• blomma79

    Äggdonation 2023/2024

    Kronärtskocka skrev 2023-08-19 12:23:56 följande:

    Haha. Ja, har tyvärr hängt här länge. Hoppas få hänga i någon gravidtråd igen.

    Båda insättningarna har skett med östrogen/progynon så då stängs den egna cykeln av. De mediciner jag haft är östrogen/progynon och progesteron/cyclogest. Vid sista försöket också kortison/prednisolon. Hoppas få göra nästa insättning i naturlig cykel. Jag har bra slemhinna ändå, så vore gott att få prova det. Även om jag svarat bra på östrogenet.

    Jo, det har gått ganska snabbt, även om varje månad känns som en evighet som du vet. ( Hade jag velat ha en anonym donator hade det gått fortare, har tackat nej till två anonyma innan jag bad dem att inte erbjuda mig fler anonyma donatorer.)

    Om de importerar ägg borde ni kunna sätta igång inom kort? Spännande!

    Vet precis hur det är. Stressen över känslan av att man spelar roulette, blir det en blastocyst eller får en något till frysen? Så dyrt också. Jag kommer bara kunna göra detta sista försök, sedan måste jag dra gränsen, pga ekonomi men också livskvalité.


    Vilken klinik går du till i Danmark? Vi står i kö till storkkliniken , har fått 2  erbjudande på anonym donator på 6 månader , tackat nej till båda då det inte var riktigt det vi önskat , tex en rödhårig och en ganska överviktig.. 
    Vi vill också att det ska vara skandinavisk eller från England eller Tyskland , börjar tappa hoppet lite.. undrar När vi får nästa erbjudande.., 
  • blomma79
    Kronärtskocka skrev 2023-09-02 19:45:34 följande:

    Hej

    Går hos Aleris Hamlet Fertility. Vet dock inte hur långa köerna är hos dem nu för nya patienter. Men det går säkert höra sig för hos de olika danska klinikerna. Sett att Vitanova gör mycket reklam om att de inte har någon väntetid, men vet ej om det stämmer.


    Jobbigt att de inte hittat någon som stämt för er. Har de haft donatorer från andra länder? Om jag fattat det rätt jobbar de främst (enbart?) med färska ägg i Danmark så då borde de flesta vara av danskt ursprung. Även om det såklart också kan finnas danskar med annat ursprung. 


    Ja jag tror att det där med att dem säger att det inte är väntetid det är väl om man inte har några krav all på hur donatorn ska se ut .. Vill ju helst att det ska vara så nära en själv som möjligt. Har barn sedan innan som kom till naturligt men nu har jag tyvärr gamla ägg så det fick bli äggdonation för oss . Ja de jobbar bara med färska ägg , kan vara studenter och sånt med antar jag från utlandet som är i Danmark ? Tycker De har varit väldigt trevliga på Stork hittills och har fått ett bra intryck av allt där , tyckte även det var bra man kunde välja 3 pack, alltså 3 donatorer  ( inklusive alla blastrocyater som blir från varje donator ) för 158.000 svenska kr . 
  • blomma79
    Kronärtskocka skrev 2023-09-20 21:18:27 följande:

    Hur går det för er? Fått några positiva besked?

    Här svängde det snabbt från ovisshet med alla mörka känslor som följer till nervös glädje och förväntan. Kliniken hade en ny donator till mig och jag väntar nu på att göra en färsk insättning i naturlig cykel. Av en händelse låg min ägglossning kring ägguttaget så jag frågade om det gick att göra insättningen redan denna cykel. Först trodde det att blastocysten skulle behöva frysas ett dygn men de har nu bedömt att den kan sättas in färsk. 


    Så nu räknar jag ned och försöker känna hopp. Att det kanske kan bli ett plus och ett plus som stannar denna gång. Håller tummarna för en fin blastocyst till mig och drömmer om någon till frysen med. Blir det ingen till frysen är detta sista chansen för mig att bli mamma igen. 


