Add Comment Register

En torsdag på Rhodos. Dag 5

torsdag 17 augusti 2017 kl 22:18 | Vardag

I morse gick vi ner till stranden och badade efter frukost och sen till den hederliga grod poolen haha! Det kom en familj samma dag som oss med ett barn i Tindras ålder och ett barn i Floras ålder. Dom gillar också grod poolen bäst så deras dotter och Tindra leker varje dag som galningar! Så mycket att vi föräldrar nu också börjar hänga haha. Så i kväll har vi hängt hela dagen och kvällen fram till nyss. Druckit drinkar och kolla på barn disco och kvälls showen och haft super trevligt. Och barnen bara leker och leker. Florsson taggar för bad!Lunch paus! En salig blandning som vanligt.. På eftermiddagen var det hinder barna med Lollo och bernie. Och så va de disco i grod poolen med 4 disco brudar som dansa och sjöng och poolen var propp full med ungar och vuxna, helt plötsligt flög alla människor ur alla pooler i just det poolområdet. Nån hade kräkts i poolen så discot fortsatte på gräsmattan och sen fick vi packa ihop och byta poolområde. Mellis med frukt och toast och Slush! Igår gick vi en madrass av ett par som skulle pla hem. Den har det lekts friskt med idag kan ha säga. Och Milla lyckades meja ner en pappa som stod med T-shirt rakt mer i poolen när hon skulle i med madrassen. Fy va roligt haha! Pina colada! Nu har jag nog snaart provat alla drinkar i baren som ingår i all inclusive. Gillar alla utom 1 än så länge. Bra där ;)

Kallithea dag 3 och 4.

onsdag 16 augusti 2017 kl 21:54 | Vardag

Två härliga dagar till har gått. Onyttiga frukostar delux till kids medans ja själv knappt kan äta frukost. Jag är verkligen ingen frukost människa och äter sällan frukost hemma. Med resten av familjen äter friskt haha. Det här har blivit våran favorit pool så klart va de poolen längst bort från Vårat rum men det gör inget. Bra barn pool där till Flora och man ser lika bra till rutch kanorna. 5 barn i olika åldrar är gärna inte i samma pool och ja vill gärna ha uppsikt över dom alla. Här ser vi barnen perfekt vilken pool som än är i. Det andra pool området har vi oxå hängt i men där blev det lätt kaos med Florsson. Mycket trappor där till pooler hit och dit och det älskar hon haha. Vi bara äter och äter känns det som haha! Glass, Slush, varma mackor, sallader, frukt OCH frukost lunch och middag.I går kväll var runt och kikade lite utan för hotellet. Dock inte mycket att se. Bara en stor väg typ haha! Så slutade med att vi hamnade på mini tivolit igen.. sen blev alla barn akut bajsnödiga samtidigt så vi fick springa till rummet haha! När dom 3 små somnat gick C och Charlie till baren å hämta massa go dricka. Sen satt vi ute i soffan på terrassen och myste kvällen lång. Älskar utsikten!!! Idag körde vi pool bad 10-16.30 sen strand häng och havsbad och snorkling till 18! Dusch mat och sen direkt godnatt för dom tre små. Helt slut va dom! Och inte så konstigt är väl de :) Ännu ett ställe med så fin utsikt! Synd inte alla barn ville vara med bara.. ;)

Nu ska vi mysa och spela kort med dom två stora!

Rhodos Kalliteha beach dag 1 och 2

tisdag 15 augusti 2017 kl 00:07 | Vardag

Äntligen är vi på plats! Som vi längtat sen typ.. hmm måste varit i oktober vi bokade resan hit. 10 månaders väntan då alltså haha! Men värt! Heeeelt fantastiskt hotell! Och flygresan gick över förväntan, alla barn var som ljus hela vägen och VAKNA hela vägen utom Florsson som blev lite irriterad och över trött men denna gång var jag väl förberedd och hade allt möjligt ned packat i handbagaget som olika ätbara saker, pennor, ritblock och mobilen laddad med spel. Och det var ju förresten inte bara vårat barn som grina på planet så ;) Har ju varit med om en kaos flygning en gång för tre år sedan som ni vet. Fy fan, tindra skrek hela vägen nästan! Taggad familj på Arlanda kl 06! På planet. Kids bytte platser lite titt som tätt så alla fick sitta och titta ut genom fönstret :) Bokade till ett välkomms paket. Mys! Vårat sovrum. Allt är så vitt och ljust och fräscht. Love IT! Vi bokade en tre rums family nånting med stor terrass. Typ den enda vi fick plats i med 5 barn. Verkligen super stor och härlig terass mes dusch och solstolar. Stort matbord med 7 platser och en härlig soffa och två sitt puffar under tak. Livs njutarna. Otroligt vackert här!Alla va sååå trötta efter resan hit. Florsson somnade i låne vagnen och sov över middagen. Charlie somnade sittandes mitt vid matbordet i resturangen haha! Go hjärta!Super bra frukost och lunch och middag. Slush och glass, läsk, öl och drinkar, allt är jätte gott och jätte bra! Den enda nackdelen är att man för ett kort som ska visas vid beställning. I Turkiet fick alla ett armband sol betyde all inclusive. De va lite smidigare faktiskt. Men de e ju en bagatell. Hittade nå slags mini tivoli utanför, Florsson in heaven kan man säga haha! Idag körde vi all in på pool häng! Svårt å välja pool bara. 2 stora poolområden attlja på. Vi provade alla pooler idag och havet ;)Livets liv.

