• Svar på tråden Ducktales
  • Eurydike
    Spöksnubben skrev 2023-10-19 06:44:06 följande:

    Jag såg inte allt men några avsnitt och det var kul John Harryson var rolig som von Anka.


    Det här avsnittet är riktigt ruggigt, om du har sett det! 😱


    ">

  • Auditanne

    Har inte sett originalserien sen småskolan. Vill minnas att jag inte var nåt särskilt förtjust i den. Har svårt för gnidna surgubbar likt herr von Anka. Darkwing Duck däremot, där har vi en mycket skojigare filur. Han var nog min favorit i utbudet från Disneydags som sändes i början på 90-talet. 

    Finns ju också en nyare version av Ducktales som kom för ett par år sen. Är denna värd att se tro? Lite skum animation. De ser så kantiga och färglösa ut till designen. Hur stor roll har Joakim? 

  • Eurydike
    Auditanne skrev 2023-10-19 22:40:29 följande:

    Har inte sett originalserien sen småskolan. Vill minnas att jag inte var nåt särskilt förtjust i den. Har svårt för gnidna surgubbar likt herr von Anka. Darkwing Duck däremot, där har vi en mycket skojigare filur. Han var nog min favorit i utbudet från Disneydags som sändes i början på 90-talet. 

    Finns ju också en nyare version av Ducktales som kom för ett par år sen. Är denna värd att se tro? Lite skum animation. De ser så kantiga och färglösa ut till designen. Hur stor roll har Joakim? 


    Då kanske du minns Darkkrigare Duck? En dystopisk framtidsversion av Darkwing Duck. Han var nog bara med i ett enda avsnitt tror jag. Doktor Kvickrot fanns ju också och den där skräckinjagande, jättelika, skrattande clownen som bodde i en liten låda 🤡 Men nu börjar jag bli lite väl OT!

    Den nya versionen har jag tyvärr inte sett, men animationen tilltalar mig inte.
  • Auditanne
    Eurydike skrev 2023-10-19 23:14:38 följande:
    Då kanske du minns Darkkrigare Duck? En dystopisk framtidsversion av Darkwing Duck. Han var nog bara med i ett enda avsnitt tror jag. Doktor Kvickrot fanns ju också och den där skräckinjagande, jättelika, skrattande clownen som bodde i en liten låda 🤡 Men nu börjar jag bli lite väl OT!

    Den nya versionen har jag tyvärr inte sett, men animationen tilltalar mig inte.
    Ja, den storyn känner jag igen. Fast vill minnas att det avsnittet tillhörde ett av de lite mer dystra i serien. Jag gillar DD mycket för humorn och den spexigt klantiga "hjälten" som syns i huvudrollen Solig  Underhållande skurkar också. Mina favoritavsnitt är samtliga av de med ankan som är utklädd till gycklare. Den elektriska rättan är också rätt skön.

    Någon ställde en fråga om Björnligan. Jag tror att de ska föreställa hundar. Med hänsyn till att deras originalnamn är "The Beagle Boys". 
  • Eurydike
    Freddie K skrev 2023-10-19 06:06:19 följande:

    En fråga. En halvt oseriös sådan: Kallas de för Björnligan för att alla heter Björn eller för att de är björnar?


    Tror de kallas Björnligan eftersom deras ledare heter Björn Bandhund. Då får vi in ordet hund också och jag har för mig att de ska föreställa hundar.
  • Eurydike
    Auditanne skrev 2023-10-20 01:18:08 följande:
    Ja, den storyn känner jag igen. Fast vill minnas att det avsnittet tillhörde ett av de lite mer dystra i serien. Jag gillar DD mycket för humorn och den spexigt klantiga "hjälten" som syns i huvudrollen Solig  Underhållande skurkar också. Mina favoritavsnitt är samtliga av de med ankan som är utklädd till gycklare. Den elektriska rättan är också rätt skön.

    Någon ställde en fråga om Björnligan. Jag tror att de ska föreställa hundar. Med hänsyn till att deras originalnamn är "The Beagle Boys". 
    Det avsnittet är helt klart lite mörkare. Nu minns jag tyvärr inte vad de där två (gycklaren och den elektriska) heter, men de var med ofta. Järnnäbb var en annan superskurk i serien, fast han var mer farlig än rolig 🐔
  • Auditanne
    Eurydike skrev 2023-10-20 22:31:45 följande:
    Det avsnittet är helt klart lite mörkare. Nu minns jag tyvärr inte vad de där två (gycklaren och den elektriska) heter, men de var med ofta. Järnnäbb var en annan superskurk i serien, fast han var mer farlig än rolig 🐔
    Ja, jag tror det handlade om att Darkwing tappade bort sin dotter och man fick ett långskridet framtidscenario om hur detta kom att påverka honom. 

    Kvackerjack är namnet på ondingen med gycklarbyxorna. Råttan som alstrar elektricitet är Megavolt. Båda dessa skurkar har samma röstskådespelare på svenska vilket låter lite lustigt när de har dialog med varann. 

    Ja, just det. Tuppen med metallnäbb. Påminner om nån James Bondskurk. Bättre och mer minnesvärda skurkar i DD än i Ducktales. Kommer bara ihåg Magica och Björnligan från den sistnämnda. 
  • Spöksnubben
    Eurydike skrev 2023-10-19 22:28:54 följande:
    Det här avsnittet är riktigt ruggigt, om du har sett det! 😱


    ">

    Jag minns inte, kanske... Tycker jag känner igen roboten. Jag såg inte alla avsnitt tror jag. Duck Tales finns på Disney och det verkar verkar vara med originaldubbningen Glad Kollade lite igår, Gizmo Kvack och Bubba Klubba.
  • SweeneyTodd
    Auditanne skrev 2023-10-19 22:40:29 följande:

    Har inte sett originalserien sen småskolan. Vill minnas att jag inte var nåt särskilt förtjust i den. Har svårt för gnidna surgubbar likt herr von Anka. Darkwing Duck däremot, där har vi en mycket skojigare filur. Han var nog min favorit i utbudet från Disneydags som sändes i början på 90-talet. 

    Finns ju också en nyare version av Ducktales som kom för ett par år sen. Är denna värd att se tro? Lite skum animation. De ser så kantiga och färglösa ut till designen. Hur stor roll har Joakim? 


    Hey! Farbror Joakim är inte någon surgubbe! 

    Och farbror Joakim är bättre än Darkwing Duck,så det så. Solig
Svar på tråden Ducktales