• Anonym (Deppig)

    Han vågar inte

    Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

    Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

  • Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (?) skrev 2024-03-09 21:29:52 följande:
    Kan hända förbjudet att prata om men det är de som mår psykiskt dåligt som ser sig och är offer men som samtidigt utsätter sin omgivning för psykisk misshandel, menat med att göra så, eller inte. Han mår psykiskt dåligt och han gör så att du mår psykiskt dåligt. Du har dig själv att skylla då du gått in i detta väl informerad om att han är gift och kommer inte ta sig ur. Du har gjort ett dåligt val, ett misstag, men det är ännu värre att förstå det och ändå stanna kvar. 
     Du kan inte längre skylla precis allting på att du är så jäkla kär, det håller inte. Inte för dig, inte för någon annan berörd. 
    Jag mår jättedåligt och låter han helt och hållet ha kommandot i detta. Han mår dåligt och orkar inte bry sig om vem han drar med sig i fallet. 
    Har försökt få honom att förstå, men det är lönlöst.

    Ska prata med honom nästa helg, vill verkligen göra det öga mot öga och inte via text. 
  • Anonym (Adam)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-09 21:52:27 följande:
    Jag mår jättedåligt och låter han helt och hållet ha kommandot i detta. Han mår dåligt och orkar inte bry sig om vem han drar med sig i fallet. 
    Har försökt få honom att förstå, men det är lönlöst.

    Ska prata med honom nästa helg, vill verkligen göra det öga mot öga och inte via text. 
    Du agerar helt fel. Du förstår inte hur män funkar. Han kommer inte välja dig eftersom du inte är en utmaning. Du är ingen spänning längre. Varför ska han välja en gråtande kvinna som ber på sina knän?

    Nej, om han ska komma TILL DIG så ska du göra det motsatta. Ställ in mötet med honom med kort varsel. Meddela honom kort att det inte funkar att ses då det krockar med en viktig dejt. Håll dig kylig och distanserad. Han är MAN, dvs han vill jaga! och du måste vara det svåruppnårliga bytet. Enda chansen att få honom är om du backar och skärmar av, lägger din tid på annat och andra.

    Hur kan ni kvinnor inte fatta detta? Vi män tappat suget när kvinnan är för lätt och needy. 
  • Anonym (...)
    Anonym (Adam) skrev 2024-03-09 22:26:21 följande:
    Du agerar helt fel. Du förstår inte hur män funkar. Han kommer inte välja dig eftersom du inte är en utmaning. Du är ingen spänning längre. Varför ska han välja en gråtande kvinna som ber på sina knän?

    Nej, om han ska komma TILL DIG så ska du göra det motsatta. Ställ in mötet med honom med kort varsel. Meddela honom kort att det inte funkar att ses då det krockar med en viktig dejt. Håll dig kylig och distanserad. Han är MAN, dvs han vill jaga! och du måste vara det svåruppnårliga bytet. Enda chansen att få honom är om du backar och skärmar av, lägger din tid på annat och andra.

    Hur kan ni kvinnor inte fatta detta? Vi män tappat suget när kvinnan är för lätt och needy. 
    Fast nu HAR dom ju redan något slags förhållande. Hur länge ska man egentligen spela svårfångad?

    Och hur ska man kunna spela svårfångad, om man är den som MÅSTE jaga för att inget alls händer annars, och man är så kär i honom att man bara måste ha någon form av kontakt med honom?

    Dessutom kan du inte tala för alla män. Det är inte alls alla män som spelar sådana spel, eller har någon önskan om att kvinnan ska göra det. 
  • Anonym (f)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-08 17:10:24 följande:
    Absolut inte hans första snedsteg, men den första han känt sig vilja ha ett liv med. 
    Jag vet!! att förmodligen alla säger så, men han lät så trovärdig och jag har flera ggr när han ville mer än mig från början tagit upp om eventuell otrohet i framtiden. Jag tror verkligen att han blev kär, men känslorna kanske dog ut. För mig blev de istället starkare. 
    Jag trodde verkligen på honom och innerst inne hoppas jag fortfarande att de var på riktigt. 
    Hände det någon gång efter ni haft sex? Hur snabbt hade ni sex?
  • Anonym (f)
    Anonym (Adam) skrev 2024-03-09 22:26:21 följande:
    Du agerar helt fel. Du förstår inte hur män funkar. Han kommer inte välja dig eftersom du inte är en utmaning. Du är ingen spänning längre. Varför ska han välja en gråtande kvinna som ber på sina knän?

