Skaffa en egen blogg - Klicka här »     Logga in »     |     Diskutera i vårt forum     |     Hjälp med din blogg?     |     Senaste aktiviteter på minbebis.com:
Add Comment Register

Hej vänner!

Skrivet av den 26/8/16 - 15:41

Vi suger ur de sista dagarna nu på semestern och därför är jag inte så aktiv här. Det kommer att komma upp både filmer, bilder och reseutvärdering så småningom :) promise!

Idag har vi varit på stranden hela dagen och jag har blivit ganska så brun, tänk så krispig och fin jag hade varit om vi hade stannat kvar på Sardinien i en vecka till :) Nästa år kanske!

Nu ska jag gå och handla lite och sen gå hem till mamma som bjuder på mamma, svensk husmanskost är något man saknat när man har levt på pizza i en vecka!

PÖSS!

Längtar tillbaka till denna underbara strand….

14102460_10157473531045195_8955959557283152803_n

Godmorgon Sverige!

Skrivet av den 25/8/16 - 10:51

Nu är vi hemma igen och vädret är ju faktiskt över förväntan! Vi är lite trötta idag och vaknade inte förrän strax innan klockan 10, vi var inte hemma förrän 2 inatt och det är synd att säga att hemresan gick smidigt.

Vi fick vänta en stund på våra väskor och stressade som svin för att hinna med ett tåg som gick 00:26, väl nere på perrongen får vi veta att man utför spårarbete och att ersättningsbuss har satts in. Sjukt oklart var dessa bussarna skulle gå ifrån och efter en stund letande hittade vi dom. Sen skulle det visas pass, kånkas in väskor och sen inväntas folk så att bussen blev full, 00:45 var vi på väg mot Sverige. Eftersom att tåget skulle stanna på Hyllie (10 minuters taxiresa från vårt hem) trodde ju jag att bussen också skulle stanna där. Efter ett stopp på brofästet och återigen visat pass trodde jag att Hyllie bara var 5 minuter bort.

But no… Bussen brände genom hela jävla Malmö och släppte oss på Centralen. Jag tog första bästa taxi jag kunde se eftersom Movits var skitrött och självklart så fick jag en skojare som körde på taxameter trots att de flesta bolag har fast pris måndag till torsdag. Så klockan 2 inatt och 230 spänn fattigare var vi hemma.

Nu har jag börjat dra i packningen och kollat om det finns tvätttid idag, jag glömde boka en ny tid när jag hade tvättat dagen innan vi åkte, men det finns ingen ledig tid förrän på tisdag så nu känns det som att jag har grejer överallt :)

Under dagen kommer jag börja gå genom det som filmats och det kommer upp lite vloggar efterhand. Eftersom att nätet var ganska så svajjigt på hotellet valde jag att lägga det helt åt sidan eftersom det tog så mycket tid och jag bara blev frustrerad. Men ni kommer få lite filmer och även en reseutvärdering från Sardinien :)

Nu ska jag hälla i mig mitt underbart goda kaffe som jag har saknat fantastiskt mycket!

augusti

Två dagar kvar i paradiset!

Skrivet av den 22/8/16 - 22:20

En vecka går fort, för fort, och snart är det dags för oss att åka hem. Eftersom att nätet här fungerar lite si och sådär nere på stranden så har jag inte redigerat några fler filmer, det tar så lång tid at få upp klippet på Youtube så jag kan lika bra fixa med det när vi är hemma igen :)

Imorgon hade vi en båtutflykt med Delfinsafari inbokad men jag fick ett sms tidigare idag av Fritidsresor att turen var inställd ”på grund av sämre väderförhållanden till havs”… Jahapp… SJUKT trist eftersom vi hade sett fram emot det som fan! Men vad ska man göra?

Här kommer lite bilder från idag :) Sov så gott!

augusti

Vloggen från utflykten som gick sådär!

Skrivet av den 21/8/16 - 18:24

Nu ligger vloggen från i fredags ute, håll till godo!

Publicerad i Resor,Vardagsbestyr | Inga kommentarer

Krock med rådjur

Skrivet av den 21/8/16 - 17:19

Åhhh alltså nätet på detta hotellet håller sådär klass. Jag har nog snart lyckats få upp filmen från fredagens utflykt, det har bara tagit två dagar!

Igår hamnade vi i en olycka, helt sjukt. Vi bor rätt så off eftersom det är i en nationalpark, vägarna är smala och slingriga, det satt gott om skyltar med varning för vilt och plötsligt ser jag ett jävla rådjur komma springande från vänster rakt ut mot bilen, chauffören tvärnitar, kör rakt på rådjuret som reser sig och springer iväg igen. Mitt hjärta stannade nästan. Fy fan i helvete vad rädd jag blev. Chauffören var hysterisk och ringde 2-3 olika samtal där han bara skrek åt någon i telefonen, han pratade ingen engelska alls utan vi bara satt där i baksätet på en mörk väg och fattade noll.