    Har inte hört nåt om nån ny donator tyvärr.. bara väntar och väntar.. har bara fått förslag om 2 st på 7 månader och ingen tyckte vi passade oss . fyller 44 år imorgon så man vill ju gärna komma igång snart . vet Du om man kan står i kö både för anonym och  öppen donator ? Då borde det gå snabbare tänker jag .
    vad spännande att ni äntligen fått en ny äggdonator och jag håller tummarna för att det lyckas denna gång för er! Kan det inte vara överaktivt immunförsvar då som gör att du fått missfall ? Eller det är bara otur ? Vad säger läkaren? Tänker att äggdonation har höga chanser och du lyckas säkert på detta försök ! Har de hittat nya donatorer till dig snabbt ? 

  • blomma79
    Kronärtskocka skrev 2023-09-25 21:51:08 följande:

    Så jobbigt och slitsamt med väntan. Ovissheten är det värsta med att försöka. 


    Vet ej hur det funkar på Stork men på min klinik verkar man kunna köa till båda. Så matchar de såklart utifrån utseende så de som inte matchar mig har jag aldrig erbjudits. Ring Stork och fråga och påminn om att ni väntar. 


    Vet ej varför jag fått missfall. Man tror ju de flesta beror på embryona. Har inte gjort någon immunutredning. ( Så dyrt då det bara görs utomlands.) Utan försöker ha hopp till att trägen vinner och att det kommer ett guldägg. 


    Men ändrat lite mediciner och prövar på olika sätt. Så får se om det kan gå bättre denna gång.


    Ska faktiskt maila stork och påminna dem om att vi väntar ( fast det vet dem väl hoppas jag ??) eftersom de hört av sig till oss 2 gånger i juli om 2 olika donatorer som inte passade enligt oss så antar jag att vi är först på väntelistan eller det är inte så det fungerar ? Kan man få veta vilken plats man har på väntelistan och om hur lång väntetid det kan ta? Känns som allt är så hemligt med äggdonation, man får inte veta så mycket ? De hör av sig till oss när en person som matchar redan har påbörjat äggstimulation, hur vet de att äggen kommer till användning då om vi tackar nej och andra också gör det? Konstigt? 
  • blomma79
    Kronärtskocka skrev 2023-10-06 08:49:10 följande:

    Min oro delades inte av kliniken. De gratulerade mig och tyckte att mitt hcg värde dag var bra. Själv nojade jag ändå då jag läst mycket om hcgvärden och vad som brukar leda till fortsatta graviditeter.

    Men känner mig lugnare efter att det uppföljande provet visade att värdet har mer än fördubblat! Så jag är äntligen gravid igen! Försöker ha hopp och tro om att det är min tur nu. Att tre missfall i rad räcker. Men som ni vet, ännu många steg kvar. 


    Hoppas ni andra snart får det magiska samtalet om att kliniken har en donator till er!

    AndraSladdis: När blir er insättning? Vilken klinik är ni på nu?

    Är det förresten någon som behöver lutinus? Jag har mycket kvar sedan mina försök i Sverige medan jag nu istället använt cyclogest. Skickar gärna om någon kan ha användning för dem. 


    Grattis! hur gamla har dina donatorer varit ?? har du barn sedan innan? 


     

  • blomma79

    Hej allihopa , hoppar in här . Står nu i kö för äggdonation på Vilanova , nån som haft den kliniken? De sa att det är 2-4 mån väntetid på anonym donator. Jag har också 3 barn naturligt sedan innan men äggen är gamla och vill gärna ha en till , använder mina mans spermier så barnen blir ju halvsyskon . Tycker bara det är dyrt med 1 äggdonationsförsök på Vilanova för 91.000 sek ? Hur många blastrocyster brukar man vanligtvis få som är bra av en donator ? 

Svar på tråden Äggdonation 2023/2024