• salladen540

    Sex under husvagnssemester

    Vad säger ni om det? Förra sommaren var vi på husvagnssemester på Öland och detta blev till ett enormt problem, främst med barnen. 


     


    Natt 1. Började lite försiktigt men nu vet hur det är när man kommer igång, jag försökte hålla mig tyst, vi försökte hålla oss lugna, ett av barnen vaknade och började gråta


     


    Natt 2. Vi försökte hålla oss ännu lugnare men båda barnen vaknade, mitt i allt. 


     


    Natt 3. Vi går utanför och jag står mot husvagnsväggen, tänkte att det inte skulle höras eller kännas, barnen vaknar av gungandet som de säger, och blir ledsna för vi är inte i vår i säng 


     


    Natt 4. Ena barnet sover hos en vän i husvagnen bredvid, jag sitter gränsle och rider och vi erkänner att det gick för vilt till, husvagnen skakar och barnet vaknar att av huvudet hade dunkats i väggen, denna gången såg barnet inte det utan jag gick upp och sa att jag råkade snubbla och tröstade


     


    Natt 5. Total katastrof, vi skickar båda barnen till stranden och tänker vi har fritt, men BÅDA två kommer in när jag står med rumpan i vädret vid diskbänken och min man bakom mig, båda barnen stormar ut gråtandes, det tar hela dagen att trösta och vi beställer pizza och glass 


     


    Natt 6. Denna gången går vi till den delade toaletten på kvällen, allt gick bra men i sista minut bankar det på dörren, en arg tant ber oss gå, så pinsamt 


     


    Nu vill vi göra en likadan semester igen för utöver detta var det trevligt, men hur löser vi sexdelen?

  • Svar på tråden Sex under husvagnssemester
  • Anonym (JM)
    Ascendere skrev 2024-05-15 08:50:33 följande:
    Oj, det eskalerade snabbt... 
    Ett exempel eftersom Man i norr skrev att det är ok att ha sex i samma rum som vakna större barn eftersom det har varit så förr i tiden. Finns många fler exempel på saker som har gjorts för några hundra år sen som absolut inte är ok, det tror jag de flesta kan hålla med om? :)
  • Anonym (JM)
    Man i norr skrev 2024-05-15 06:45:06 följande:

    Har inte prstat om helt öppet.
    Det är klart man väntar till barnen sover och sedan gör det tyst under täcket och avbryter om man märker att någon vaknar. 
    Hur tror du människorna gjorde förr? Bara för några generationer sedan fanns inte lyxen i Sverige att barnen skulle ha egna rum och så är det fortfarande på många, många ställen i världen. Där det dessutom kryllar av barn , precis som det gj förr i Sverige.
    Tror du dessa människor skaffade barnvakt för att få lite kvalitetstid?😇


    Du jämför med ställen där folk känner att de måste ha många barn för att annars finns det ingen som kan ta hand om dom när de blir äldre och för att de flesta barnen dör av svält eller sjukdomar innan de hinner bli vuxna .. ungefär som det var förr i tiden också. Ja men det låter ju väldigt rimligt att jämföra det med en vanlig Svensson-familj på husvagnssemester. 


    Mindre barn är en sak, sover fortfarande i samma säng som min 2-åring ,de förstår inte men att ha sex i samma rum som en tonåring eller typ 11-12-åring är inget jag skulle gjort. Om du brukar göra det hoppas jag dina barn berättar för nån som kan göra en orosanmälan. Bor du i en liten etta med massa barn i olika åldrar kanske det ändå är läge för det.. 

    Och om TS är på riktigt kunde dom ju inte ha sex tyst så att barnen inte vaknar så då får man låta bli. Det är en sak att bo så permanent men under några dagar kan man låta bli att ha sex om man inte kan göra det utan att traumatisera barnen. 


    Beror på hur djupt barnen sover också men du skriver att det är självklart för större barn att höra eller se sina föräldrar ha sex i samma rum.. Nej det är INTE självklart , fråga soc så får du se. 

  • KimLinnefeldt

    Klart att man vill ha mycket sex på semestern, det är ju då man är lugn och brun och fin och har tid för varandra. Måste gå att lösa praktiskt. Finns det ingen mormor?