Natti från Grekland!

Stadsfest och Grekland!

lördag 12 augusti 2017 kl 22:49 | Vardag

Här i stan är det stadsfest. Lite mysigt de tycker jag å barnen tycker de e roligt! C typ hatar det haha men följer alltid med för våran skull fast han muttrar och har sig.

I går kväll samlades vi ett gäng härliga tjejer hemma hos bästa Susanne för bubbel och plock. Sen åkte vi ner på stadsfesten, sladda väl mest bara igenom egentligen och sen hängde vi Grillo. Super trevlig kväll!

Och idag åkte vi ner en sväng hela familjen på stadsfesten. Åt lunch där och kidsen fick åka lite karusell. Langos är givet för min del på sånna här ställen, mumsiiii!

Sen har vi handlat det sista inför resan. Och packat det sista. I natt ringer kl 02.30 sen säger vi hörs hej Sverige och ruttna sommar och hej soliga Grekland! Åh va vi längtar och barnen är spända och nervösa och har svårt att sova hihi! Så nästa gång hörs vi från Rhodos :)

Mys lördag!

söndag 6 augusti 2017 kl 22:59 | Vardag

Åh vilket härlig sommar väder Sverige bjuder på, eller inte. De bara regnar och regnar och blåser och kallt är det. Tur vi åker mot varmare land på söndag!

I går va jag och C hembjuden till Linda och Roysan på trerätters middag! Farmor och farfar kom hem och va med barnen. Lycka! <3

Det bjöds på blått bubbel när vi kom.
Förrätt var kronärtskocks soppa eller hur de nu stavas med Parma skinka. Har aldrig smakat det förut och det var ju gudomligt gott! Mummsiiii! Och sen fick vi typ det godaste köttet jag nånsin ätit och krämig potatisgratäng till det. Ännu mera mummsii! Och pricken över i:et, marängsvish (vet inte hur de stavas heller haha) med hemma gjort choklad sås. Va bara det jag han fota. Galet god meny från början till slut :) Och kvällen fortsatte i blott tema hihi!

Fick perfektaste grill vädret haha! Vi spelade kort, lyssna på musik och bada i bubbelpoolen och skratta hela kvällen! Fantastiskt rolig kväll. Måste göras om inom snar framtid. Vänner vänner va gjorde vi utan alla våra underbara vänner <3

Här jobbas det för fullt för min del. Men på söndag går jag på föräldrarledighet i 2 veckor. En vecka tillbringar vi på Grekland och en vecka inskolning med både Milla och Tindra. Ser mest fram emot Grekland nu. Vill ha sol och bad. Alltså den här sommaren har vi varit på en strand en enda gång.. sorgligt!

Nattakramar!

Mys med Charlie

tisdag 25 juli 2017 kl 22:07 | Vardag

Lite egentid med min finaste Charlie idag! Nu var det hans tur att vara själv och välja va han ville göra. Han ville gå på Pinchos och gå och handla kläder så de gjorde vi! Riktigt mysigt. Och när dom är så många som sloss om uppmärksamheten här hemma med alla syskon så är detta så otroligt uppskattar när dom får komma i väg själva och få all fokus. Åh va mätta vi blev! Rullade där i från in till stan för att köpa en keps och tröjor haha! Min fina först födde som gjorde mig till mamma för snart 11 år sedan! Älskar dej och dina 4 systrar till månen och tillbaka miljarder gånger om! Så de då ;)

Mini semestern dag 3

tisdag 25 juli 2017 kl 21:23 | Vardag

Glömt bort att skriva om dag 3. Vi sov jätte länge i söndags på hotellet. Alla sov så bra där! Skönt! Vi åt frukost och sen packade vi ihop och åkte hemåt, vi stannade i Västerås på en snabb titt och badpaus hos bästaste gamla grannarna! Madde, Micke, Alva och Isak. Tindra är lika galen som vanligt hon haha!

Och sist stannade vi i Hedesunda och hämta upp älsklings Charlie och Nova. Mitt hjärta helt igen. Och sen åkte vi hem. Och sen väntade det värsta, upp packning och tvätt haha!

