• Bubbligoglad

    Vi som genomgår IVF 2024

    Hej på er! 


    Den 9/1 startade vi vårt andra försök IVF. Förra försöket blev gonal-f då blev det ingen återföring då inga embryon delade sig som de skulle.

    Detta försök började vi med 187,5 menopur, gick upp till 200 efter första UL därefter ner till 150. Då jag var/är i riskläget för överstimulering fick jag efter blodprov reda på att jag skulle ta Gonapeptyl istället för orvitrell 36h innan.


    Idag har vi haft äggplock, mår väldigt bra och de plockade ut 18 ägg, var livrädd att det skulle bli totalfrys men idag efter äggplocket bestämde de i alla fall att det ska bli en färsk återföring och jag fick ta orvitrellaprutan efter äggplocket istället. vet i nuläget inte vilket dag det bli för återföring men hoppas hoppas att något embryo delar sig och att vi kan få uppleva en återföring!!!

  • Svar på tråden Vi som genomgår IVF 2024
  • Sunny90

    Hej!

    Är ny här! Är idag på RD 6 på vårt tredje FET i vår första IVF/ICSI-omgång. Vi fick fyra stycken blasto till frysen (direktfrys pga risk för överstimulering) och ruvar nu alltså på det tredje, hoppas så innerligt att det vill fästa så att vi får ha ett kvar i frysen. 


    Man blir ju helt knäpp under ruvardagarna, känner efter minsta symtom?! Men jag känner inget speciellt än så länge mer än lite småhugg/lätt molande vissa stunder, men det kan väl lika gärna vara Cyclogest:en antar jag. Efter vår första återföring (som endast resulterade i en kemisk graviditet, testade DUMT NOG tidigare på RD 12 och fick positivt men började blöda en vecka senare) så kände jag mer molvärk + började må lite illa redan RD 8-9, så jag jämför ju alla symtom med den gången även fast den inte slutade bra.


    Har officiell testdag den 14/4 och tänker hålla mig tills dess (hur jobbigt det än är), för jag orkar inte bli besviken på en eventuell ytterligare kemisk graviditet. 

  • Barbrastreisand

    Hej!
    Hoppar gärna in försiktigt i denna tråd. Har försökt få ett syskon i över två år, senaste månaderna följts upp med vul och tagit ovitrelle för att maximera chanserna utan resultat. Nästa steg blir ivf och vi har vårt första uppstartsmöte denna månad, så får vi se vad de säger och hur framtiden blir.

  • Anonym (Rainbowdash)

    Jag hoppar gärna in här. Har inte hängt på familjeliv på många år men nu är det dags igen.

    Jag och min sambo startade med sprutor idag. Vi har båda två barn var sedan innan som är stora tonåringar allihopa men vill så gärna ha ett barn tillsammans.   

    jag har haft lätt att bli gravid tidigare så det här är en ny ovan erfarenhet för mig som får mig väldigt ödmjuk. Min sambo är steriliserad och vi har försökt att göra en sådan er-fertilisering men det fungerade sådär. Jag är också väldigt mycket äldre än sist, 38 nu?

    jag är inte riktigt med på allt språket än men jag antar att det kommer.
    Och grattis till alla som lyckats bli gravida!

  • AliciaNN

    Hej på er!

    Kul med fler som börjar IVF och inte gjort det förut, jag gör också min första IVF och kan inte heller språket eller vet hur det brukar gå till, så jättekul att få dela det med fler. Många här verkar redan ha gjort flera försök och är "vana" och jag tycker det är svårt att relatera till.

    Jag har kommit så långt som till äggplockningen som gjordes igår. Nu har jag precis ringt kliniken och fått uppdaterat att av dom 8 ägg dom plockade ut var alla mogna och 5 st har befruktats under natten. Sååå glad för det, har varit så rädd att vi inte skulle komma hit och var minst lika nervös att ringa idag som jag var för äggplocket igår. Varje steg är jobbigt att ta sig igenom, jämfört med när man försökt på "naturlig väg" och det egentligen bara är en väntan och ett resultat: mens eller inte. Nu är varje steg en väntan på ett resultat Obestämd

    Nu håller vi tummarna att så många som möjligt av dom här 5 vill utveckla sig vidare inför söndag och återföring, hoppas hoppas hoppas!

  • AliciaNN
    Anonym (Rainbowdash) skrev 2024-04-03 00:35:04 följande:

    Jag hoppar gärna in här. Har inte hängt på familjeliv på många år men nu är det dags igen.

    Jag och min sambo startade med sprutor idag. Vi har båda två barn var sedan innan som är stora tonåringar allihopa men vill så gärna ha ett barn tillsammans.   

    jag har haft lätt att bli gravid tidigare så det här är en ny ovan erfarenhet för mig som får mig väldigt ödmjuk. Min sambo är steriliserad och vi har försökt att göra en sådan er-fertilisering men det fungerade sådär. Jag är också väldigt mycket äldre än sist, 38 nu?

    jag är inte riktigt med på allt språket än men jag antar att det kommer.
    Och grattis till alla som lyckats bli gravida!