Till slut stannade han en förbipasserande bil och bad honom köra oss sista biten till hotellet. Helt sjukt. Vi fick i alla fall skjuts den sista biten till hotellet, lite omskakade men okej.

Kändis selfie!

Skrivet av den 20/8/16 - 16:44

Här har ni det gladaste barnet på Sardinien just nu!

Godmorgon från Sardinien!

Skrivet av den 20/8/16 - 11:20

Hoppas att allt är bra med er där hemma! Vi har det helt underbart här på Sardinien! Igår var vi iväg på en liten utflykt som kanske inte riktigt uppfyllde våra förväntningar haha… Jag jobbar på att få upp gårdagens vlogg så att ni får se hur det var att åka till Stintino beach.

Idag blir det pool och strandhäng heeeeela dagen och ikväll blir det en bussresa in till Alghero. Det blir kanske lite shopping och vi ska äta middag utanför hotellet tänkte vi :)

Vloggen från igår kommer upp under dagen och den vill ni inte missa så in och kika här lite senare!

14100536_10157449764170195_992553923677654869_n

augusti

Dag 1 på Sardinien!

Skrivet av den 19/8/16 - 7:26

Jag lyckades med konststycket att få upp gårdagens film igår så håll till godo! Glöm inte att bli prenumeranter på min kanal!

Nu ska vi snart dra iväg på en heldagsutflykt till en strand, så vi hörs i eftermiddag!

Publicerad i Vardagsbestyr | 1 kommentar

augusti

Ny vlogg uppe! Häng med oss!

Skrivet av den 18/8/16 - 18:37

ÄNTLIGEN ligger gårdagens vlogg uppe på min youtubekanal! In och kika gott folk! Och glöm nu inte att prenumerera :)

Godmorgon från Sardinien!

Skrivet av den 18/8/16 - 8:55

Vi är uppe och hoppar och ska bara avsluta vår frukost innan det blir pool och strandhäng!

Movits har som vanligt norpat åt sig pannkakor och choklad på buffe’n :) Jag försöker få upp gårdagens vlogg, det går förhoppningsvis under dagen!

Hepp!

Okej….

Skrivet av den 17/8/16 - 21:25

Första kvällen, pizzabuffe’. Det var det midjemåttet det!

Hejdå Sverige!

Skrivet av den 17/8/16 - 16:56

Nästa gång vi ses är vi på Sardinien! Allt har flutit på bra förutom att våra väskor blev stoppade i säkerhetskontrollen… haha!

Mer om det i nästa vlogginlägg! Vi får se hur bra internetuppkoppling hotellet kan leverera, jag kanske inte får upp en enda vlogg! Hemska tanke! Haha :)

Nu är det fan semester! Whoho!

augusti

Dagens vlogg, ett viktigt ämne för mig!

Skrivet av den 17/8/16 - 12:10

Dagens vlogg ligger upp och ämnet jag berör idag är självmord….

Publicerad i Vardagsbestyr | 1 kommentar

Åh herre gud!

Skrivet av den 17/8/16 - 9:22

Stress, stress, stressssss! Det är dags att gå genom packningen och få ner allt det sista i väskan. Sen ska vi plocka undan, diska, slänga sopor och det viktigaste av allt, gå till biblioteket och skriva ut våra biljetter :)

Igår hittade jag en kompis i min säng som Movits tyckte var kul att utsätta sin spindelrädda mamma för…. Haha han kommer bli arvslös ;)

Dags att ta ett ryck!

14034878_10157433394960195_7939822052239368552_n

Dags att sova!

Skrivet av den 16/8/16 - 22:24

Jag har mest bara stirrat runt hela kvällen känns det som. Plockat här, plockat där, packat ner, packat upp. Jag måste gå genom allt en gång till imorgon och dessutom väga väskan, pallar inte betala tre miljoner kronor extra för att min väska är för tung.

Nu ska jag försöka komma till ro vilket är omöjligt eftersom jag alltid får resefeber DELUXE dagen innan jag ska resa, vilket egentligen är märkligt med tanke på hur ofta jag faktiskt reser. Men världen ser lite annorlunda ut just nu jämfört med för några år sedan och det är många tankar och scenarion som snurrar i skallen inför en resa. Bara tanken på en fullpackad flygplats får mig att vilja gråta.

Nu är det i alla fall natti natti för min del som gäller!

Sov så gott!

Jag har packat det viktigaste i alla fall……..