Inlägg från: Anonym (Kaffedraken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

    Rädd att aldrig träffa ngn

    Anonym (St) skrev 2024-05-03 23:10:35 följande:

    Jag träffade min förra året , eller ja egentligen redan 2021, genom en vän till mig.
    Vi var iväg på en sommarutflykt och på vägen tillbaka hem så tog vi vägen förbi hennes bror (ej biologiska syskon). Kände redan där och då att det var nåt speciellt med honom. Kan inte påstå att jag då tyckte han egentligen var speciellt snygg och hade det vart via Tinder eller annan dejtingapp/sajt så hade jag säkerligen inte swipat höger på honom. 


    Dröjde iaf nästan 1 1/2 år innan vi började träffas och nu har vi vart tillsammans i lite mer än 1 år. 


    Tror tyvärr att man lätt missar väldigt många fina och underbara människor om man bara är på sociala medier för många sållas bort direkt eller för tidigt då det är mycket till utseende till en början. Träffar man någon ute så kan man få någon sorts känsla och det viktigaste i slutändan är inte hur någon ser ut utan hur den är som person. 

    Bara för att nämna så är jag 43 och han 52 år. 


     


    Precis. Jag var nyfiken på två kvinnor på nätet som jag tyckte såg sexiga ut. Jag skrev, men de var avvisande, svarade kort. Där hade jag inget att hämta. Senare så lärde vi känna varann irl, och då blev de intresserade och ville träffa mig. Jag hade ju lärt känna dom också, och då var inte jag längre intresserad Skrattande

    Senaste tjejen jag var kär i lärde jag känna på jobbet. Mycket yngre. Första gången tyckte jag inte hon var nåt speciellt, såg mest blek ut. Men när jag lärde känna henne så började jag känna saker. Aldrig träffat nån som henne, hon var underbart knäpp och charmig.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Reclaimyourself skrev 2024-05-04 12:06:49 följande:
    Jag befinner mig aldrig i såna typer av sammanhang längre, där flirtande kan bli aktuellt. Haha, det där lät konstigt 😆 Men nä, jag är väl inte lika snygg och intressant längre som när jag var yngre. 🙂 De flesta män verkar vilja ha mycket yngre kvinnor!
    Ja, många män vill ha mycket yngre kvinnor. Det vill jag också. Men inte bara det. Skulle gärna träffa en jämnårig kvinna om det känns rätt. Det vimlar av mycket yngre kvinnor som är attraktiva och sexiga. Men finns massor av attraktiva och sexiga kvinnor i min ålder också.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Jakob) skrev 2024-05-04 00:26:03 följande:
    Ytligheten tar sig i många uttryck. Inte enbart i ålder. Även utseendet är en faktor och jag insåg redan i tonåren att mitt utseende kommer att ligga mig i fatet och jag fick rätt. Bara rent skitsnack att utseendet inte har betydelse. Jag har inte kommit i närheten av en träff ens och för 5 år sedan fick jag det bevisat på ett övertygande sätt att kvinnorna ratar mig för p.g.a mitt utseende och då gav jag upp. Jag är 46 idag och försöker göra det bästa av livet även om det inte alltid är lätt. Jag har mina perioder av tungsinne.
    Jag känner också så ibland. Är bitter och arg för att allt handlar om yta. Men jag vet innerst inne att det inte är så. Som en skrev här så är det viktigt vilken känsla man får av nån, och det kan jag skriva under på. Jag har själv blivit feg och rädd, och det blir allt svårare med dejting ju längre tid jag är inaktiv. Bara varit på dejt med 2 kvinnor senaste 10 åren. Jag ska försöka komma igång lite igen, så att jag inte övertänker allt. Tyvärr så hittar jag ingen intressant att skriva till.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (H) skrev 2024-05-03 22:11:30 följande:
    Rädd att aldrig träffa ngn

    Hej! 

