mina misstankar)

    I början på denna vecka fick jag veta igen att hon och han har haft en affär igen. Dom har hållit på och skrivit med varann sen i november men dom säger att dom började träffas i mars nån gång. 
    Kan jag bara beställa faderskapstest från nätet och ta dna prover å skicka tillbaka utan mammas tillåtelse? Har läst något om att typ nån juridik kan hjälpa mig med en underskrift? Jag tror inte barnen är någon annans än mina. Men tankarna går ibland. Jag vill hellre göra ett nu när dom är så små än att något skulle komma fram om 10 år eller så OM det nu skulle vara någons annans. Har någon gjort något sånt? Jag vill göra de utan att sambon får veta annars kommer hon lyckas prata bort de där.

  • Svar på tråden Göra faderskapstest utan mammas tillåtelse?
  • Anonym (Huh?)

    Jag fattar inte? Varför skulle du behöva mammans tillåtelse? Sen att hela ert förhållande verkar vara ute på hal is, och att det inte precis blir bättre av ytterligare smussel och misstankar och skit, ja, det är ju en annan sak.

  • Cereal Killer

    Beklagar att du hamnar i den här sitsen. Försök tänka igenom de olika scenarierna. Risken du tar är ju att du får veta att barnen inte är dina och att det radikalt förändrar din relation till barnen. För vissa kan det säkert kännas bättre att inte veta, men det är ju individuellt. Det viktiga är att du tänker igenom det ordentligt innan. 


    Ja, du kan absolut skicka in tester utan mammans vetskap om du gör det privat. 

  • Anonym (Dennis)

    Okej tack för era svar. 
    Problemet är att de står att jag behöver en juridisk underskrift dom jag förstått de

  • Tukt

    Jag vet inte vad du beställt hem. Men det finns ju test man kan köpa, och där torde det inte behövas en mammas underskrift.
    Den är såklart då inte juridiskt bindande. Så tänker du kan ta det där testet och se. Blir det positivt kan du gå till sjukhus för att göra ett officiellt via Rättsmedicinalverket. Får du positivt på det första, kan mamman omöjligen neka, men om så tar du hjälp av Familjerätten.

  • Anonym (Huh?)
    Anonym (White Trash) skrev 2024-05-12 16:38:44 följande:

    Haghahaha jävla WT


    Tja... takes one to know one 😉
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Dennis) skrev 2024-05-12 16:03:34 följande:

    Okej tack för era svar. 
    Problemet är att de står att jag behöver en juridisk underskrift dom jag förstått de


    Beställ 3st test på myheritage. Ett på dig och ett var sitt på ungarna. Skicka in. Du behöver ingen underskrift. Du är målsman.

    Vänta några veckor så får du svar. Bättre att veta nu än att få reda på sedan.
Svar på tråden Göra faderskapstest utan mammas tillåtelse?