  • Anonym (gammal kärring)
    Anonym (JM) skrev 2024-05-15 09:23:47 följande:
    Ett exempel eftersom Man i norr skrev att det är ok att ha sex i samma rum som vakna större barn eftersom det har varit så förr i tiden. Finns många fler exempel på saker som har gjorts för några hundra år sen som absolut inte är ok, det tror jag de flesta kan hålla med om? :)
    Lika gärna kan man säga att det är okej ge ungarna en hutt så de somnar eller lite valeriana, det gjorde de också förr i tiden...
  • Anonym (JM)
    KimLinnefeldt skrev 2024-05-15 19:37:50 följande:

    Klart att man vill ha mycket sex på semestern, det är ju då man är lugn och brun och fin och har tid för varandra. Måste gå att lösa praktiskt. Finns det ingen mormor?


    Fast man har ju inte så mycket tid för varandra när man reser med barn. Om det inte är stora barn som mest klarar sig själva och man sover i olika rum. Annars får man helt enkelt åka på semester utan barnen och lämna dom med nån släkting så kan man ha hur mycket sex man vill.. om det är det man vill alltså. 


    När man har småbarn har man ofta inte supermycket tid för varandra överhuvudtaget, semester eller inte, det är så det är. 

  • Anonym (HmJ)
    Anonym (JM) skrev 2024-05-15 01:23:07 följande:
    Hoppas du inte har barn .. Det är förresten mycket som har hänt under människors historia som inte är ok. Ska vi bränna häxor på bål också? 

    ?För de större var det självklart?. Du tycker alltså att vuxna helt öppet ska ha sex i samma rum som sina barn även om de inte sover ? För att det är ?självklart? för barnen som är så stora så de fattar. Hoppas Dumpen får tag på dig ..
    Håller med
  • Anonym (JM)
    Anonym (gammal kärring) skrev 2024-05-15 20:38:21 följande:
    Lika gärna kan man säga att det är okej ge ungarna en hutt så de somnar eller lite valeriana, det gjorde de också förr i tiden...
    Ja precis .. det var mycket man gjorde förr i tiden som inte är ok nu. Speciellt mot barn. Kan komma på många exempel .. som att föräldrar och lärare fick slå barn. Att man gjorde något förr i tiden är inget argument för att man ska fortsätta göra det. 
  • KimLinnefeldt
    Anonym (JM) skrev 2024-05-15 22:22:15 följande:

    Fast man har ju inte så mycket tid för varandra när man reser med barn. Om det inte är stora barn som mest klarar sig själva och man sover i olika rum. Annars får man helt enkelt åka på semester utan barnen och lämna dom med nån släkting så kan man ha hur mycket sex man vill.. om det är det man vill alltså. 


    När man har småbarn har man ofta inte supermycket tid för varandra överhuvudtaget, semester eller inte, det är så det är. 


    Det är inte lika enkelt som innan man fick barn. Men om man tycker att sexlivet är skönt och viktigt så finns det många sätt att ordna det. Man kan inte bara skylla på att man har småbarn. Är sex viktigt kan man göra det på natten, skaffa barnvakt, vara diskret, turas om med andra att passa varandras barn mm.

    Risken är annars att sexlivet stannar av och att den ena partnern (oftast mannen?) blir alltmer frustrerad och missnöjd. Det tär på kärleken.
  • Tecum
    Anonym (JM) skrev 2024-05-15 22:22:15 följande:

    Fast man har ju inte så mycket tid för varandra när man reser med barn. Om det inte är stora barn som mest klarar sig själva och man sover i olika rum. Annars får man helt enkelt åka på semester utan barnen och lämna dom med nån släkting så kan man ha hur mycket sex man vill.. om det är det man vill alltså. 


    När man har småbarn har man ofta inte supermycket tid för varandra överhuvudtaget, semester eller inte, det är så det är. 


