• Oväntadedrömmen

    Bf September 2024

    Hej på er. Vad jag sett finns ingen tråd för oss med bf i september. Hade varit kul aty följas åt i denna rollercoaster av känslor och hormoner.

    Jag var gravid sist för exakt 16 år sedan. Så jag känner mig helt ny igen på allt. 😅

  • Svar på tråden Bf September 2024
  • DrömlivetiHD
    Oväntadedrömmen skrev 2024-01-01 07:34:51 följande:

    Laplusheureuse:  Vad sa din partner om sitt nyårspaket? 😁

     Åh, jag har inte ens tänkt på att det kan vara ett symtom. Min mage är så uppblåst och gasig! Igår sköljde en våg av illamående över mig två gånger också, men det tror jag är psykiskt, för att jag vet att jah är gravid. 😅

    DrömlivetHD: Vad roligt! Grattis!
    Hur gamla är de andra barnen? 😊
    Åh, men viss sushi får man väl äta?
    Jag fick dregla över brieosten svärföräldrarna tog fram strax innan 12 slaget. Fick skylla på laktosmagen 🙈😅


    Uppblåsta magen minns jag från graviditet nr 2. Jag kunde inte ha mina vanliga jeans längre redan v 8- 9 nån gång. 

    De är 4 och 5. De kom tätt så nu blir det ett glapp till nästa här :) Är det första barnet för er andra? 

    Ja, om laxen varit fryst innan och det är en fräsch restaurang går det nog bra. Men den här låg ute på en buffé i flera timmar i 30 graders värme. Haha. Kändes inte särskilt säkert 😅

    Smidig ursäkt ändå 😄 Var det någon som reagerade på att ni var nyktra? 
  • Oväntadedrömmen
    DrömlivetiHD skrev 2024-01-01 09:42:29 följande:
    Uppblåsta magen minns jag från graviditet nr 2. Jag kunde inte ha mina vanliga jeans längre redan v 8- 9 nån gång. 

    De är 4 och 5. De kom tätt så nu blir det ett glapp till nästa här :) Är det första barnet för er andra? 

    Ja, om laxen varit fryst innan och det är en fräsch restaurang går det nog bra. Men den här låg ute på en buffé i flera timmar i 30 graders värme. Haha. Kändes inte särskilt säkert 😅

    Smidig ursäkt ändå 😄 Var det någon som reagerade på att ni var nyktra? 
    Jag har "turen" att vara laktosintolerant och van att magen svullnar, så jag kör ofta mjukisbyxor. Så magen ska nog få plats i byxorna länge till. 😅

    Oj, då är det full fart på de små. 😁
    Jag har en 15åring, som fyller 16 i september 🙈 så jag skyllde helt enkelt på honom. Sambon drack alkohol och jag behövde ju vara nykter ifall grabben hittade på hyss när han var ensam hemma på nyår 😉

    Nej, då skulle inte jag heller våga. Jag älskar sushi, men har turen att inte gilla fisk och skaldjur, så jag äter vegetarisk sushi 😁
  • Elefanten92

    Hej, 
    vad kul med denna tråden! 


    Grattis till er alla som plussat 🤩
    Vi plussade kring julen och har BF 2 september. 


    Är vårt första barn. 


    Har ömma bröst som symtom och haft mkt mensvärk/ molande värk. Illamåendet kom redan några dagar efter bim och blir lite mer för varje dag. Men de kmr mer Spontant under dagen. Inte relaterat till morgonen. 😅 
    Kul de ska bli att få följa åts! 

  • DrömlivetiHD
    Oväntadedrömmen skrev 2024-01-01 09:53:45 följande:
    Jag har "turen" att vara laktosintolerant och van att magen svullnar, så jag kör ofta mjukisbyxor. Så magen ska nog få plats i byxorna länge till. 😅

    Oj, då är det full fart på de små. 😁
    Jag har en 15åring, som fyller 16 i september 🙈 så jag skyllde helt enkelt på honom. Sambon drack alkohol och jag behövde ju vara nykter ifall grabben hittade på hyss när han var ensam hemma på nyår 😉

    Nej, då skulle inte jag heller våga. Jag älskar sushi, men har turen att inte gilla fisk och skaldjur, så jag äter vegetarisk sushi 😁
    Aha det var ju lägligt just nu då förstår jag :) Jag har typ alltid tajts jeans på mig så vi får se hur detta ska gå. Måste kolla igenom garderoben efter lite lösa tröjor med till jobbet. Vill inte att folk ska börja undra innan man är redo att berätta. 

