• Anonym (Jag)

    Män blir kära i mig

    Det här kommer säkert låta sjukt konstigt. Det kommer säkert vara en del som tror jag överdriver och en del kommer förmodligen bli triggade. Men jag är seriös och önskar VERKLIGEN få något slags råd på hur jag ska hantera detta. Hade uppskattat om någon som varit med om liknande svarade.

    Jag är en kvinna I sena 20 års åldern, jag har två barn under 10.
    Jag har problem med att många män visar intresse för mig, eller rent av blir kära eller besatta av mig. Jag är INTE intresserad av att ha någon relation, är singel nu. Det här problemet har skapat stora problem i mina tidigare förhållanden också..
    Män faller för mig oavsett om jag är singel eller förhållande. Jag tror dels att det handlar om mitt utseende och dels min personlighet. Jag är attraktiv, det har jag förstått. Både utseende och kropp. Men jag är också väldigt trevlig, riktigt snäll mot alla jag pratar med. Jag har ett charmigt sätt, ljus och mild röst. Är omtänksam och pratglad.
    Det börjar bli jobbigt för jag kan inte ha manliga vänner, jag kan inte prata med en man utan att han vill ta saker vidare med mig.
    Det handlar om män i alla åldrar alltså, väldigt unga men även väldigt gamla också.
    Jag har varit med om att män som jag endast samtalat med lite kort har kommit hem och knackat på hos mig och levererat blommor, lämnat en HEL påse full med mat från affären..kärleksfulla sms, samtal OCH brev.
    Nyligen gick min kaffebryggare sönder och jag skrev till en granne som jag mest hejat på och frågade om han hade en begagnad jag kunde köpa, dagen efter knackar han på hos mig och levererar en HELT sprillans ny kaffebryggare för 1500 kr. Den hade han köpt till mig bara sådär. Senare mot kvällen fick jag ett meddelande från honom där han skrev att han "så gärna ville lära känna mig mer..". Han är alltså mer än dubbla min ålder.
    Jag tycker inte att jag är flirtig av mig, men ändå blir män intresserade. Jag vet ju inte hur jag upplevs av andra. Mina kollegor har beskrivit mig som lugn, lätt att prata med, fyller rummet med positiv energi och charmig. Måste jag kanske ändra min personlighet, hur gör man ens det?
    Sen vet jag också att jag har svårt för att säga ifrån, jag är lite konflikträdd. Hur ska jag göra för att våga vara med tydlig?
  • Svar på tråden Män blir kära i mig
  • Anonym (Jag)
    Anonym (-) skrev 2024-03-01 21:27:35 följande:
    En singelkvinna med två jobbiga småungar ser knappast fräsch ut i den mån att män fjäskar och köper saker oombett. Både graviditet och flera år av sömnbrist pga ungar som skriker tar ut sin rätt på både kropp och ansikte.

    Historien är påhittad, hur kan ni inte förstå detta? Alternativt att det rör sig om incelmän utan standards eller unga killar som bara är ute efter att pumpa och dumpa. 
    Tråkig du är. Jag hittar inte alls på någon historia. Du bara har massa förutfattade meningar. Jag har inte sömnbrist och jag är heller inte sliten. Nej men jag orkar inte förklara och försvara mig för dig, varför ens kommentera om du inte hade något vettigt att tillägga?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (JustAdude) skrev 2024-03-01 22:50:02 följande:

    Du kan inte försöka vara lite mer kort och "upptagen" när du pratar med killar som vill prata med dig så att du inte har en inbjudande personlighet när du pratar med killar som du inte vill lära känna?

    Låter som att du löper större risk för att träffa på en/flera stalkers för då kan det bli obehagligt för dig. Så för att avvärja dig från det så kan det vara bra att du redan från början kan markera att du inte är så snäll och trevlig som de först tror när de tar kontakt med dig?

    Märker du av om dina vänner verkar avundsjuka på dig för att du så lätt får uppmärksamhet och saker, eller förstår dom att du tycker att det är jobbigt för dig?

    Till din granne kan du säga att du har fullt upp med annat men att du är tacksam för kaffebryggaren och att ni är bra  grannar.


