Inlägg från: littlewickewire |Visa alla inlägg
  • littlewickewire

    BIM maj 2024

    Hej! 
    Hoppar in här! Försökt sen juni 2023, 2 missfall i bagaget, ett MA upptäckt i v 11 i september (fostret dött i v 7) och en kemisk graviditet i februari efter första omgången Letrozol. 

    Efter en lång väntan fick jag äntligen mens i slutet av april och kunde ta omgång 2 med Letrozol. Ägglossning i lördags.. Nu har den långa väntan börjat.. 


    Förstamamma, 2/5, 1:a barnet, 1:a försöket.
    Nostalgitripp, 3/5, 3e barnet, 4e försöket (1 utomkveds). 
    Bebissugen91, 5/5, 1:a barnet, 9e försöket (utredning bokad i juni)
    IamGabs, 5/5, 2a barnet, 1a försöket. (Testat positivt)
    Empatina, 6/5, 1:a barnet, 1:a försöket (testat positivt)
    Sand13, 10/5, 5:e barnet (1:a för sambon), 5:e försöket (över ett år utan äl-tester).
    amiilee 12/5, 14e försöket, sista innan IVF-start
    Fancyr, 14/5, 3e barnet (1a för sambon), 6e försöket. 
    Littlewickewire, 16/5, 1a barnet, 4e försöket (försökt i ett år) 
    Morticia91 17/5, 1 barnet, 5te försöket.
    Anonym (Fundersam), 19/5, 3:e barnet, 1:a försöket
    Pez, 19/5, 2:a barnet, 1:a försöket
    19977: 19/5 - 2a barnet - 1a försöket
    LillaSam 21/5 2:a barnet, 1:a försöket 
    Idaho89 27/5 1:a barnet, 8:e försöket (kemiskt i februari)
    Nathaliej97, 27/5 - 4e barnet, 5e försöket 
    Lugnoro, 31/5, 1:a barnet, 2:a försöket efter MF
  • littlewickewire
    Anonym (Morticia 91) skrev 2024-05-08 19:34:23 följande:
    Välkommen! 
    Då hade vi ägglossning samma dag, hade också i lördags. Råkade dock ut för nån konstig hemsk magsmärta i mån så pass att jag fick sjukskriva mig. Kanske maginfluensa eller nått så har inga förhoppningar om ett plus denna månaden.

    Lycka till!🙂
    Tack för välkomnandet! ❤️

    Åh vad spännande, då får vi hålla tummarna för varandrab😊
  • littlewickewire
    LillaSam skrev 2024-05-09 19:36:23 följande:

    Enligt Flo ska jag ha ÄL idag och enligt premom imorgon, men tror den dröjer ännu någon dag till. Är på CD22 idag så lång väntan? Jag har inte sagt till sambon att jag har fertila dagar för sexet brukar inte bli lika bra då, så vi ligger på när vi känner för det nu. fick till det idag och för 4 dagar sedan, förhoppningsvis kan vi få till det i övermorgon med så borde det räcka. Hur gör ni andra? Säger ni till er partner? 


    Jag säger till min partner, han är med på noterna och vi har sex en gång om dagen (minst) från typ en vecka innan ägglossning till en vecka efter 😅
  • littlewickewire

    Här kommer en till tempkurva, från appen premom så inte lika tjusig 😅
    Men blir inte klok på den. Först en ökning, sen en dipp, och sen nu en rejäl ökning från igår? Vad kan det betyda?

    Den röda linjen är LH-stegringen och den blå är temperatur. 

  • littlewickewire
    fancyr skrev 2024-05-10 11:04:18 följande:
    Kan ju va så att du inte riktigt lyckades ägglossa? 
    Alltså jag hade såå mkt ÄL-symptom, molvärk tydligt i äggstocken, fertilt sekret, öppen och mjuk livmodertapp osv, så skulle bli förvånad om jag inte ägglossat. Ska tilläggas att jag är ganska dålig på att tempa, blir så stressad så vaknar flera ggr per natt, så tempen tas oregelbundet och ev inte alltid efter 4 h sömn. Så litar egentligen nästan mer på de andra symptomen än tempkurvan.
    Anonym (Anonymous) skrev 2024-05-10 11:07:54 följande:
    Kan vara en fallback rise, tror det sker när östrogen fortfarande är högt och dämpar ökningen en aning 😊

    Vad innebär en fallback rise? 😊 
  • littlewickewire
    LillaSam skrev 2024-05-10 11:37:25 följande:
    littlewickewire skrev 2024-05-10 08:38:14 följande:

    Här kommer en till tempkurva, från appen premom så inte lika tjusig 😅
    Men blir inte klok på den. Först en ökning, sen en dipp, och sen nu en rejäl ökning från igår? Vad kan det betyda?

