• Anonym (Otrogen)

    Otrohet långvarig och upprepande

    Hej,

    en kille som varit otrogen i varenda förhållande sen han var liten. Börjar träffa två tjejer samtidigt där han till slut väljer en av dem.. därefter otrogen med olika personer titt som tätt. Fortsätter träffa den första tjejen tills hon inte vill träffa honom mer.. Skaffar barn och hus med den andra tjejen men fortsätter vara otrogen de separerar vid ett tillfälle men blir sedan tillsammans igen.. fortsätter vars otrogen och blir mer på ett öppet sätt som att bli medel på dejtingsajter lördagkvällar.:
    jag förstår det inte dels hur man kan vara otrogen på det sättet? Men sen förstår jag inte tjejen som stannar genom allt detta? Kan det vara som så att man inte vill se att partnern är otrogen? Eller accepterar hon det bara? Kan man acceptera att ens partner ör otrogen gör folk så i långa förhållanden?

  • Svar på tråden Otrohet långvarig och upprepande
  • Anonym (Fröken Zoom)

    Alltså det har ju vissa kvinnor fått acceptera i alla tider, när det var svårt eller rentav olagligt att begära skilsmässa. Vad skulle de göra när de hade noll inkomst, noll utbildning och inget yrke?

    Och att vara skild var att tappa all status och hennes barn kunde det gå helt åt helvete med, även om det gick att skilja sig.

    Sov du på alla samhälle/historielektioner eller hur kan man inte veta detta?

  • Anonym (Malin)

    Hon accepterar det, av någon anledning. Det är inte helt ovanligt med såna förhållanden, i synnerhet om mannen är rik eller mäktig.
    Hon kan vara kär på en beroendenivå, hon vill ha pengarna och statusen att ha en inflytelserik man, hon är rädd att bli ensam, hon är glad att slippa sex, de har ett öppet förhållande. 
    Det kan finnas många skäl.

  • Anonym (Otrogen)

    Jo det är inte ett öppet förhållande och därför så konstigt stt man liksom är aktiv i dejtingsajter på helger.. sånt kommer ju ändå fram och jag skulle tycka det var jätte jobbigt om

    är det vanligare än man tror? Att det är så i många förhållanden tror ni?

  • Anonym (Otrogen)
    Anonym (Fröken Zoom) skrev 2024-05-10 22:08:02 följande:

    Alltså det har ju vissa kvinnor fått acceptera i alla tider, när det var svårt eller rentav olagligt att begära skilsmässa. Vad skulle de göra när de hade noll inkomst, noll utbildning och inget yrke?

    Och att vara skild var att tappa all status och hennes barn kunde det gå helt åt helvete med, även om det gick att skilja sig.

    Sov du på alla samhälle/historielektioner eller hur kan man inte veta detta?


    Jo men nu är det ju lätt att skilja sig och försörja sig själv som kvinna
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Otrogen) skrev 2024-05-12 19:07:59 följande:

    Jo det är inte ett öppet förhållande och därför så konstigt stt man liksom är aktiv i dejtingsajter på helger.. sånt kommer ju ändå fram och jag skulle tycka det var jätte jobbigt om

    är det vanligare än man tror? Att det är så i många förhållanden tror ni?


    Det beror på vad du ser som vanligt eller ej.

    Många förhållanden vill jag inte säga men otrohet är inte den dealbreaker man får intryck av när man läser trådarna här. Fast tyst godkännande av otrohet är inget den utsatte parten talar om.
    Eftertraktade män kan ofta komma undan då kvinnor inte vill välja bort honom. Sen har vi gruppen där ena parten är tämligen ointresserad av sex och ger ett tyst medgivande så länge de slipper veta och se något.
    Ekonomiska faktorer är mindre viktiga då kvinnor oftast kan försörja sig själva. Men det förekommer förstås då lyxliv lockar.
Svar på tråden Otrohet långvarig och upprepande