    Nej, om han ska komma TILL DIG så ska du göra det motsatta. Ställ in mötet med honom med kort varsel. Meddela honom kort att det inte funkar att ses då det krockar med en viktig dejt. Håll dig kylig och distanserad. Han är MAN, dvs han vill jaga! och du måste vara det svåruppnårliga bytet. Enda chansen att få honom är om du backar och skärmar av, lägger din tid på annat och andra.

    Hur kan ni kvinnor inte fatta detta? Vi män tappat suget när kvinnan är för lätt och needy. 
    Så hur svår ska man vara? Jag har varit svår i ett år nu. Ja, vi har fortfarande kontakt, men det är först för 2 månader sedan han tog initiativ till kontakt privat och inte bara på arbetet.
  • Anonym (?)

    Jag tror inte på att alla män gör så här precis som jag inte tror alla kvinnor gör så här. Det har med en defekt i deras personlighet att göra, inte deras kön. Är man bara intresserad av att spela spel ska man inte vara i en relation. 

    Det jag tyvärr sett (från mitt ex,man, då) är att han behandlade bl a sitt KK (innan mig, jag var inte KK) dåligt. Det finns människor (inte haka upp sig om de är män eller kvinnor) som testar dig, som testar alla, ser hur billigt de kan få dig, på vad du nappar på, de får ett tränat öga att göra detta. Då män brukar vara de som tar första steget brukar kvinnorna tränas i vad de kan göra med det, acceptera eller inte. TS:s "man" fick henne billigt utan nåt krångel, och hennes medkänsla för honom gör mig nästan ledsen, för var är hans mot henne? Man kan tjattra på om egenansvar, men samtidigt - utnyttja någon som tycker de är mindre värda som tackar ja till något sånt här, en affär med en gift man - tycker jag är vidrigare. 

    Jg tyckte mitt ex var vidrig mot sitt f.d. KK, det gjorde at jag fick en annan bild av honom. Kunde han göra så mot henne sa det mer avskyvärt om honom än det sa om henne, hon hade åtminstone känslor som hon byggt upp för honom, han hade det inte vad jag kunde märka. Han behandlade henne dåligt. då han trodde hon kunde utgöra ett hot mot oss, vad jag skulle tro om honom (det var inte han som sa det till mig). 

    TS:s "man" har fortsatt se på henne på ett lågt sätt genom att bara skicka SMS till henne när göra slut. Det säger mer om honom det också än det gör om henne. 
    Säger inte att det gör henne oskyldig, eller att hon inte ska ha dåligt samvete, men det är han som köpt henne billigt, utnyttjar henne. Sådana personer försvarar det alltid med att säga att de sagt från början hur det är och det varit reglerna och hon godtagit dem. Men ärligt, om någon redan ligger ner och tycker de är bara värda att ligga ner, istället för att sparka på dem och säga ja, där ska du ligga, är man inte större människa än så att man hellre vill sträcka fram en hand och hjälpa den andra upp? Är inte det kärlek? Kärlek och respekt för vad för slags person man själv vill vara, och det man vill vara för någon annan? Bara för någon tycker jag förtjänar bli dåligt behandlad behöver man inte hålla med om det, och ffa ska det då inte komma från mig att behandla den andre dåligt. 

  • Anonym (Deppig)
    Anonym (f) skrev 2024-03-10 14:44:55 följande:
    Hände det någon gång efter ni haft sex? Hur snabbt hade ni sex?
    Jadu... Vi hade sex första gången, vi träffades för det. Visste inte att han var gift men han var inbjuden som en tredje part och hade ringen på sig. Det spelade ju inte så stor roll då för jag var ju inte ute efter ett förhållande, men jag observerade i alla fall. Men han fattade tycke och började blanda in känslor ganska snabbt trots att jag från början sa att jag var inte intresserad av gifta män. Hade varit ok med en KK relation men, ja, nu blev det som det blev. Känslorna kom för mig också. 