    Låter som att du använder barnen som en förevändning att inte ha sex. Om man vill och är tyst går det alltid. Och om de är riktigt små är det ännu lättare för då sover de mycket.
  • Anonym (JM)
    KimLinnefeldt skrev 2024-05-16 16:32:29 följande:
    Det är inte lika enkelt som innan man fick barn. Men om man tycker att sexlivet är skönt och viktigt så finns det många sätt att ordna det. Man kan inte bara skylla på att man har småbarn. Är sex viktigt kan man göra det på natten, skaffa barnvakt, vara diskret, turas om med andra att passa varandras barn mm.

    Risken är annars att sexlivet stannar av och att den ena partnern (oftast mannen?) blir alltmer frustrerad och missnöjd. Det tär på kärleken.

    Ja såklart kan man ha sex när man har barn men man kanske kan vara utan några dagar när man är på semester OM man inte kan göra det utan att väcka och traumatisera barnen vilket TS (om han inte trollar) uppenbarligen inte kan göra. Nu menar jag inte att barnen blir traumatiserade om de råkar höra nån gång eller råkar komma in men om allt de behöver vara med om allt som TS beskriver så ja då blir de antagligen traumatiserade. 

    Min 8-åring sover alltid jättedjupt så det är inte ett problem som tur är och minsta barnet är för liten för att förstå om han skulle vakna. Och nej man måste inte skaffa barnvakt för att ha sex men vill man garanterat ha tid att ha massa sex när man åker på semester är det bättre att åka utan barn. 

  • Anonym (JM)
    Tecum skrev 2024-05-16 20:25:29 följande:
    Låter som att du använder barnen som en förevändning att inte ha sex. Om man vill och är tyst går det alltid. Och om de är riktigt små är det ännu lättare för då sover de mycket.
    Ja då , mitt lite äldre barn sover dessutom väldigt djupt..och jag har inga problem att vara tyst när det behövs. 

    Men TS kan ju uppenbarligen inte göra det tyst så då får man låta bli de dagarna man är på semester , svårare än så är det inte. Det ska inte vara så att man måste det till varje pris även om det går ut över barnen . Normala människor brukar kunna sköta det utan att sånt som TS skriver om behöver hända.. Det är normalt att ha sex men jag hoppas för dina barns skull att du inte tycker det som TS beskriver är normalt och nått barn ska behöva vara med om .. 
  • Tecum
    Anonym (JM) skrev 2024-05-16 20:47:25 följande:
    Ja då , mitt lite äldre barn sover dessutom väldigt djupt..och jag har inga problem att vara tyst när det behövs. 

    Men TS kan ju uppenbarligen inte göra det tyst så då får man låta bli de dagarna man är på semester , svårare än så är det inte. Det ska inte vara så att man måste det till varje pris även om det går ut över barnen . Normala människor brukar kunna sköta det utan att sånt som TS skriver om behöver hända.. Det är normalt att ha sex men jag hoppas för dina barns skull att du inte tycker det som TS beskriver är normalt och nått barn ska behöva vara med om .. 
    Men det är väl ingen som tror på trådstarten? Den låter konstruerad och TS har mycket riktigt försvunnit spårlöst...

    Jag tänker mer allmänt, det skylls ofta på barnen och att det "är så för alla" när sexlivet sjunker till bottennivåer. Men det är inte så för alla och det går alltid att ha sex om man vill, planerar och är tyst.
  • Anonym (Gung i antennen...)
    Tecum skrev 2024-05-16 20:58:26 följande:
    Men det är väl ingen som tror på trådstarten? Den låter konstruerad och TS har mycket riktigt försvunnit spårlöst...

    Jag tänker mer allmänt, det skylls ofta på barnen och att det "är så för alla" när sexlivet sjunker till bottennivåer. Men det är inte så för alla och det går alltid att ha sex om man vill, planerar och är tyst.
    Ok att en husvagn är rätt liten men .... ska man yla och stöna eller är en "skrikare" så lär det ju bli svårt även hemma?
    Haha, minns när jag fick en avsugning och lät väl ... lite mycket.
    Junior ropade från andra sidan huset.
    -Pappa, mår du bra?
    Svarade något om att jag fick ryggmassage och att det träffat heeeelt rätt, haha
  • Giftman82

    Bakom dansbanan,sedan är det faktiskt så att de flesta campingar har nuförtiden en hemlig inofficiell "mötesplats" där mycket spännande händer 

Svar på tråden Sex under husvagnssemester