• Anonym (Do)

    Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

    anonym05swe skrev 2024-05-09 18:37:45 följande:
    Med i fred syftar jag alltså att typ inte göra det en stor grej av det. 
  • Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-05-09 18:37:45 följande:
    Med i fred syftar jag alltså att typ inte göra det en stor grej av det. 

     


    Men det är ingen stor grej att dejta. 


    Grow a pair och bjud ut henne nu, så som du håller på och velar med detta kan jag garantera dig att det inte kommer bli något. Inga, varken kvinnor, män eller vad för prefix man nu väljer, tycker att velighet och osäkerhet är tilltalande. Visa lite pondus nu. Du får helt enkelt riskera att det kommer ut i din organisation (som jag för övrigt är riktigt nyfiken på, luktar frikyrka eller nykterhetsrörelse lång väg). Vad är det värsta som kan hända? Att folk får reda på att du är intresserad av en jättehärlig tjej? So what? Och även om det kan vara svårt så släpp det här med dina rosaskimrande framtidsplaner med henne. Det är bara creepy, oavsett hur det går så berätta det för Guds skull inte för henne för då kommer hon lägga benen på ryggen.

  • Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-05-09 23:16:33 följande:
    Det är en väldigt stor grej om man gillar någon. Nej jag har inga rosaskimrande drömmar om henne utan har enbart stora visioner i allmänhet för en framtida relation med den jag blir ihop med inte med henne. 

    Grow a pair? Det är inte direkt enkelt. Går det inte att växa in i ett förhållande utan att dejta? Nej organisationen skulle acceptera det men föredrar att det är en privat sak. 

    Sättet du uttrycker dig på gör mig iskall. ?Organisationen skulle acceptera det?. Varför skulle den(?) inte? Om organisationen skulle ha något mot det så ska du lämna med en gång. De grupperingar som jag har tillhört har folk inte tyckt det varit annat än roligt om två personer fattar tycke för varandra.

    Jag vet att det inte är lätt och grow a pair. Länge var jag själv jättenervös och rädd för sådant här. Men det var faktiskt inte svårare än att jag en dag bestämde mig för att våga.


    Vad är det värsta som kan hända?


    Det är inte besvarat - du har i alla fall försökt.
    ?Organisationen? skulle skratta åt dig/utesluta dig - det är deras problem och sådana människor ska du inte vara kring i alla fall.
    Hennes/dina kompisar skulle skratta åt dig - du försökte i alla fall. Du var den modiga och kommer gå stärkt ur det.

    I min värld har du allt att vinna och ingenting att förlora. Som det är just nu med den här status quo så är du dömd att förlora. Finns inte en möjlighet att du kommer få vara med den tjejen och det är den enda sanningen i det här.

  • Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-05-10 07:42:12 följande:

    Jag har gjort mycket som bland annat skrivit med henne, pratat med henne aktivt samt träffat henne varje gång vid olika aktiviteter. 


     


    Valt medvetet också att inte dm:a andra tjejer då jag enbart har känslor för henne.


    Alltså du måste vara ett troll. jag ser ingen annan förklaring. 


    Harten av, bra jobbat! 🤣

  • Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-05-10 08:11:57 följande:
    Nej det är man inte om man svarar tillbaka. Hur är det att inte göra något när man aktivt gjort saker för att försöka? 

    Men kompis du har inte gjort något för att försöka. Det här är en jättelång tråd där människor som har långt mycket mer erfarenhet av sådant här än du har försökt ge råd i all välmening. Vi har försökt övertala dig att du är helt fel ute, för det är du. Du har aldrig inlett ett förhållande med någon och vi försöker berätta för dig att som du håller på är inte så man gör. Om du fortsätter så här kommer du gå ensam genom resten av livet, det är den bistra sanningen. Det krävs en förändring i ditt beteende/inställning. Du kan inte sitta och vänta på att den här tjejen helt plötsligt ska ta ett initiativ för chansen att två människor fattar tycke för varandra där ingen part tar något initiativ är helt obefintlig. Det heter ?leta efter en partner? och när man väl lyckas så brukar man kalla det för ?hittat en partner?. Det är inget konstigt. Det kan gå massor med misslyckade dejter/försök innan man hittar rätt. Du är 18år och har aldrig haft en partner, sannolikheten för att just den här tjejen är den rätta och ni kommer leva lyckliga i alla era dagar är minimal.

    Vad har du försökt med? Skrivit lite alldagligt till henne, men inte vågat bjuda ut henne eller ses på tu man hand. 

    Du har inte skrivit DM till någon annan tjej? Förlåt mig, vilken Casanova vi har att göra med här. Lock up your daughters!

