• Anonym (H)

    Rädd att aldrig träffa ngn

    Hej! 

    Jag är en kvinna på 43 år som plötsligt insett att det inte längre är lätt när man försöker dejta. När jag var yngre bjöd killar ut på restaurang osv. Nu är det totalt dött. Kan skriva med en kille på exempelvis Tinder men sedan rinner det ut i sanden, ingen tar initiativ till att ses. Inbillar mig att jag fortfarande har ett fördelaktigt yttre. Är fortfarande smal, får höra att jag ser mycket yngre ut osv. Börjar på riktigt få lite små panik. Känner att jag inte längre kan ta män för givet på samma sätt som jag har gjort. Hittar jag en bra känner jag att jag måste anstränga mig mer. 

    Hur träffar jag män i min ålder? Någon med liknande erfarenheter eller tips? 

  • Svar på tråden Rädd att aldrig träffa ngn
  • prospicientia
    Anonym (hmm) skrev 2024-05-05 01:57:10 följande:

    Vad snackar du om ?? 


    Metoo gav alla kvinnor rätten till att anmäla våldtäkt 3 dagar efter bara för att de ångrade sig.  Kvinnor röstar mer socialdemokraterna, det vet vi alla. Hon (Magdalena) är dessutom en kvinna, men de blundar gärna för hennes alkoholism.


    Många män är otillräckliga, då kvinnor fasas in bara p ga kön men utan kunskap.


    Men för att återgå till verkligheten, ingen politiskt styrande parti alt över gränsen söker folkets bästa. Ändå går folk och röstar för fullt.  Utan att kräva ansvar.  


    Män är starkare, män får gå upp tidigare än kl 08-09 för att få samhället att rulla. Men det erkänns inte. Då är man ju en kvinno-fientlig man. Som att kvinnorna gärna går upp 06-+730 för att dricka sitt kaffe, ja men då ska det sparkas rakt bakåt ut att de minsann går upp tidigt. Jävla bullshit! kanske 1 procent av kvinnorna utanför vårdyrket går upp så tidigt faktiskt! 


    Jens du är en kvinna rakt av. annars hade du inte ens tagit upp dina punkter. 


    Hade Metoo existerat på 50-70 talet så hade du inte wens själv existerat. En åtanke att faktiskt fundera över ! 


    Okej, men vad är du inte håller med Jens om då? Det framgår inte, vad jag kan se. Och vad menar du med Jens är en kvinna för att han tar upp de punkterna han gör? Är han inte man nog, menar du?

    Nå, de tre första paragraferna kan det väl ligga någonting i. Vad gäller den fjärde så nog visst skulle det kanske vara på sin plats med lite mer respekt för män i samhället, som - som du påpekar - inte skulle fungera utan dem  istället för att lägga skulden på män som grupp för alla problem, vilket inte är ett dugg bättre än när s.k. incels lägger skulden på kvinnor som grupp på att de själva inte lyckas i raggningsdjungeln. Men där tar också min sympati för ditt inlägg slut. Vad är det för dravel om vilken tid kvinnor går upp och jobbar? Det finns mängder med hårt arbetande kvinnor (som om tiden man börjar sitt jobb över huvud taget skulle avgöra hur viktigt ett yrke är) och flera kvinnodominerade områden har också mycket viktiga samhällsfunktioner som vården som du själv nämner där kvinnor inte sällan är underbetalda. Visst finns det en massa onödiga yrkestitlar idag med en massa pappersjobb där folk kan sitta och rulla tummarna ibland, men detta har ingenting vare sig med kvinnor som grupp att göra eller kvinnan som art. 

    Jag anser själv att feminismen inte är någonting annat än misandri, men den är inte kvinnors fel som grupp lika lite som det är mäns fel som grupp när inte kvinnor känner sig trygga i samhället eller på olika platser på internet.
  • Reclaimyourself
    Anonym (hmm) skrev 2024-05-05 01:57:10 följande:

    Vad snackar du om ?? 


    Metoo gav alla kvinnor rätten till att anmäla våldtäkt 3 dagar efter bara för att de ångrade sig.  Kvinnor röstar mer socialdemokraterna, det vet vi alla. Hon (Magdalena) är dessutom en kvinna, men de blundar gärna för hennes alkoholism.