    Lycka till! Jag tyckte sprutorna blev jobbigare dag för dag men sen efter ultraljudet och jag fick veta att där fanns äggblåsor så kändes det mer okej och att det var värt att ta sprutorna tills äggplockningen Glad Jag tror det jobbiga var att behöva sticka sig så ofta och inte veta om det skulle leda till något (har aldrig varit gravid tidigare heller så allt känns som en vild chansning)

    Hur fungerar det när man är steriliserad?
  • Anonym (Rainbowdash)
    AliciaNN skrev 2024-04-03 11:07:10 följande:
    Lycka till! Jag tyckte sprutorna blev jobbigare dag för dag men sen efter ultraljudet och jag fick veta att där fanns äggblåsor så kändes det mer okej och att det var värt att ta sprutorna tills äggplockningen Glad Jag tror det jobbiga var att behöva sticka sig så ofta och inte veta om det skulle leda till något (har aldrig varit gravid tidigare heller så allt känns som en vild chansning)

    Hur fungerar det när man är steriliserad?

    Jag har ju hittills bara tagit två sprutor och det har  inte varit jobbigt än. Blev förvånad över att det inte ens kändes? Handsvetten på första sprutan dock var inte att leka med 😂

    Min sambo är steriliserad och vi testade först att reversera det, alltså att man syr ihop sädesledarna igen under mikrokirurgi. Det blev dock inte så lyckat då det troligtvis finns  ärrbildningar som gör att det inte kommer igenom så många spermier. Han kommer alltså lämna prov som vanligt om vi kommer så långt. Hans prov innehåller dock mycket färre spermier än normalt och det är därför vi troligtvis inte fått till det på naturlig väg. 

    Fattar att det verkligen känns som en chansning. Så känner vi med. Vi känner oss otroligt ödmjuka inför den här processen. Vi har ju fyra fantastiska barn men vi vill verkligen ge oss själva en chans att få ett tillsammans. Känns lite klyschigt som ?kärleksbarnet? 


     

  • AliciaNN
    Anonym (Rainbowdash) skrev 2024-04-03 20:08:51 följande:

    Jag har ju hittills bara tagit två sprutor och det har  inte varit jobbigt än. Blev förvånad över att det inte ens kändes? Handsvetten på första sprutan dock var inte att leka med 😂

    Min sambo är steriliserad och vi testade först att reversera det, alltså att man syr ihop sädesledarna igen under mikrokirurgi. Det blev dock inte så lyckat då det troligtvis finns  ärrbildningar som gör att det inte kommer igenom så många spermier. Han kommer alltså lämna prov som vanligt om vi kommer så långt. Hans prov innehåller dock mycket färre spermier än normalt och det är därför vi troligtvis inte fått till det på naturlig väg. 

    Fattar att det verkligen känns som en chansning. Så känner vi med. Vi känner oss otroligt ödmjuka inför den här processen. Vi har ju fyra fantastiska barn men vi vill verkligen ge oss själva en chans att få ett tillsammans. Känns lite klyschigt som ?kärleksbarnet? 


     


    Hahaha samma här!! Det RANN alltså svett från handen andra dagen när jag skulle ta själv, skojar inte. Mannen hjälpte mig första dagen men var tvungen att ta själv ett par dagar sen för att han inte var hemma, tillslut var det bara att sticka men jag föredrog att han hjälpte mig efter det. Men jag håller med, sprutorna känns knappt så egentligen var det inget större problem att ta de.

    Jag förstår, då blir det samma sak för er ändå.
  • Barbrastreisand

    Har fått svar på mitt AMH värde som låg på 15. Men kan inte riktigt hitta svar på vad som anses vara ?bra? värde. Någon som har koll på detta? är 32 år

  • Björkenli

    Alicia

    Grattis till bra resultat hittills med äggplock och befruktning !!

    Jag ska ha äggplock imorgon. 
    Jag är helt chockad. Jag har superlågt AMH och de har pratat om äggdonation och en månad fick jag 0 blåsa med max stimulering och en månad bara en blåsa...

    Nu fick jag 6 blåsor!!

    Kan knappt fatta att det är sant. 

    Vågar inte hoppas på något men det är overkligt att det faktiskt blir äggplock imorgon. 

    Har precis landat i Danmark efter ett försenat flyg. 
    Känns bra att vara på plats redan ikväll iaf.

  • Sandralinnea123
    Björkenli skrev 2024-04-05 00:03:47 följande:

    Alicia

    Grattis till bra resultat hittills med äggplock och befruktning !!

    Jag ska ha äggplock imorgon. 
    Jag är helt chockad. Jag har superlågt AMH och de har pratat om äggdonation och en månad fick jag 0 blåsa med max stimulering och en månad bara en blåsa...

    Nu fick jag 6 blåsor!!

    Kan knappt fatta att det är sant. 

    Vågar inte hoppas på något men det är overkligt att det faktiskt blir äggplock imorgon. 

    Har precis landat i Danmark efter ett försenat flyg. 
    Känns bra att vara på plats redan ikväll iaf.


    Gud va spännande, håller tummarna för du får ut ägg ur blåsorna ❤️

    Jag satte in min blastocyst i måndags & idag blev de ett ljust ljust streck på gravtestet.
    Men vågar inte ta ut något i förväg då jag 4 av 5 gånger haft ljusa streck tills dom försvunnit innan test dagen så 🙈 men hoppas de är vått guld embryo 🥚❤️
Svar på tråden Vi som genomgår IVF 2024