    Du tycker det är stelt och tråkigt att dejta någon, vill inte gå och äta middag med henne för det är stelt och tråkigt. Ursäkta men vad vill du göra med henne när ni är tillsammans och bor i ett hus? Ska du sitta framför datorn och skriva på familjeliv medans hon gör, ja vadå? Vad gillar hon att göra?

    Det här är dödsdömt om du fortsätter så här. Hela tråden är full med fina tips från okända människor som bryr sig och tagit sig tid för att försöka hjälpa dig. Jag talar nog för de flesta när jag säger att vi skulle verkligen vilja se det här lyckas, för vi tycker det är gulligt. Det gör förhoppningsvis de flesta i den allsmäktiga organisationen också, om det inte är en fanatisk domedagssekt vi har att göra med alltså och en hel del talar för att det är så.


    Du gör inte ett skvatt för att det ska lyckas, trots alla råd och tips. 

  • Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-05-10 11:44:49 följande:

    Jag har försökt lära känna henne mer först. Det är rimligt att göra. Vill inte stressa fram något och riskera ångra något i efterhand. Jag ska väl försöka få till något när vi ses iaf nästa gång och då bjuda ut henne. Är så otroligt fel att bjuda in online på något. Hon kan säkerligen gissa att jag gillar henne (iom att jag dm:ar henne) också så har jag faktiskt öppnat upp mig genom att skriva med henne. 


    Jag har skrivit med henne ja och aktivt träffat henne på de eventen. Vill inte vara "för på" heller. 


    Förlåt för jag lägger värderingar i att vara lojal då. 


    Ja, att dejta och typ äta ute är inte särskilt roligt. Finns andra saker jag mer ser fram emot i en relation. Gör hellre andra saker i en relation primärt och äta ute m.m vid speciella tillfällen snarare. 


     


    Ja, jag vill också lyckas med det och tror inte att folk kommer bry sig särskilt mycket i organisationen men vill helst hålla det privat. 


     


    Återigen, du har inte gjort någonting. Du sticker inte ut. Då kan du ju aldrig skicka meddelanden till någon eftersom du tror att det är så man flirtar/raggar/visa intresse, kalla det vad du vill. Du har betett sig som precis vem som helst. Du har umgåtts med henne när din organisation har sammankomster. Hela poängen med sammankomster är att träffas och umgås i en eller annan form!

    Det är inte fel att fråga ut någon online, det är ett fullt vedertaget sätt att kommunicera numera. Har du ens hennes telefonnummer så ni kan ringa? Eller videochatta? Har du inte ens kommit så långt så har du flera års så kallade försök framför dig. Du har inte kommit någonstans.

    Fråga ni ska videochatta nu och så frågar du om ni ska hitta på något vara ni två. Två alternativ, antingen säger och ja eller så säger hon nej. Svårare än så är det inte. Om hon är en fantastisk fin tjej, vilket hon säkert är, så kommer någon som inte är lika feg som du snärja henne långt innan du kommer till skott.

  • Anonym (Do)

    Din trådrubrik är hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

    Den startades för mer än ett halvår sedan och hon har fortfarande ingen aning och du har inte tagit till dig någonting av vad människor med mycket mer erfarenhet än dig har föreslagit att du bör göra.

    Så du är kvar i november förra året, inte kommit en millimeter mer än att du inte skriver till andra tjejer för att du vill vara lojal. Tyvärr känner hon inte till din ohämmade lojalitet, för du har inte vågat närma dig henne?

  • Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-05-11 14:00:05 följande:
    Som inte blev en relation av och att träffa 1 person 1 gång är inte samma sak som att inte vara lojal. 

    Logistiken är som sagt det största problemet till att jag inte träffat hon jag gillar själv. 
    Det kan det i allra högsta grad vara beroende på vad man gör med den enda personen man bara träffar en gång.
  • Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-05-11 16:00:12 följande:
    Vi bor 4 h bort och har enbart setts 4 gånger just nu. Den där översimplifieringen riskerar att göra att man är "för på" dessutom. 
    Kompis du har inte en aning om vad för på innebär. Du saknar totalt insikt i sådana här ting och du vägrar ta till dig av vad folk säger, så du kan omöjligt avgöra om något är för på eller av.
  • Anonym (Do)

    Inser du förresten hur många kåta killar det finns i försvarsmakten? Det är en skog av kuk alltså. Och de flesta är inte speciellt fega av sig heller, det ligger liksom i sakens natur.
    Så får du inte till det innan hon rycker in så är du hopplöst förlorad. Du har en inte chans mot virila, vältränade unga killar i uniform där du sitter och trycker bakom din dator utan att skriva för du inte vill verka för på.

    Glöm henne, innan du blir olyckligt kär på riktigt.

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?