    Många män är otillräckliga, då kvinnor fasas in bara p ga kön men utan kunskap.


    Men för att återgå till verkligheten, ingen politiskt styrande parti alt över gränsen söker folkets bästa. Ändå går folk och röstar för fullt.  Utan att kräva ansvar.  


    Män är starkare, män får gå upp tidigare än kl 08-09 för att få samhället att rulla. Men det erkänns inte. Då är man ju en kvinno-fientlig man. Som att kvinnorna gärna går upp 06-+730 för att dricka sitt kaffe, ja men då ska det sparkas rakt bakåt ut att de minsann går upp tidigt. Jävla bullshit! kanske 1 procent av kvinnorna utanför vårdyrket går upp så tidigt faktiskt! 


    Jens du är en kvinna rakt av. annars hade du inte ens tagit upp dina punkter. 


    Hade Metoo existerat på 50-70 talet så hade du inte wens själv existerat. En åtanke att faktiskt fundera över ! 


    Jag är kvinna och håller med dig på alla dessa punkter! Bara så du vet.. ;) Ja, för jävligt med #metoo, anser jag!
  • Anonym (hj)
    Anonym (Jens) skrev 2024-05-04 18:19:10 följande:

    På herrmiddagen jag var på igår så diskuterades det här med relationer i Sverige. Samtliga 9 herrar, mellan 46-62 är singlar men alla har haft minst en längre fast relation. Alla utom en har barn. Vi är alla storstadsmän.

    Män är singlar av flera orsaker!  Så här tyckte gänget.

    1. Ökad politisk polarisering! Kvinnor röstar mer rött eller grönt medan män i huvudsak röstar blått eller mörkblått. Skiljelinjerna har blivit allt tydligare med åren.

    2. #metoo togs också upp som orsak, Många män blev lite rädda, andra blev förvirrade över att spelplanen förändrades dramatiskt.

    3. Mansrollen i en relation har förändrats kraftigt de senaste 20-30 åren. Skillnader mellan könen har helt suddats ut. Vi tror att många män i medelåldern känner sig otillräckliga och inte behövda.


    Sorgligt de sista två. 

    Jag tror många kvinnor önskar att män är män.

    Problemet med meetoo kanske är att kvinnor tvingas ta mer initiativ, vilket de antingen inte gör, eller så tar de liksom mannens roll, vilket inte alla män heller uppskattar innerst inne. Vissa uppskattar det säkert, men min erfarenhet är att manliga män gillar att förföra.
  • Anonym (Tråkigt)

    Tråkigt. Kerstin Thorvall skrev att det gick en gräns vid 50, men hon såg i och för sig alltid lite yngre ut än sin ålder. Så du kanske har stött på den gränsen några år tidigare.

    I alla fall så skrev KT att före 50 var det mannen som bjöd på restaurangen, men efter 50 var det underförstått att det var hon som skulle betala för båda. Detta var i och för sig inte i Sverige, utan i diverse utomeuropeiska länder, men själva den bakomliggande orsaken är väl densamma överallt i världen: att män anser att kvinnor från en viss ålder ska vara tacksamma om någon alls vill ha dem (även om svenska män inte går så långt som till att vänta sig att kvinnan ska ta hela notan). 

  • Anonym (Tråkigt)

    Annars tror jag generellt, att har man någon specifik faktor emot sig (vilket din ålder inte borde vara ännu, men kanske är ändå?), så är inte dejtingappar rätt plats. För där sorterar folk slentrianmässigt bort människor med massor av faktorer, som de skulle kunna acceptera om de bara lärde känna personen först utan någon tanke på kärlek. Om kärleken bara smög sig på dem. Så du kanske hellre skulle försöka med någon hobby där det finns ett överskott av män? Jakt, båtliv, kurs i bilmeckande, vad vet jag...

    Eller gå med i diverse grupper på Facebook, börja prata med män där, skicka vänförfrågan, bli med tiden mer privat... Det har varit flera män som har velat träffa mig på Facebook, män som jag bara varit Facebookvän med och aldrig träffat i verkligheten. Jag har alltid tackat nej av olika anledningar, men jag tror att i alla fall ett par av dessa män hade ansetts vara "kap" (förutsatt att de varit ärliga med sina foton och vad de berättat om sitt liv såklart, men några scammare var de i alla fall inte, det har jag koll på). Och då är jag över 50. 