    Jag är en kvinna på 43 år som plötsligt insett att det inte längre är lätt när man försöker dejta. När jag var yngre bjöd killar ut på restaurang osv. Nu är det totalt dött. Kan skriva med en kille på exempelvis Tinder men sedan rinner det ut i sanden, ingen tar initiativ till att ses. Inbillar mig att jag fortfarande har ett fördelaktigt yttre. Är fortfarande smal, får höra att jag ser mycket yngre ut osv. Börjar på riktigt få lite små panik. Känner att jag inte längre kan ta män för givet på samma sätt som jag har gjort. Hittar jag en bra känner jag att jag måste anstränga mig mer. 

    Hur träffar jag män i min ålder? Någon med liknande erfarenheter eller tips? 


    Reclaimyourself skrev 2024-05-04 12:06:49 följande:
    Jag befinner mig aldrig i såna typer av sammanhang längre, där flirtande kan bli aktuellt. Haha, det där lät konstigt 😆 Men nä, jag är väl inte lika snygg och intressant längre som när jag var yngre. 🙂 De flesta män verkar vilja ha mycket yngre kvinnor!

    Kvinnor då? Flört
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Sineling) skrev 2024-05-08 05:38:15 följande:
    Fast det skulle han knappast säga om han till sist hittade en kvinna i sin egen ålder. Vad jag läst så är inte dessa kvinnor helt ointressanta för honom .

    Jag är tillsammans med en tolv år yngre man. I början (första halvåret eller så) tjatade jag nog lite för mycket om det och han försäkrade mig en gång för alla att vår åldersskillnad, för honom, inte ens existerar.
    Det var bra att han sa så, då kunde släppa det och sedan har tiden rullat på och vi älskar varandra mer och mer för varje dag.

    Vi är runt 50 och runt 60, och jag (kvinnan) är den äldre. Hjärta
    Jag skulle föredra att hon är i min ålder. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Tråkigt) skrev 2024-05-08 01:13:26 följande:
    Du förstår ju inte, att detta att du raggar på unga kvinnor och fantiserar om unga kvinnor - och dessutom berättar det öppet - GÖR dig oattraktiv. Nu vet jag förstås inte om du tar upp dessa ämnen - unga kvinnor, de både unga kvnnorna på ditt jobb, vad din syster sa o.s.v. - när du träffar kvinnor i verkligheten. Men gör du det, så har du orsaken där till att de inte får upp något intresse för dig, eller tappar intresset de kanske hade.

    Jag t.ex. skulle absolut inte kunna vara tillsammans med en jämnårig man, som pratar öppet om att han egentligen föredrar yngre, och att han är bitter över att han gick miste om att bli tillsammans med någon yngre vid något tillfälle. Om han fantiserar om yngre får han hålla det för sig själv. 
    Raggar jag på unga kvinnor? Det var en, från jobbet. Men du antyder att det var två? Jag träffade en annan ung kvinna, men det var inte från jobbet. Det var hon som tog initiativen. Så vem var den andra jag raggade på?
    Jag föredrar inte yngre. Om jag skulle träffa en kvinna så skulle jag inte tjata om att jag fantiserar om yngre. Det skulle vara respektlöst. Jag har t ex varit på dejter där jag inte pratade om andra kvinnor jag träffat. Jag hade fokus på henne jag träffade just där och då. Jag har varit på flera dejter där kvinnorna pratade om andra män de träffat, legat med. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Luleå) skrev 2024-05-08 10:52:39 följande:
    Vet du vad? Om kvinnans ålder är orelevant tycker jag du ska låta bli att nämna den i trådar framöver.

    Du tjatar om ålder och åldersskillnad hela, hela tiden, och sen blir du stött för att folk inte förstår att du inte bryr dig om ålder.
    Testa att sluta tjata och se hur du blir bemött.
    Jag tycker inte att kvinnans ålder saknar betydelse. Jag kommer fortsätta att nämna åldrarna på kvinnor jag skriver om här.
Svar på tråden Rädd att aldrig träffa ngn