    Tror absolut inte att han haft någon mer utom mig. Är heller inte säker på att han har sex med sin fru. Tror inte det. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (?) skrev 2024-03-10 16:35:16 följande:

    TS:s "man" har fortsatt se på henne på ett lågt sätt genom att bara skicka SMS till henne när göra slut. Det säger mer om honom det också än det gör om henne. 
    Säger inte att det gör henne oskyldig, eller att hon inte ska ha dåligt samvete, men det är han som köpt henne billigt, utnyttjar henne. Sådana personer försvarar det alltid med att säga att de sagt från början hur det är och det varit reglerna och hon godtagit dem. Men ärligt, om någon redan ligger ner och tycker de är bara värda att ligga ner, istället för att sparka på dem och säga ja, där ska du ligga, är man inte större människa än så att man hellre vill sträcka fram en hand och hjälpa den andra upp? Är inte det kärlek? Kärlek och respekt för vad för slags person man själv vill vara, och det man vill vara för någon annan? Bara för någon tycker jag förtjänar bli dåligt behandlad behöver man inte hålla med om det, och ffa ska det då inte komma från mig att behandla den andre dåligt. 


    Problemet är lite att det var jag som satte reglerna från början - blanda inte in känslor om du inte är seriös. Och det sade han sig vara. Jag var väldigt tydlig med honom att jag kommer få känslor om vi fortsätter så här men han var helt på det klara med att det skulle bli vi. Och sen slog depressionen till igen och han är oförmögen att ta tag i nånting. Kanske hade det inte blivit vi ändå, kanske hade vi också tagit slut.
    Ville bara inte att det skulle sluta så här.
  • Anonym (Varit där)

    Jag förstår att du känner dig kluven. Å ena sidan vill du hans bästa men å den andra så vill du ha honom här och nu och i framtiden. Problemet är att han inte kan ge dig det du vill, 

    Troligtvis vill han med förmår sig inte att bryta upp från sin fru och familj,  

    När jag var i din situation fick jag höra att -Om vi ändå hade träffats tidigare, innan jag gift mig. Eller - Livet är så dj**la orättvist, varför skulle jag behöva möta dig, när det är försent. mm

    Jag kände att hur mycket jag än älskade honom skulle det aldrig kunna bli vi, hur mycket han än sa sig vilja det. 

    Sedan vi bröt förhållandet har vi ändå kunnat vara vänner och håller kontakten med varandra. Han är fortfarande en mycket viktig person i mitt liv fast på ett annat sätt. Älskar honom fortfarande och ångrar inte en sekund.

  • Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-10 18:53:15 följande:
    Problemet är lite att det var jag som satte reglerna från början - blanda inte in känslor om du inte är seriös. Och det sade han sig vara. Jag var väldigt tydlig med honom att jag kommer få känslor om vi fortsätter så här men han var helt på det klara med att det skulle bli vi. Och sen slog depressionen till igen och han är oförmögen att ta tag i nånting. Kanske hade det inte blivit vi ändå, kanske hade vi också tagit slut.
    Ville bara inte att det skulle sluta så här.
    Njaaa....problemet är nog snarare att du romantiserar ditt förhållande med en person som uppenbarligen är en lögnhals och svikare. Du har inte satt några regler och har inte haft kontroll. Att säga att man kommee utveckla känslor betyder att de redan finns där - man är ju ingen robot som bara kan slå av och på.

    Försök se på det hela lite nyktert, trots hjärtesmärtan, och inse att du inte ska ägna din tid och energi åt gifta män. Det är ett självsaboterande beteende som ofta grundar sig i dåligt självförtroende som bara leder till ännu värrre.

    Nej, skaka av dig den här jeppen och se framåt. Bygg upp dig själv med saker du gillar, vill lära dig och göra. Stå på egna ben. Ta ingen skit.
Svar på tråden Han vågar inte