Välkomna hit! Hanna heter jag, är 29 år gammal, gift med mitt livs kärlek Emil och tillsammans har vi våra döttrar Agnes, född i april 2013 och Vera född i februari 2016. I denna blogg får ni hänga med i vår vardag, läsa tankar om mammalivet, vår husrenovering och mina kreativa projekt. Häng med!

Add Comment Register

Vår resa

Blev inte så mycket kreativitet här hemma ikväll. Känner att jag inte riktigt orkar. Huvudet gör ont, näsan är täppt och halsen river. Riktigt drygt! Istället tänkte jag berätta lite om vår resa.

Vi åkte från Kastrup så vi började med att ta tåget från triangeln till kastrup. Incheckning och allt där till gick bra och planet lyfte vid 13.30. Efter en halvtimme i luften satte kaoset igång, haha! Agnes startade världens skrikfest. Fint sisådär en 10.000 meter upp i luften. Jag tror att det hela grundade sig i att hon var väldigt trött och inte är van vid att somna sittande i famnen. I över 20 minuter skrek hon som en galning. Snacka om att man blev svettig. Mest stressande var ju människorna runt omkring. Det kändes som att alla tänkte; ”få tyst på ungen”, men ingen sa något som tur var. Till slut fick jag gå bak i utrymmet där flygvärdinnorna höll till och till slut lugnade hon sig och somnade. PUH! Det var en väldigt lång resedag. Vi gick hemifrån lite innan halv tio och var framme på hotellet vid åtta (svensk tid). Förutom den lilla ”incidenten” på planet så gick det väldigt bra.

Vår vecka var verkligen jättebra. Det var så skönt att komma hemifrån, vi bodde bra och bäst av allt var att bara få vara tillsammans. Inte heller att förglömma lyckan i Agnes ögon när hon fick bada. Hon verkligen älskade det. Så himla härligt att se. Vårt lilla badmonster.

Det var bara två saker som var lite småtrist. Nummer 1, vädret. Tyvärr var det inte mycket sol vi fick, men så här i efterhand var det nog ganska bra för Agnes skull. Några förmiddagar var det bra väder och då passade vi på att sola så gott det gick. Mest när Agnes sov sin förmiddagslur, för när lillan var vaken blev det inte så mycket solande som ni säkert förstår. Nummer 2, agnes tand. Agnes andra tand valde att titta upp precis i samband med resan vilket innebar att de första tre, fyra dagarna var upp och ner. Pip, gnäll och katastrofala nätter. Men under andra delen av veckan blev det mycket bättre och vår glada tjej var tillbaks.

Förutom bad och bus vid poolen åkte vi till stranden en dag, promenerade lite i parken, åt gott, lekte på lekplatser, spelade kort och lite annat smått och gott. En underbar vecka tillsammans med mina två älsklingar helt enkelt.

Resan hem gick sååå bra. Vi flög reguljärt och hade turen att planet på vägen hem inte var fullsatt. Detta innebar att vi fick ett helt tre-säte för oss själva så när det var dags för Agnes att sova kunde hon ligga på sätet mellan oss och sussa. Snacka om flyt.

Nu till det viktigaste av allt – BILDERNA! Här kommer en bildbomb utan dess like.. Enjoy!

IMG_0805 IMG_0837 IMG_0836 IMG_0858 IMG_0863 IMG_0865 IMG_0869 IMG_1044 IMG_0943 IMG_0956 IMG_0960 IMG_1252 IMG_1251 IMG_1247 IMG_0883 IMG_0880 IMG_0922 IMG_0978 IMG_0977 IMG_0981 IMG_0984 IMG_0986 IMG_1008 IMG_0993 IMG_1014 IMG_1232 IMG_1224 IMG_1164 IMG_1191 IMG_1141 IMG_1135 IMG_1054 IMG_1056 IMG_1108 IMG_1086 IMG_1064 IMG_1281 IMG_1283 IMG_1286 IMG_1290

5 reaktioner på ”Vår resa

1. Vilka härliga bilder och ser ut som ni hade en fin vecka :) Vi har varit iväg på Lanzarote, kom hem igår. Var också lite sådär med vädret men är skönt att bara få komma iväg, mkt varmare än hemma ju och mkt slappande för vår del :)
    Trevlig advent på er! Kram

2. Absolut kan jag rekommendera det Hennie, men såhär i efterhand tror jag (för vår del) att det varit enklare att ha åkt antingen för 2-3 månader sedan när hon var lite mindre eller senare när hon kan ta sig fram själv. Som det är nu vill hon så mycket men klarar inte det. Men det är säkert olika från barn till barn. Kram

3. Underbara bilder….kan tänka mig att det är skönt med lite miljöombyte.
    Så nu med fasit i hand…är det något du kan rekommendera gällande att resa med mindre barn?
    För och nackdelar?
    (tänkte på min kommande framtid 😉 )