    Aha så smart! Jag fick frågan flera gånger igår om jag ville ha drink men jag försökte ha lite olika undanflykter 😅 Jag tror inte dom blev misstänksamma. Ska bli spännande o se hur länge vi kan dölja det för barnen med. Vill inte berätta för dem ifall det inte skulle gå vägen 💔

    Aha så bra 😊 Jag har faktiskt aldrig testat vegetarisk sushi. 
  • DrömlivetiHD
    Elefanten92 skrev 2024-01-01 10:45:42 följande:

    Hej, 
    vad kul med denna tråden! 


    Grattis till er alla som plussat 🤩
    Vi plussade kring julen och har BF 2 september. 


    Är vårt första barn. 


    Har ömma bröst som symtom och haft mkt mensvärk/ molande värk. Illamåendet kom redan några dagar efter bim och blir lite mer för varje dag. Men de kmr mer Spontant under dagen. Inte relaterat till morgonen. 😅 
    Kul de ska bli att få följa åts! 


    Tack och grattis själv 😍 Hur länge har ni försökt?

    Då har vi samma BF 😊 Och samma symtom 😅
  • Elefanten92
    DrömlivetiHD skrev 2024-01-01 11:14:59 följande:
    Tack och grattis själv 😍 Hur länge har ni försökt?

    Då har vi samma BF 😊 Och samma symtom 😅
     Vi började 2018 men de gav 3 ofostriga graviditeter som kroppen stötte ut av sig självt mellan vecka 6 och 9. Sen efter det så har vi försökt i 5 år utan att det tagit sig. Så 2022 skicka ja in ansökan om utredning och vi tog tester i september för remiss till IVF. Så fick spolat äggledarna i september och upptäckte lågt järn samtidigt så började äta det och då verkar de gett framgång för nu i december tog de ju sig naturligt utan prickat in Ägglossning med tester eller ngt. Så de vart lite chockartat man ger ju upp efter ett tag mentalt nästan. 🙈 
    Hur länge har ni försökt ? ☺️
  • mrscool

    Jag plussade igår också! Pendlar mellan 29-31 dagar cykel så tog testet på dag 31 och blev så förvånad, tog 5 tester hehe för jag trodde det visade fel! Tog 2 st på morgon också och de dök minsann upp ett rätt svagt men ändå tydligt streck😁

  • Constanza

    hej alla, jag plussade tidigt i tisdags men hade Bim 29/12. BF är 4 eller 3 september beroende på vilken app jag kollar på. Det är mitt fjärde barn och alla mina tidigare barn har kommit ungefär en vecka innan BF. 

    är jätte glad över mitt plus samtidigt är jag så orolig för att mista det. Är det någon anna här som känner oro? 


    jag har symtom som illamående som komme och går under dagen men inte särskilt mycket på morgonen, ont i ryggen( väldigt trött i ryggen) ömma bröst som ibland gör jätte ont och sedan mycket mindre ont. 

  • mrscool
    Constanza skrev 2024-01-01 15:12:05 följande:

    hej alla, jag plussade tidigt i tisdags men hade Bim 29/12. BF är 4 eller 3 september beroende på vilken app jag kollar på. Det är mitt fjärde barn och alla mina tidigare barn har kommit ungefär en vecka innan BF. 

    är jätte glad över mitt plus samtidigt är jag så orolig för att mista det. Är det någon anna här som känner oro? 


    jag har symtom som illamående som komme och går under dagen men inte särskilt mycket på morgonen, ont i ryggen( väldigt trött i ryggen) ömma bröst som ibland gör jätte ont och sedan mycket mindre ont. 


    Jag är också superorolig, detta är mitt första och jag har inte ens kunnat bli glad än för jag tänker det värsta att det ska gå åt fanders. har samma symtom som dig 
  • Soltjej25

    Kan inte citera dig Constanza, men jag förstår din oro. Känner mig också rätt orolig, jag har ju dessutom knappt några symptom. Lite ont i bröstvårtorna, lite ont i ryggen. Låter knäppt men hade gärna känt av illamående! Vill så gärna känna någonting bara.


    Tror dock dom flesta oroar sig såhär i början! Man vill ju så gärna att allt ska gå vägen!

Svar på tråden Bf September 2024