  • Anonym (Tråkigt)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-04 12:12:35 följande:
    Ja, många män vill ha mycket yngre kvinnor. Det vill jag också. Men inte bara det. Skulle gärna träffa en jämnårig kvinna om det känns rätt. Det vimlar av mycket yngre kvinnor som är attraktiva och sexiga. Men finns massor av attraktiva och sexiga kvinnor i min ålder också.
    Du förstår ju inte, att detta att du raggar på unga kvinnor och fantiserar om unga kvinnor - och dessutom berättar det öppet - GÖR dig oattraktiv. Nu vet jag förstås inte om du tar upp dessa ämnen - unga kvinnor, de både unga kvnnorna på ditt jobb, vad din syster sa o.s.v. - när du träffar kvinnor i verkligheten. Men gör du det, så har du orsaken där till att de inte får upp något intresse för dig, eller tappar intresset de kanske hade.

    Jag t.ex. skulle absolut inte kunna vara tillsammans med en jämnårig man, som pratar öppet om att han egentligen föredrar yngre, och att han är bitter över att han gick miste om att bli tillsammans med någon yngre vid något tillfälle. Om han fantiserar om yngre får han hålla det för sig själv. 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (H) skrev 2024-05-03 22:11:30 följande:
    Rädd att aldrig träffa ngn

    Hej! 

    Jag är en kvinna på 43 år som plötsligt insett att det inte längre är lätt när man försöker dejta. När jag var yngre bjöd killar ut på restaurang osv. Nu är det totalt dött. Kan skriva med en kille på exempelvis Tinder men sedan rinner det ut i sanden, ingen tar initiativ till att ses. Inbillar mig att jag fortfarande har ett fördelaktigt yttre. Är fortfarande smal, får höra att jag ser mycket yngre ut osv. Börjar på riktigt få lite små panik. Känner att jag inte längre kan ta män för givet på samma sätt som jag har gjort. Hittar jag en bra känner jag att jag måste anstränga mig mer. 

    Hur träffar jag män i min ålder? Någon med liknande erfarenheter eller tips? 


    Har inte läst kommentarerna, men jag antar att det här är skrivet av en bitter man som inte alls gillar kvinnor.
  • Anonym (Sineling)
    Anonym (H) skrev 2024-05-03 22:51:45 följande:

    Det inger verkligen hopp (A)! Tack för tipset med match! Ska testa det 😊

    Jag tror jag ser lite bättre ut än medel för min ålder. När jag var yngre levde jag i princip på mitt yttre, fick mkt uppmärksamhet. Jag är lina kräsen som när jag var yngre, vill ha snygga män men jag inser inte själv att jag åldrats. Detta är ett stort problem. Haha Ibland kan jag få tag i en snygg, trevlig man men det händer numera extremt sällan. 

    Bra tips som någon skrev om att skaffa sig en hobby. 


    Skönheten är i betraktarens ögon och det är lätt att bli hemmablind.

    Kanske dags att sänka kraven lite?
  • Anonym (Sineling)
    Anonym (Tråkigt) skrev 2024-05-08 01:13:26 följande:
    Du förstår ju inte, att detta att du raggar på unga kvinnor och fantiserar om unga kvinnor - och dessutom berättar det öppet - GÖR dig oattraktiv. Nu vet jag förstås inte om du tar upp dessa ämnen - unga kvinnor, de både unga kvnnorna på ditt jobb, vad din syster sa o.s.v. - när du träffar kvinnor i verkligheten. Men gör du det, så har du orsaken där till att de inte får upp något intresse för dig, eller tappar intresset de kanske hade.

    Jag t.ex. skulle absolut inte kunna vara tillsammans med en jämnårig man, som pratar öppet om att han egentligen föredrar yngre, och att han är bitter över att han gick miste om att bli tillsammans med någon yngre vid något tillfälle. Om han fantiserar om yngre får han hålla det för sig själv. 
    Fast det skulle han knappast säga om han till sist hittade en kvinna i sin egen ålder. Vad jag läst så är inte dessa kvinnor helt ointressanta för honom .

