• Guldlocken31

    Upprepade biokemisk graviditeter, någon mer??

    Är det någon mer än jag som kämpar med biokemiska graviditeter?!
    Har plussat tidigt med clearblue 4-5 gånger, och inte en enda gång går graviditeten längre än till omkring BIM. Ibland någon dag över.
    Har genomgått en missfallsutredning som inte visar på någonting avvikande. Senast fick jag utskrivet trombyl + progesteron kapslar i hopp om att graviditet skulle stanna och fortskrida, enda som hände var att missfallet fördröjdes (troligtvis pga progesteronet) och jag började blöda i v. 5(4+2)? känner sådan sorg och uppgivenhet!! Tär på psyket att få missfall på missfall.. någon som varit med om liknande Som kan dela med sig?

  • Svar på tråden Upprepade biokemisk graviditeter, någon mer??
  • Anonym (Ledsen)
    Dalarna91 skrev 2024-01-16 10:33:32 följande:
    Ja, jag vet inte hur mycket jag har gjort för att läkaren inte vill ens träffa en. 
    Nee precis. Sjukt ändå att det ska behöva vara så. Inte konstigt att folk mår dåligt. 
  • Dalarna91
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-01-16 18:40:52 följande:
    Nee precis. Sjukt ändå att det ska behöva vara så. Inte konstigt att folk mår dåligt. 
    Nu väntar man bara på mens som borde komma till helgen. Slutade med progrestron igår. 
  • Anonym (Ledsen)
    Dalarna91 skrev 2024-01-18 07:30:15 följande:
    Nu väntar man bara på mens som borde komma till helgen. Slutade med progrestron igår. 
    Okej, inget positivt test? :( Min mens är snart slut så ny omgång snart :) 
  • Dalarna91
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-01-18 11:40:00 följande:
    Okej, inget positivt test? :( Min mens är snart slut så ny omgång snart :) 
    Nej inget positivt, trots sjukt hög temp!! Blir så frustrerad när kroppen lurar en...
    Har ägglossning om ca 20 dagar.
  • Guldlocken31

    Ledsen för sent svar, varit dålig på att uppdatera här inne pga mkt jobb.. tråkigt med neg test? bara till o kämpa vidare 🙏 heja er!
    jag var hos läkaren på Fertilitetsplus idag eftersom mina tester visade på överaktivt immunförsvar. Så nu har de satt in mig på progestoron (som jag ska börja ta strax efter ÄL och framåt) + intralipid, omega3, inusitol, folsyra samt hiprex (som förhoppnings ska hålla borta mina återkommande urinvägsinfektioner). Hoppas på att det funkar nu. 

  • Anonym (Ledsen)
    Guldlocken31 skrev 2024-01-19 23:06:11 följande:

    Ledsen för sent svar, varit dålig på att uppdatera här inne pga mkt jobb.. tråkigt med neg test? bara till o kämpa vidare 🙏 heja er!
    jag var hos läkaren på Fertilitetsplus idag eftersom mina tester visade på överaktivt immunförsvar. Så nu har de satt in mig på progestoron (som jag ska börja ta strax efter ÄL och framåt) + intralipid, omega3, inusitol, folsyra samt hiprex (som förhoppnings ska hålla borta mina återkommande urinvägsinfektioner). Hoppas på att det funkar nu. 


    Japp bara kämpa på :)

    Åh så skönt för dig att få hjälp! Hade du fått testa Prednisolon förut eller hur var det? Eller dem på Fertilitetsplus rekommenderar inte det eller? :) Har hört så olika vem som fått utskrivet det eller inte. Men hoppas nu att dessa mediciner som du fått ska göra susen nästa gång :)
  • Anonym (Ofrivilligt barnlös)

    Hej tjejer!
    Ert forum gjorde att jag till och med gjorde en användare här på familjeliv, efter att ha läst SÅ mycket under dess 2,5 år vi har försökt. 

    Jag och min sambo har också gått igenom 4 missfall, en ofostrig graviditet där det konstaterades i v 12, ett ?missfall? i v 18 (fostret hade då dött o v 13-14 nångång), ytterligare en ofostrig graviditet som sågs på tidigt ultraljud i v 8 och sen det senaste missfallet i augusti -23 i v 9 (då vi veckan innan såg ett hjärta slå). 


    Det har och är otroligt tufft. Genomgått en utdragen missfallsutredning då vi i ca 6 månader fick gå i ovisshet och vänta på svaret på våra kromosomprov och tid till hydrosonografi. Hydrosonografin blev aldrig av där vi bodde tidigare pga väntiden vad så lång. Vi valde att flytta 110 mil ner till södra Sverige där vi fick fortsätta vår utredning och där vi träffade en fantastisk läkare på en gynmottagning. Dom kunde redan veckan efter vi flyttade skaffa en tid till oss för att inte bara göra en hydrosonografi utan även en äggledarspolning, vilket var i september -23. Allt såg bra ut, inget fel på våra prover heller. Min sambo fick även lämna spermaprov, vilket vår tidigare sjukhus absolut inte tyckte att han behövde göra, även det såg bra ut.


    I slutet av december -23 så ringde vår läkare upp och frågade hur det gick, jag var väldigt ärlig och sa att det här tär på oss så otroligt mycket. Hon tyckte direkt att vi skulle ta några sista prover och därefter skicka iväg en remiss för IVF. Såklart såg även dom proverna bra ut och fick veta för några dagar sedan att vår remiss är nu inskickad. 


