Inlägg från: Zaria |Visa alla inlägg
  • Zaria

    Att skaffa en Golden Retriever, erfarenheter?

    Plötsligt hände det skrev 2009-08-09 12:39:38 följande:
    Vill inte verka negativ men Golden (har jag hört) ligger på 1:a plats när det gäller bitstatestiken
    Känns som att den statestiken bara är en myt, den är väldigt omtalad men ingen verkar lyckas hitta den.
  • Zaria
    ming skrev 2009-08-09 18:01:01 följande:
    Jag tror att det är antal bit, oberoende av antal hundar. Dvs det är fler antal bett eftersom det helt enkelt finns fler antal goldens. Kanske det visar annorlunda siffror om man tar hänsyn till hur många individer det finns och den procentuella fördelningen i alla raser.Jag vet inte om det är så, men jag misstänker att det kan vara därför folk tror det.
    Kan vara så, dock hänvisar folk alltid till den statestiken men INGEN verkar hitta den, har tom startat en tråd för längesedan om denna forskning, men alla blev väldigt tysta, speciellt de som brukade tjoa mest om att Golden leder bitstatestiken.

    Vet dock att jag sett någon statestik där det står antal hundbett per år/ras, dock låg inte Golsen högst på den heller, dock kan ju en sådan lista blir ganska missvisande som du skriver eftersom vissa raser är mycket vanligare än andra
Svar på tråden Att skaffa en Golden Retriever, erfarenheter?