    Jag är tillsammans med en tolv år yngre man. I början (första halvåret eller så) tjatade jag nog lite för mycket om det och han försäkrade mig en gång för alla att vår åldersskillnad, för honom, inte ens existerar.
    Det var bra att han sa så, då kunde släppa det och sedan har tiden rullat på och vi älskar varandra mer och mer för varje dag.

    Vi är runt 50 och runt 60, och jag (kvinnan) är den äldre. Hjärta
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Sineling) skrev 2024-05-08 05:38:15 följande:
    Fast det skulle han knappast säga om han till sist hittade en kvinna i sin egen ålder. Vad jag läst så är inte dessa kvinnor helt ointressanta för honom .

    Jag är tillsammans med en tolv år yngre man. I början (första halvåret eller så) tjatade jag nog lite för mycket om det och han försäkrade mig en gång för alla att vår åldersskillnad, för honom, inte ens existerar.
    Det var bra att han sa så, då kunde släppa det och sedan har tiden rullat på och vi älskar varandra mer och mer för varje dag.

    Vi är runt 50 och runt 60, och jag (kvinnan) är den äldre. Hjärta
    Jag skulle föredra att hon är i min ålder. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Tråkigt) skrev 2024-05-08 01:13:26 följande:
    Du förstår ju inte, att detta att du raggar på unga kvinnor och fantiserar om unga kvinnor - och dessutom berättar det öppet - GÖR dig oattraktiv. Nu vet jag förstås inte om du tar upp dessa ämnen - unga kvinnor, de både unga kvnnorna på ditt jobb, vad din syster sa o.s.v. - när du träffar kvinnor i verkligheten. Men gör du det, så har du orsaken där till att de inte får upp något intresse för dig, eller tappar intresset de kanske hade.

    Jag t.ex. skulle absolut inte kunna vara tillsammans med en jämnårig man, som pratar öppet om att han egentligen föredrar yngre, och att han är bitter över att han gick miste om att bli tillsammans med någon yngre vid något tillfälle. Om han fantiserar om yngre får han hålla det för sig själv. 
    Raggar jag på unga kvinnor? Det var en, från jobbet. Men du antyder att det var två? Jag träffade en annan ung kvinna, men det var inte från jobbet. Det var hon som tog initiativen. Så vem var den andra jag raggade på?
    Jag föredrar inte yngre. Om jag skulle träffa en kvinna så skulle jag inte tjata om att jag fantiserar om yngre. Det skulle vara respektlöst. Jag har t ex varit på dejter där jag inte pratade om andra kvinnor jag träffat. Jag hade fokus på henne jag träffade just där och då. Jag har varit på flera dejter där kvinnorna pratade om andra män de träffat, legat med. 
  • Anonym (Luleå)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-08 07:10:27 följande:
    Jag skulle föredra att hon är i min ålder. 
    Vet du vad? Om kvinnans ålder är orelevant tycker jag du ska låta bli att nämna den i trådar framöver.

    Du tjatar om ålder och åldersskillnad hela, hela tiden, och sen blir du stött för att folk inte förstår att du inte bryr dig om ålder.
    Testa att sluta tjata och se hur du blir bemött.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Luleå) skrev 2024-05-08 10:52:39 följande:
    Vet du vad? Om kvinnans ålder är orelevant tycker jag du ska låta bli att nämna den i trådar framöver.

    Du tjatar om ålder och åldersskillnad hela, hela tiden, och sen blir du stött för att folk inte förstår att du inte bryr dig om ålder.
    Testa att sluta tjata och se hur du blir bemött.
    Jag tycker inte att kvinnans ålder saknar betydelse. Jag kommer fortsätta att nämna åldrarna på kvinnor jag skriver om här.
  • Anonym (Luleå)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-08 10:54:07 följande:
    Jag tycker inte att kvinnans ålder saknar betydelse. Jag kommer fortsätta att nämna åldrarna på kvinnor jag skriver om här.
    Då har folk tolkat dig rätt och då får du sluta protestera när folk anmärker på det då.
Svar på tråden Rädd att aldrig träffa ngn