    Det här är en väldigt kort sammanfattning av vår historia och svarar gärna på frågor om ni funderar på något. Att gå igenom det här är somsagt otroligt tufft och det är ingen som ser på utsidan att man bär med sig detta. Själv har jag varit väldigt öppen ang. vår process Det tär så otroligt mycket på en, man ska orka stå upp för rätt utredning, ta strider till försäkringsbolag (ja, försäkringsbolaget som vi hade vår graviditetsförsäkring på trodde att vi visste om vårt missfall innan v 18 så fick inte ut en krona på den) och man ska orka genom varje dag som ofrivilligt barnlös.

    Hur går det för er? ❤️ jag följs gärna genom detta!
    Mina tankar och känslor finns med er❤️

  • Dalarna91
    Anonym (Ofrivilligt barnlös) skrev 2024-02-04 16:17:50 följande:

    Hej tjejer!
    Ert forum gjorde att jag till och med gjorde en användare här på familjeliv, efter att ha läst SÅ mycket under dess 2,5 år vi har försökt. 

    Jag och min sambo har också gått igenom 4 missfall, en ofostrig graviditet där det konstaterades i v 12, ett ?missfall? i v 18 (fostret hade då dött o v 13-14 nångång), ytterligare en ofostrig graviditet som sågs på tidigt ultraljud i v 8 och sen det senaste missfallet i augusti -23 i v 9 (då vi veckan innan såg ett hjärta slå). 


    Det har och är otroligt tufft. Genomgått en utdragen missfallsutredning då vi i ca 6 månader fick gå i ovisshet och vänta på svaret på våra kromosomprov och tid till hydrosonografi. Hydrosonografin blev aldrig av där vi bodde tidigare pga väntiden vad så lång. Vi valde att flytta 110 mil ner till södra Sverige där vi fick fortsätta vår utredning och där vi träffade en fantastisk läkare på en gynmottagning. Dom kunde redan veckan efter vi flyttade skaffa en tid till oss för att inte bara göra en hydrosonografi utan även en äggledarspolning, vilket var i september -23. Allt såg bra ut, inget fel på våra prover heller. Min sambo fick även lämna spermaprov, vilket vår tidigare sjukhus absolut inte tyckte att han behövde göra, även det såg bra ut.


    I slutet av december -23 så ringde vår läkare upp och frågade hur det gick, jag var väldigt ärlig och sa att det här tär på oss så otroligt mycket. Hon tyckte direkt att vi skulle ta några sista prover och därefter skicka iväg en remiss för IVF. Såklart såg även dom proverna bra ut och fick veta för några dagar sedan att vår remiss är nu inskickad. 


    Det här är en väldigt kort sammanfattning av vår historia och svarar gärna på frågor om ni funderar på något. Att gå igenom det här är somsagt otroligt tufft och det är ingen som ser på utsidan att man bär med sig detta. Själv har jag varit väldigt öppen ang. vår process Det tär så otroligt mycket på en, man ska orka stå upp för rätt utredning, ta strider till försäkringsbolag (ja, försäkringsbolaget som vi hade vår graviditetsförsäkring på trodde att vi visste om vårt missfall innan v 18 så fick inte ut en krona på den) och man ska orka genom varje dag som ofrivilligt barnlös.

    Hur går det för er? ❤️ jag följs gärna genom detta!
    Mina tankar och känslor finns med er❤️


    Välkommen! Det är så tråkigt att detta har hänt er. 
    Jag och min sambo skickade ett klagomål via patientnämnden till sjukhuset ivf klinik. 

    Så äntligen kommer vi få hjälp. Kommer få en tid i början av april för att starta ivf. 

    Har ni påbörjat eran ivf? 
  • Guldlocken31

    Hej på er! 


    Det är så hjärtskärande att läsa era berättelser 💔 
    vi valde för ett tag sedan att byta klinik till Livio istället, då jag upplevde att de ej tog alla mina tidiga missfall på allvar på förra kliniken. Jag har även blivit undersökt av läkare på Fertilitetsplus (Sthlm Gärdet)som rekommenderar intralipid dropp + IVF .


    Vi har nu genomfört en fertilitetsutredning på Livio och allting ser bra ut. Alla prove är normala. Ska göra en äggledarspolning i början på nästa månad, och sedan ska de skicka in remiss till reproduktions medicin. Dessvärre finns ju mina så kallade tidiga ?graviditeter? (vilka jag knappt ens vill välja o kalla dem eftersom jag aldrig fått npgon graviditet konstaterade med hjälp av varken blodprov eller ultraljud) dokumenterade i min journal, så läkarna på Livio tror ej jag kommer bli godkänd att få göra en IVF pga detta. Känns förjävligt Att bara stå o stampa utan att komma vidare.


    Går just nu och väger fram o tillbaka om jag ska testa en intralipid behahabdling (pga överaktivt immunförsvar) nästa cykel, för och se om det hjälper. Vad hade ni gjort? 

  • Guldlocken31

    Dalarna91: gud va skönt att ni äntligen ska få hjälp genom IVF!!! Har de sagt något om att det kan förbättra era chanser till fullgången graviditet?

Svar på tråden Upprepade biokemisk graviditeter, någon mer??