    Den röda linjen är LH-stegringen och den blå är temperatur. 




    Fina kurvor ju! Fancyr och 19977 ser lovande ut. Spännande för dig fancyr att tempen inte börjat dippa ännu, hur lång lutealfas har du? Tycker också det ser ut som att du hade ÄL dag 16, 19977. 

    svårt littlewickewire, hwr du sovit annorlunda eller tempat senare/tidigare än vanligt? Kanske implantationsdipp?


     


    Alltså jag sover alltid dåligt när jag tempar 😂 blir så stressad att jag ska glömma typ.. Vaknar typ var tredje timme, därav litar jag inte helt på den, men något bride det väl ändå säga att den har stegrat? Fick 36.60 både kl 4 när jag vaknade, och sen kl 8 när jag vaknade samma morgon. Så upp har det ju gått.. 
  • littlewickewire
    Anonym (Anonymous) skrev 2024-05-10 15:24:03 följande:

    Fallback rise är när tempen går upp, ner och sen upp för att stanna uppe fram till bim eller +


    Haft det själv några gånger, listas enklast ut genom att räkna bakåt från mensen 🙈 
    Men det är rörigt, speciellt om man sover illa, då kan man få falska höga innan ÄL och falska låga efter också. Mitt bästa köp var min Apple Watc, så man slipper tänka på det. 


    Men eftersom du hade starka tecken på ÄL annars skulle jag räkna med ÄL vid första höjningen och sen att det är en fallback rise. 


    Tack för svar! ❤️ Får hoppas att det är så! Vill så gärna ha mitt plus🥹❤️
  • littlewickewire
    Anonym (Morticia 91) skrev 2024-05-11 08:48:09 följande:

    Äl+7 idag, inga symptom men det ska väl oavsett var för tidigt för symtom. Temperaturen gick ner kraftigt inatt men mäter bara med min smartwatch. Brukar ha en dag efter äl som temperaturen går ner kraftigt för att sen gå upp igen.
    Hur går det för er andra? Några symptom🙂


    Också äl+7 här! Inte heller några symptom här tror jag. Dock tycker jag att det "stramar" lite i ljumskarna, typ som lätt träningsvärk, fast utan smärtan, om det "makes sense".. 
    Temperaturen går upp och ner så vet inte om den över huvud går att titta på för att tolka graviditet.
    Har verkligen trott att det skulle gå denna cykel, så kommer bli så besviken om det inte tar sig.. (Dumt att hoppas så, jag vet, men har liksom känatt det skulle gå denna gång..😅) 
  • littlewickewire
    Anonym (Morticia 91) skrev 2024-05-11 13:18:49 följande:
    Nä, är också skeptisk till temperaturmätning. Hoppas du har rätt! Ska du testa nått? Jag tänkte testa på måndag haha
    Jag hade tänkt försöka hålla huvudet kallt och vänta till typ äl+12, vilket ju blir på torsdag. Tänker ifall ägglossningen var någon dag sen eller så. Får se om jag lyckas dock 😅
  • littlewickewire

    Lägger in listan här så att de nya kan kopiera och "skriva in sig" 😊 Hur går det för er som haft BIM eller ska ha det i dagarna? 😊


    Förstamamma, 2/5, 1:a barnet, 1:a försöket.
    Nostalgitripp, 3/5, 3e barnet, 4e försöket (1 utomkveds). 
    Bebissugen91, 5/5, 1:a barnet, 9e försöket (utredning bokad i juni)
    IamGabs, 5/5, 2a barnet, 1a försöket. (Testat positivt)
    Empatina, 6/5, 1:a barnet, 1:a försöket (testat positivt)
    Sand13, 10/5, 5:e barnet (1:a för sambon), 5:e försöket (över ett år utan äl-tester).
    amiilee 12/5, 14e försöket, sista innan IVF-start
    Fancyr, 14/5, 3e barnet (1a för sambon), 6e försöket. 
    Littlewickewire, 16/5, 1a barnet, 4e försöket (försökt i ett år) 
    Morticia91 17/5, 1 barnet, 5te försöket.
    Anonym (Fundersam), 19/5, 3:e barnet, 1:a försöket
    Pez, 19/5, 2:a barnet, 1:a försöket
    19977: 19/5 - 2a barnet - 1a försöket
    LillaSam 21/5 2:a barnet, 1:a försöket 
    Idaho89 27/5 1:a barnet, 8:e försöket (kemiskt i februari)
    Nathaliej97, 27/5 - 4e barnet, 5e försöket 
    Lugnoro, 31/5, 1:a barnet, 2:a försöket efter MF
Svar på tråden BIM maj 2024