• Anonym (incelkillen)

    Ni föräldrar med barn som är incels?

    Hej. Hur känner ni föräldrar som har en sån som är en så kallad incel? Alltså lever i celibat och alltid har gjort det.

    När jag var i ca 20-års åldern så hörde jag mina föräldrar prata om mig i köket om att jag aldrig hade haft en dejt eller flickvän och min mamma frågade pappa om "han någonsin" kommer träffa någon när det gått såhär långt tid.

    Idag är jag nästan 20 år äldre än detta och jag har fortfarande aldrig haft en flickvän eller något aktivt sexliv. Jag har aldrig pratat med mina föräldrar om detta men dom har ju frågat ibland när dom ska få barnbarn, vilket såklart jag aldrig kommer att kunna ge dom då tjejer inte attraheras av mig.

    Och ja jag är olycklig över detta men jag har förlikat mig vid det och kan hantera det. Hur känner ni föräldrar om ni hade haft ett barn i denna situation?

  • Svar på tråden Ni föräldrar med barn som är incels?
  • Anonym (Mamma)

    Har verkligen ingen aning om mina vuxna barns sexliv

  • Anonym (Gurk)

    Hade en kollega som hade en incelkille hemmaboende han var väl i trettioårsåldern. Spelade bara tv-spel. Kollegan var inte glad över det. Något annat kan man väl inte förvänta sig heller.

  • Anonym (Mia)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-05-12 21:23:38 följande:

    Har verkligen ingen aning om mina vuxna barns sexliv


    Så du vet inte huruvida dina barn bara sitter hemma eller om de är sociala och umgås osv?
  • Anonym (HmJ)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-05-12 21:23:38 följande:

    Har verkligen ingen aning om mina vuxna barns sexliv


    Det är nog vanligast att det är så.
  • Anonym (Tvillingmorsan)

    Det klart att man inte har koll på sina vuxna barns sexliv, men man lär ju få veta om de har stadigvarande partner samt om man får barnbarn. Så vida man har kontakt med sina barn vill säga. Vilket väl de flesta har, men inte alla.

    Jag vill att mina barn ska bli lyckliga. Det är det viktigaste. Jag vill gärna ha barnbarn i framtiden, men vet att det inte finns några garantier. En del kan inte få barn (även om de har partner), andra vill inte ha barn. Det finns många orsaker till att det blir som det blir.

    TS, dina föräldrar borde bekymra sig mindre om barnbarn och mer om att du inte är lycklig. Har du vänner? Är det bara kvinnor som har varit svårt för dig?

  • Anonym (N)

    Man vet förstås inget om deras sexliv men man vet ofta om de har en flickvän eller singlar. Har de aldrig haft en flickvän kanske de oroar sig för att det aldrig blir några barnbarn.

  • Anonym (incelkillen)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-05-12 22:17:14 följande:

    TS, dina föräldrar borde bekymra sig mindre om barnbarn och mer om att du inte är lycklig. Har du vänner? Är det bara kvinnor som har varit svårt för dig?


    Jag har alltid haft svårt för relationer. Men ja jag har någon enstaka vän.
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (incelkillen) skrev 2024-05-13 19:25:40 följande:
    Jag har alltid haft svårt för relationer. Men ja jag har någon enstaka vän.
    Vad beror det på att du har haft svårt för relationer? Blyghet? Andra sociala svårigheter? Otur?

    Vad tycker du om att göra, vad har du för intressen? Många lär känna folk den vägen.
  • Anonym (incelkillen)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-05-13 19:57:56 följande:
    Vad beror det på att du har haft svårt för relationer? Blyghet? Andra sociala svårigheter? Otur?

    Vad tycker du om att göra, vad har du för intressen? Många lär känna folk den vägen.
    I ung ålder blyghet. Annars är jag nog mindre intresserad av andra människor överlag. Men jag tycker ändå om att träffa folk i måttlig omfattning.

    Sedan har man blivit till åren där det är ännu svårare ju äldre man blir. Har många intressen som resa, sport och annat.
  • Anonym (Gurk)
    Anonym (incelkillen) skrev 2024-05-13 20:34:14 följande:
    I ung ålder blyghet. Annars är jag nog mindre intresserad av andra människor överlag. Men jag tycker ändå om att träffa folk i måttlig omfattning.

    Sedan har man blivit till åren där det är ännu svårare ju äldre man blir. Har många intressen som resa, sport och annat.
    Är du måttligt intresserad av att träffa andra så är det en fullt naturlig konsekvens att flickvän uteblir. Försök gör det som gör dig lycklig. Tror att dina föräldrar förväxlar din lycka med att ha en partner. Kanske försäkra dom att du är lycklig isf.
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (incelkillen) skrev 2024-05-13 20:34:14 följande:
    I ung ålder blyghet. Annars är jag nog mindre intresserad av andra människor överlag. Men jag tycker ändå om att träffa folk i måttlig omfattning.

    Sedan har man blivit till åren där det är ännu svårare ju äldre man blir. Har många intressen som resa, sport och annat.
    Om man ska lära känna andra måste man vara intresserad av andra människor. Det gäller både vänner och eventuell partner. Däremot måste man inte vara supersocial. Det handlar mer om att hitta rätt miljö, hitta likasinnade. Och det är aldrig för sent, även om det kanske kan kännas så när åren går.

    Men bara du kan avgöra om du vill förändra något. Inte för dina föräldrars skull, utan för din egen.
  • Anonym (Ellen)

    Att tjejer inte attraheras av dig?. Det kan ju inte va så att ingen vill ha dig. Jag tror det finns någon för alla så snälla stäng inte den dörren. Gör det bästa utan det du har dvs ta hand om dig, sikt efter en tjej på din nivå om du förstår vad jag menar. Det finns!! 

  • Anonym (incelkillen)
    Anonym (Ellen) skrev 2024-05-14 22:40:10 följande:

    Att tjejer inte attraheras av dig?. Det kan ju inte va så att ingen vill ha dig. Jag tror det finns någon för alla så snälla stäng inte den dörren. Gör det bästa utan det du har dvs ta hand om dig, sikt efter en tjej på din nivå om du förstår vad jag menar. Det finns!! 


    Jag försöker intala mig om att det finns men det känns så jävla tufft när ingen har varit intresserad av mig de senaste 14 åren. Hade faktiskt en tjej på den tiden och hon var yngre än mig och hennes föräldrar accepterade inte det så det rann ut i sanden. Sedan dess har det varit dött.

    Så jävla svårt att träffa någon ju äldre man blir.
Svar på tråden Ni föräldrar med barn som är incels?