    Jo, jag tar till mig av alla tipsen. Jag ska försöka bli bättre på att vara mera tydlig och sätta gränser framöver, med det sagt ska jag ändå inte vara otrevlig för det är onödigt :)
    Mannen som köpte kaffebryggaren är dubbelt så gammal som mig och ja, han är inte i mina ögon attraktiv - tvärtom faktiskt. Jag har aldrig någonsin visar något romantiskt intresse. Har liksom hejat, kallpratat om vädret etc. Som man gör med grannar! Sen vet jag att han jobbar inom kommunen som nattvandrare och har en del uppdrag inom kommunen. Så med tanke på att han verkade vara en trygg vuxen och att han inte är attraktiv för mig så tänkte jag inte en sekund på att han skulle få för sig att jag var intresserad. Förutom att han är dubbelt så gammal så väger han typ trippelt så mycket som mig också. Inte för att det är något fel att vara storvuxen men ja.. Han borde ändå förstå att jag verkligen inte har något intresse. Ska iallafall hålla relationen "kort och koncist", trevlig men kall typ.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Kaffet i vrångstrupen) skrev 2024-03-01 21:11:51 följande:
    Här har du ditt problem. 100 procent! Att skriva till flera grannar och söka kontakt är inget som folk vanligen gör. Eller frågar efter en kaffebryggare!! Självklart kommer de att tro att du är intresserad. Förmodligen tror de att du är superintresserad. Tycker faktiskt synd om grannen som slösade en så pass stor summa. Tog du emot den??
    Okej jag har inte alls samma tankesätt som du har. Jag frågade inte om någon kunde köpa en till mig såklart, jag frågade om det eventuellt fanns en begagnad jag kunde köpa.
    Vet inte hur man kan tolka in att någon skulle vara romantiskt intresserad av att få "hej, du råkar inte ha en kaffebryggare du vill bli av med?". För mig är det helt galet iallafall.. dessutom skrev jag bara och frågade de som jag har haft kontakt med innan. Frågade inte en hel främling direkt

    På meddelandet jag skrev så svarade han : "jag tror jag har en". Dagen efter dyker han upp med en sprillans ny. Det kändes jättemärkligt. Jag hade dessutom ingen aning om vad den först kostade, han sa att han köpt den på Ica. Trodde han kanske betalade 400-600. Sen när han gått så kollade jag upp den och den kostade alltså 1399. Blev helt ställd.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (-) skrev 2024-03-02 01:01:22 följande:
    De allra flesta föräldrar kommer att uppleva stress och sömnbrist vilket sliter på nerverna och såklart även humör och lynne. Detta hade du förstått om du faktiskt hade barn vilket du inte har då hela historien är uppdiktad.

    Män fjäskar inte för singelmödrar på det sättet som du beskrivit heller om de inte är desperata eller söker efter en andra mamma. 

    Tycker inte att du tillför nåt vettigt själv då hela tråden verkar gå ut på att du försöker smickra dig själv genom att hävda hur attraktiv du är för alla män vilket heller sannolikt inte stämmer. 
    Jag har två barn men jag har ändå inte sömnbrist.  Det är klart jag blir trött emellanåt och att humöret går upp och ner, skulle jag ha skrivit det i mitt inlägg eller va? Du är inte direkt logisk, du gör bara allt för att försöka trycka ner mig. Konstigt.
    Okej, det är dina åsikter. De tillför mig absolut ingenting. 
    Det är inte alla föräldrar som slutar bry sig om sitt utseende efter de har fått barn. Jag är inte 50 år, jag är 28. 
    Förstår fortfarande inte vad du gör i min tråd. Men tack för dina irrelevanta svar haha
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Jag)
    Bergegardh skrev 2024-03-01 21:22:39 följande:

    Förstår att de blir jobbiga situationer men du kan ju inte ändra din personlighet. Du kan dock ändra ditt tillvägagångssätt. Du vet ju att du har detta problem och det är ju heller inte roligt att få nobben som kille. Så nästa gång du vill fråga om att köpa något begangnat eller liknade, fråga bara tjejerna. Om det finns en kvinnlig kassörska, välj den. 
    Håller med om det som någon sa tidigare om grannen med kaffemaskinen. Han har säkert redan känt att du flörtar med honom innan. Kanske gått runt och tänkt på dig ibland. Sen när du berättade om kaffemaskinen tänker han att hon är riktigt intresserad. Stackarn som la så mycket pengar på det. 
    Skyller inte på dig menar bara att det kanske är dags att agera på ett annat sätt. Ändra inte din personlighet men försök undvika killar så gått det går så länge du inte verkligen är intresserad av någon. Kvinnor är väl oxå bra vänner.


    Tack för svar. Ja jag ska jobba på hur jag upplevs av andra. Eftersom jag dessutom är konflikträdd så tycker jag det är skitjobbigt att konfrontera och säga ifrån, det naturliga för mig är då tyvärr att sluta svara typ. Försöka snyggt försvinna/göra mig osynlig. Det är ju heller inte en bra egenskap och verkligen något jag måste jobba på. Det är något jag hatar, att få andra människor att känna sig dumma. Önskar jag var bättre på sätta tydliga gränser.
    Ja jag hade såklart ingen aning att han skulle KÖPA en ny till mig. Trodde jag kunde få köpa hans begangnade eller nåt. Blev en riktigt tokig situation.
  • Anonym (Slu)
    Anonym (Jag) skrev 2024-03-02 01:08:52 följande:
    jag är 28. 
    Fast iof du är 28, så du är nog äldre än han hoppats^^
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Män blir kära i mig