Minisemestern dag 2

måndag 24 juli 2017 kl 01:58 | Vardag

Lördag morgon på hotellet. Hotellrummen var ju liksom som ett riktigt hotell. Fräsch och fint. Men det låg ju på en camping och hade camping känsla. Hemtrevligt litet rum där vi åt en enkel mer vanligt frukost. Ingen riktigt hotell frukost. Men helt okej. Mysig hem trevlig och lugn känsla. Jag gillar det! Sen lekte vi lite i deras lekrum. Stort och bra! Barnen älskade det. Sen brassade vi i väg till Parken Zoo dag två. Vi gick igenom resterande del vi inte han med på fredagen. Vi hade missat mycket! Och herregud va vart det va. Vi höll på dö av svett där ett tag hehe.. Spanade på lite olika slags djur. Det tyckte Tindra va ganska tråkigt. För lite action för hennes del haha! Tack och lov hade dom ett bad! De va då varmt så mitt i allt avbröt vi och bara badade i TVÅ timmar! Sen avslutade vi med lite karuseller och massa spelanden på hjul, fiska ankor och gud vet allt.. Pizza paus efter 7 timmar i parken! Tillbaka till hotellet, vila en stund och sen ut på campingen och leka. Försökte ta ett fint gung kort på Florsson,. Gick så där haha!Lekparken på campingen älskade dom. Lekte ute till 22 innan vi gick in och sanerade alla 3 och la oss och sov :)

Liten mini semester tripp!

lördag 22 juli 2017 kl 09:49 | Vardag

Tänk att jag känner mig så rastlös av vädret. Det har varit så kallt och inte direkt badväder. Och både barn och vuxna får ju psykbryt av att bara vara hemma. Och när Charlie och Nova inte är hemma blir jag ännu mer rastlös. Saknar dom så hjärtat värker sönder på sommaren när dom är borta en hel vecka. Tänk att 7 år har gått och jag vänjer mig fortfarande inte att vara utan dom så länge när det är ofrivilligt satt säga. Älskade ungar! I alla fall.. i onsdags eller var det torsdags? Spontan bokade vi vi ett hotell som ligger på en camping i Eskilstuna. Så man har fortfarande camping känslan och kan strosa på campingen. Faktiskt jätte mysigt! Vi åkte igår och va på Parken Zoo hela dagen. Vi har aldrig varit där. Passar små tjejerna jätte bra! Charlie och Nova skulle nog inte tycka det var roligt så det var nog tur vi passade på och åka när dom är borta. Dom ska få åka till grönalund i stället tänkte vi. Nu lite bilder från gårdagen.

Vi började med karuseller och lunch. Vi hade perfekt väder! 23 grader och sol och moln. Sen kikade vi på lite djur och åt glass innan vi åkte lite mer karuseller. Och Milla hade tur och vann choklad så de räcker ett helt år haha!

Sen åkte vi mot hotellet. Installerade oss där och lekte på campingen och greja.

Idag drar vi till parken zoo igen. Har halva parken kvar att avverka :)

Semester fortsätter…

onsdag 19 juli 2017 kl 00:32 | Vardag

Nu har den andra vuxna människan i familjen oxå semester! Halleluja :) Kan erkänna att 2,5 vecka ensam med barnen hemma har varit lite små jobbigt mellan varven, i allafall sista veckan. Märkts direkt på Tindra att stimulansen blir för liten och rutinerna inte de vanliga. Trots föräldrar utbildning och verktyg till hennes ADHD är det svårare än jag trodde. Alla dagar är man inte tillräckligt pigg för att varade sådär pedagogisk som behövs och alla dagar orkar man inte aktivera 12 timmar flera dagar i streck. Men en sak har jag lärt mig. Ett ”kanske” eller ”vi får se” kan inte ges som svar till fröken. Ja eller nej punkt slut. Annars förstörs hela hennes dag i ovisshet och undran och allt det roliga försvinner. Älskade unge alltså <3 Och Florsson är rymmar kungen nr 1, hon lär låsas in bakom bom och lås annars är hon på rymmen direkt. Hon är som Novas hamster, kommer fram och förbi i varenda vrå och överallt utan ett knyst..

Men nu njuter vi lediga dagar. Kalla dagar dock.. vart tog sommaren vägen liksom? Idag åkte jackan fram haha! Tur vi har Grekland semester att se fram emot!

I helgen var jag och finaste Susanne ut och slog klackarna i tacket med några av mina underbart härliga arbetskollegor! Vilken skratt kväll :) Ja ni ser ju på bilderna Hahaha!

Idag har vi fixat nyss pass åt mig med rätt efternamn och ny bild. Och ett pass till Florsson. Nu är vi redo för Grekland om 4 veckor! Sen tog vi en lunch på stan för att sen åka vidare till bönan för lek och glass. Mysigt.